Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 20:54
Dziwna sprawa 200 Diesel
Autor Wiadomość
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 2 Październik 2009, 09:05   

hazard napisał/a:
Chciałem się tylko dowiedzieć czemu przestał odpalać jak właśnie nie poczekałem na podgrzanie świec.




Po pierwsze: silnik generalnie startuje po podgrzaniu świec żarowych, czyli u Ciebie jest OK

Po drugie: nie jest nigdzie napisane, że musi startować bez podgrzewania świec. Świeca żarowa ma za zadanie pogrzać powietrze w komorze wstępnej. Latem nie ma to większego znaczenia. Natomiast już jesienią przy coraz niższych temperaturach, brak podgrzania komory wstępnej może powodować trudności z uruchomieniem silnika. Do tego dochodzi olej o niewiadomej jakości (nie piszesz co zalałeś).

Po trzecie: trop nakreślony przez Gomezio jest logiczny. Kiepski aku oraz (być może) wytrzepany już rozrusznik są kolejnymi powodami dla których silnik (bez pogrzania świec) może mieć kłopoty z rozruchem.

Po czwarte: na "jakość" rozruchu ma też wpływ kompresja silnika oraz ogólnie ujmując instalacja wtryskowa (pompa, końcówki wtryskiwaczy)

Podsumowanie:

- sprawdź stan akumulatora
- klemy i inne połączenia (jak pisał Gomezio)
- zmień olej na spełniający normę MB 229.1 oraz o klasie lepkości 10W40
- przeczytaj jeszcze raz punkt pierwszy ;)


ps.
Filtr paliwa oraz powietrza już wymieniłeś?
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
hazard 


Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 14
Skąd: Bytom
Wysłany: 4 Październik 2009, 10:16   

Olej zalany jest mobil(15w40)
Akumulator nówka
filtry wymienione dwa miesiące temu


Czyli olej wymienić na 10w40 tak?Nie będzie z tym żadnego problemu jak teraz jeździ na 15w40?

Dziękuję wszystkim za pomoc :wink:
 
 
LukLin 
C 180 Esprit


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 98
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 16 Październik 2009, 18:45   

Ja jeżdżę od dwóch lat na mobilu 15w40 i nie mam żadnych problemów. Żadnych dziwnych stuków, nie muszę dolewać oleju, żadnych niespodzianek.
_________________
Mercedes 190 1988 r.
Mercedes C Class 180 1998 r.
Mercedes C Class 200 DIESEL 1994 r. :)
Mercedes A Class 190 2000 r.
Aktualnie
Mercedes A Class 170 2004 r.
Mercedes C Class 180K 2003 r.
 
 
MercedesC200D

Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 8
Skąd: Poznan
Wysłany: 19 Październik 2009, 22:07   

miałem podobny problem z odpalanie zimnym silnikiem w zimę jednak u mnie rozwiązanie była wręcz szokujące. w baku miałem paliwo letnie od lata które w zimie gęstnieje musiałem je wyjeździć i jak zatankowałem zimowego paliwa (na bliskiej, i się pytałem czy to zimówka ) to problem sam minął.
 
 
searlon

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 142
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Październik 2009, 09:27   

Jeździłem na Lotos 15w40 diesel. W zimę dochodziło do -20 i faktycznie rozrusznik kręcił wolniej ale zapalał po po jednym obrocie rozrusznika bez problemu. Fakt, że profilaktycznie czekałem jeszcze około 5s po zgaśnięciu lampy podgrzewana zanim zakręciłem. Teraz mam Magnatec'a 10w40 i jest różnica. Zawory pracują ciszej tuż po rozruchu. Widocznie olej tej lepkości szybciej dociera w swoje miejsce.
Co do twojego stukania zaworów, to nie miałbym pewności. Tak jak koledzy wcześniej pisali, może chodzić o wtryskiwacze. Miałem ten sam problem. Łatwo sprawdzić. Na bak ropy wlej butelkę mixolu. Jeżeli będzie poprawa to znaczy, że końcóweczki do wymiany. Pozdrawiam wszystkich z C200D ;)
_________________
W202 C200D 94r
T210 E320CDI 2001r
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 20 Październik 2009, 09:33   

searlon napisał/a:
Jeżeli będzie poprawa to znaczy, że końcóweczki do wymiany.


Na głośną prace wtryskiwaczy ma też wpływ pompa wtryskowa - jej stan ogólny oraz ustawienie kąta wtrysku.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
searlon

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 142
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Październik 2009, 13:05   

Daniel napisał/a:
Na głośną prace wtryskiwaczy ma też wpływ pompa wtryskowa - jej stan ogólny oraz ustawienie kąta wtrysku.


Tez racja. Tak myślę sobie, że jeżeli faktycznie to szklanki po wymianie hałasują, to znaczy, że kanały dostarczające olej do szklanek są zapchane i zawory stukają. Ma to miejsce wtedy kiedy ktoś jeździł na gęstym oleju, nie dbał o silniki jego wnętrze.
_________________
W202 C200D 94r
T210 E320CDI 2001r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,131 sekundy. Zapytań do SQL: 10