Przesunięty przez: Camel- 16 Październik 2012, 14:22 |
Wymiana łożyska piasty |
Autor |
Wiadomość |
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 20:52
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | musisz przecież wiedzieć jakie są numery tych łożysk, jak chcesz kupić je w sklepie z łożyskami.
Jak podasz numer mercedesa łożyska w takim sklepie- to nikt nie będzie wiedział o jaki numer łożyska chodzi. Musisz powiedzieć konkretnie o jaki numer ci chodzi |
Tylko z tego co mi wiadomo to kazdy producent ma inny nr katalogowy tego samego łozyska.Ja poszedłem do sklepu z czesciami i kupiłem pod konkretny model i z tego co pamietam było to Meyle. |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 21:05
|
|
|
janucha78 napisał/a: | Tylko z tego co mi wiadomo to kazdy producent ma inny nr katalogowy tego samego łozyska.Ja poszedłem do sklepu z czesciami i kupiłem pod konkretny model i z tego co pamietam było to Meyle. |
to daj ich numery |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 21:18
|
|
|
Niestety nie jestem w Polsce i nie mam nr.Znalazłem cos w katalogu meyle i wychodzi ze to ten nr
Front axle 014 033 0100
Height 1
17,0 mm
Height 2
17,0 mm
Outer Ø 1
45,25 mm
Outer Ø 2
60,0 mm
Inner Ø 1
22,0 mm
Inner Ø 2
35,0 mm
For bearing only
refer to:
014 098 0030
014 098 0032
202 330 00 51
210 330 00 51
C-Class (W202)
03.1993 - 05.2000
C-Class T-Model (S202)
06.1996 - 03.2001
E-Class (W210)
06.1995 - 03.2002
except: E 280 4-matic (210.081),
E 320 4-matic (210.082), E 36 AMG,
E 430 4-matic (210.083),
E 55 AMG 4-matic (210.083)
E-Class T-Model (S210)
06.1996 - 03.2003
except: E 280 T 4-matic (210.281),
E 320 T 4-matic (210.282),
E 430 T 4-matic (210.283),
E 55 T AMG 4-matic (210.283)
SLK (R170)
04.1996 - 04.2004
CLK (C208)
06.1997 - 07.2002
except: 5.4
CLK Cabrio (A208)
03.1998 - 03.2002 |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
Stacho81
230 K Sport :D
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 53 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 21:20
|
|
|
Każdy lepszy sklep z łożyskami bądź hurtownia powinna mieć katalog...
Podasz markę, model, rok prod., poj. silnika i bez problemu powinni znaleźć...
Tak bynajmniej ja kupowałem...
Pozdrawiam |
_________________ Gdyby przedni napęd był lepszy ludzie chodzili by na rękach ;P |
Ostatnio zmieniony przez Camel- 21 Sierpień 2009, 18:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 21:40
|
|
|
janucha78, to co podałeś to wymiary geometryczne. Ale i tak dzięki |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 21:54
|
|
|
Zle to troszke skopiowałem z katalogu . Nr 014 033 0100
Jestem troszke na bakier z jezykami i dlatego to tak wpisałem. |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
searlon
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Paź 2008 Posty: 142 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Sierpień 2009, 10:20
|
|
|
Mam do wymiany prawe tylne łożysko. Czy ktoś z was już to robił i czy to jest duży problem. Generalnie staram się robić wszystko samemu w mojej celinie ale obawiam się, że z tylną osią będę potrzebował jaki specjalnych narzędzi. Jakie są wasze doświadczenia? |
_________________ W202 C200D 94r
T210 E320CDI 2001r |
|
|
|
|
Stacho81
230 K Sport :D
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 53 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 21 Sierpień 2009, 14:14
|
|
|
Jestem świeżo po wymianie po obydwu stronach, robił mi to mechanik (koszt za stronę 70 pln) i powiem Ci tak trochę roboty jest, ze specjalnych narzędzi jedynie prasa by się przydała no i nasadka na nakrętkę półosi...
Jeżeli masz jakieś pojęcie o mechanice powinieneś dać sobie radę, ale trochę czasu i nerwów pewnie stracisz
jak masz jeszcze jakieś pyt daj znać na PW postaram się pomóc
Pozdrawiam |
_________________ Gdyby przedni napęd był lepszy ludzie chodzili by na rękach ;P |
Ostatnio zmieniony przez Camel- 21 Sierpień 2009, 18:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
searlon
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Paź 2008 Posty: 142 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Sierpień 2009, 16:50
|
|
|
Zastanawiam sie czy muszę demontować całą piastę, a co za tym idzie odkręcać wahacz i drążki , czy łożysko idzie wydobyć bez takich cyrków. No i jeszcze jedno czy musze odkrecic półos od dyfra i wyjać całkiem? |
_________________ W202 C200D 94r
T210 E320CDI 2001r |
|
|
|
|
Stacho81
230 K Sport :D
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 53 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 21 Sierpień 2009, 20:02
|
|
|
Nie kolego, nie wyciągasz. wahaczy ani żadnych łączników i nie musisz odkręcać półosi od mostu natomiast całą piastę musisz wyjąć
Trzy albo cztery śruby musisz odkręcić i wyjąć co są przy piaście ale co najciekawsze musisz zdjąć siedzisko tylnej kanapy i wypiąć zaczep linki hamulca ręcznego i wysunąć z kabiny (piasta wyjdzie razem z linką - mniej kombinowania niż wypinanie linki przy samej piaście )
aaa... jeszcze jak masz czujnik ABSu przy kole to z bagażnika musisz wypiąć z kostki i też wysunąć na zewnątrz, sam czujnik może nie dać się odkręcić tak łatwo...
Powodzonka |
_________________ Gdyby przedni napęd był lepszy ludzie chodzili by na rękach ;P |
|
|
|
|
mbsly
Sylwester Zabadała
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Wrz 2007 Posty: 428 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 23 Sierpień 2009, 13:39
|
|
|
Stacho81 napisał/a: | natomiast całą piastę musisz wyjąć |
no i to jest jeden ze sposobow na wymiane lozyska tylnej piasty.
znacznie mniej praco i czasochlonnym sposobem jest odkrecenie i wyjecie polosi,ale po wyjeciu polosi do wydobycia lozyska potrzebny jest sciagacz... |
_________________ C 36 AMG WDB2020281F421896
|
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 12 Wrzesień 2012, 15:43
|
|
|
Odświeżam, mam pytanie: czy łożysko po jakimś czasie się układa i trzeba je ponownie dociągać ? Pytam, bo wymieniałem łożysko w przedniej piaście na wiosnę i teraz jakby znowu był luz. |
|
|
|
|
muczacz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 79 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2012, 17:21
|
|
|
przednie może się ułożyć możesz je za jakiś czas sprawdzić, natomiast tylne jest skręcane na maxa i tam nie ma być już żadnego luzu |
_________________ W202 C-180 2000r automat gaz stag300plus |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2012, 17:39
|
|
|
adamd, Tak możesz je dokręcić ' z wyczuciem' . Moje po niecałych 2 latach też dostało luzu, ale dokręciłem dopiero tydzień temu, na szczęście było w porządku, wystarczyło dokręcić. |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
kołczu
Dołączył: 19 Kwi 2012 Posty: 60 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Październik 2012, 13:06
|
|
|
To i ja się zabiorę za wymianę łożyska. Może ktoś pamięta jaki zestaw narzędzi będzie potrzebny, rozmiary klucza itd? Nie chce pod czas wymiany latać kilka razy do Castoramy po narzędzia. Chodzi o łożyska w przednich kołach.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|