|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Wymiana sterownika skrzyni biegów W202 250 TD |
Autor |
Wiadomość |
shampoo
W202 250TD kombi
Dołączył: 21 Sty 2009 Posty: 25 Skąd: Grodzisk wlkp
|
Wysłany: 13 Wrzesień 2009, 10:34 Wymiana sterownika skrzyni biegów W202 250 TD
|
|
|
Witam kolegów Właśnie zakończyłem wymianę sterownika skrzyni biegów w mojej celince , objaw był taki ze skrzynia działała w trybie awaryjnym tylko jeden bieg i nie przełączała .Po diagnozie na komputerze uszkodzeniu uległ CZUJNIK LICZBY OBROTÓW WAŁKA WEJŚCIOWEGO SKRZYNI BIEGÓW Kod błedu 109 i 013 . Niestety samego czujnika nie kupimy musimy zakupić cały sterownik skrzyni bo jest zespolony z tym czujnikiem koszt w ASO 760zł brutto plus nowa uszczelka 38zł i filtr do skrzyni 62zł no i oczywiście olej ja zakupiłem MOBIL ATF 320 po 26zł za Litr. Mieli mi to wymieniać w warsztacie ale mają takie terminy że , sam się za to zabrałem i muszę powiedzieć ze nie jest to zbyt skomplikowane .Na samym początku upuszczamy olej i odkręcamy miskę olejową skrzyni biegów, uwaga bo w misce zostanie jeszcze olej ostrożnie żeby nie poleciał na głowę.Odpinamy wtyczkę od skrzyni biegów i odkręcamy śrubkę znajdującą się wewnątrz gniazda skrzyni po środku klucz 7".Następnie odkręcamy 9 śrub na klucz torx ostrożnie odchylamy cała część co odkręciliśmy i pociągamy do tyłu auta musi wyskoczyć z gniazda skrzyni.układamy na stole na czystym kartonie lub czymś podobnym i odkręcamy blaszki dociskające zaworki sterujące są na wcisk . Robimy to po kolei i układamy tak żeby nie pomylić odczepiamy stary sterownik od płyty sterującej i wkładamy nową tak żeby zaskoczyły plastikowe zaczepy wciskamy zaworki sterujące dokręcamy blaszki dociskające i dalej postępujemy jak przy rozbieraniu tylko w odwrotnej kolejności .zakładamy nowy filtr przykręcamy miskę olejową i wlewamy olej.wlewamy tyle ile zlaliśmy .No i po tym zabiegu nie panikować bo nadal nie będzie przełączać biegów musimy się udać do jakiegoś warsztatu na komputer diagnostyczny w celu skasowania błędów w komputerze i teraz cieszymy się skrzynią działającą jak nowa .Na sam koniec sprawdzamy poziom oleju w skrzyni biegów ale robimy to najpierw na zimnej skrzyni następnie rozgrzewamy olej w skrzyni (proponuje zrobić z 10km) i mierzymy ponownie poziom oleju i dolewamy różnice miedzy stanem zimnym a ciepłym. W ten sposub zrobimy to prawidłowo.
Mam nadzieje że komuś się to przyda bo jak szukałem to nie znalazłem opisu wymiany tego sterownika. |
_________________ W115 300D 1975 r
W123 300D 1977 r
W123 200D AUTOMAT 1977 R
W126 280SE 1984 r
W202 250TD 1997 r AUTOMAT WDB 2021881F602442 |
Ostatnio zmieniony przez shampoo 14 Wrzesień 2009, 17:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mila odpowiedz
to ja, Jareklbn
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 223 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13 Wrzesień 2009, 11:54
|
|
|
to kolega słabo szukał:
http://www.w202.pl/viewto...=5848&start=135
5 post.
wkleję opis:
oj to trochę będzie
foto na samy dole
opisze samo czyszczenie sterownika
1. jedziemy do sklepu motoryzacyjnego i kupujemy sprej do czyszczenia "gaźników bez rozbierania" x3
2. wjeżdżamy na kanał lub podnośnik
3. poczekajmy aż ostygnie skrzynia - sterownik będzie gorący
4. spuszczamy olej ze skrzyni
5. zdejmujemy miske
6. odpinamy kostkę sterowania skrzyni(okrągła)- 14 godzina
7.odkręcamy śrubę która która znajduje się w skrzyni tam gdzie jest wpięta kostka
8. odkręcamy sterownik na (chyba 12 śrub typu torx)- tylko jego wyjmiemy bez wyciągania skrzyni na wieszk
9. wyciągamy prosto w dól sterownik
10. zdejmujemy osłonki sterowników(żółte) i odkręcamy wszystkie
11. podnosimy czarna płytkę - trochę trudno ze względu na czujnik temperatury oleju
12. odkręcamy resztę widocznych śrubek - dużo
13. obracamy o 180 stopni całość
14. podnosimy powoli i trzymamy płytę dzieląca
15.wyjmujemy z kanalików poszczególne śruty sprężynki itp.(pamiętamy gdzie były)
16.myjemy
17. odkręcamy zboku blaszki i wyciągamy wszystko i myjemy.
18. to samo dotyczy drugiej części myjemy 2 czujniki prędkości i składamy
45.GIF
|
|
Plik ściągnięto 3380 raz(y) 226,93 KB |
|
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 30 Październik 2009, 11:28
|
|
|
Ponieważ temat się odświeżył przy innej okazji, dodam jeszcze od siebie, że pod zaworami y1 i y2 są maleńkie filterki (różne), które przy okazji należałoby wymienić. Niestety nie są dostępne w ASO "od ręki" (kiedyś sprawdzałem, nawet na Daimlera nie mieli). Koszt ok 5 zł sztuka. Wyczyszczenie ich jest trudne, bo są na takie malutkie zatrzaski, które się łamią przy wyjmowaniu, więc wyjmując praktycznie niszczy się filtr. A bez wyjęcia filtra czyszczenie sterowania może okazać się mało skuteczne. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,142 sekundy. Zapytań do SQL: 11
| |
|