Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:03 |
Poblem z nawiewem - dmuchawą |
Autor |
Wiadomość |
mark
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 126 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 9 Listopad 2009, 16:40
|
|
|
Sebastian79 napisał/a: | czy można jednoznacznie stwierdzić przy takich obiawach jak moje ze to ten opornik do wymiany ? |
Musisz pomierzyć napięcie sterujące z panela klimatyzacji do regulatora dmuchawy , oraz zasilanie i masę regulatora .
Pzdr. |
_________________ W220 S500 1999r.
+W210/96r-E280 automat
+ W168 / 2001r. 1,6 automat
i kilka sztuk MB poprzednio |
|
|
|
|
Sebastian79
SebastianD
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 36 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Listopad 2009, 19:30
|
|
|
ok wielkie dzięki mark, muszę tylko miernik skombinować, zobaczymy jakie bedą pomiary, myślisz, że wtedy coś bedzie można zdjagnozować???? |
_________________ C 200 kompressor ELEGANCE '98
WDB2020821F705116 |
Ostatnio zmieniony przez Sebastian79 29 Listopad 2009, 11:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
BolzZ
W211
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2008 Posty: 1070 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Listopad 2009, 22:17
|
|
|
Mam wrażenie, że zasugerowałem to samo, ale dwa posty wcześniej |
_________________ S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652 |
|
|
|
|
jugi1971
Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 120 Skąd: biały
|
Wysłany: 9 Listopad 2009, 23:59
|
|
|
Ale Panowie co tu mierzyć. Sprawdzić co pobiera prąd. Może poprzedni właściciel próbował naprawy na skróty . |
_________________ C 2OO KOMPRESOR ELEGANCE '98 WDB2020821F738550 |
|
|
|
|
pabloo2
W202 C200 KOMPRESOR.
Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 14 Skąd: poznań
|
Wysłany: 10 Listopad 2009, 00:25
|
|
|
Najlepszy sposób to metoda na żarówkę.sprawdzac po kolei,od kostki dmuchawy leciec po przewodach-tam gdzie się skończy prąd to to jest wadliwe. ...a tak wogóle to nie łatwiej wyciągnąc wtyczkę od dmuchawy zamiast bezpiecznik (oczywiście na razie,zanim wykryjemy defekt)wystarczy zdjąc osłonę nad nogami pasażera i mamy natychmiastowe dojscie do wtyczki dmuchawy. |
_________________ Paweł
WDB2020821F687032 KOMBI
|
|
|
|
|
wawairliner
MZA- R4 Stalowa
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 239 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Listopad 2009, 00:28 Regulator
|
|
|
dzisiaj na Alledrogo był regulator za 180zl. Mozna znaleźć w ~200-300zł |
_________________ WDB2020281A107602
|
|
|
|
|
mark
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 126 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 10 Listopad 2009, 12:46
|
|
|
Sebastian79 napisał/a: | muszę tylko miernik skąbinować, zobaczymy jakie bedą pomiary, myślisz, że wtedy coś bedzie można zdjagnozować???? |
Bez miernika można sprawdzić w ten sposób :
a)wyjmujemy kluczyk ze stacyjki
b)funkcja ,,REST,, musi być wyłączona (dioda nie świeci )
c) jeżeli dmuchawa nadal działa, to wypinamy z kostki przewodów dochodzących do regulatora obrotów cienki kabelek biało/różowy (sterujący)
d) opcja dmuchawa działa nadal - uszkodzony regulator obrotów
e) opcja dmuchawa się zatrzymała - panel klimatyzacji do sprawdzenia
Żarówką , jak podpowiada kolega można tylko stwierdzić fakt , czy dochodzi napięcie 12V na głównych przewodach zasilających czerwono/niebieski (+) oraz brązowy (-) . Wartości napięcia sterującego rzędu 1V do kilku V raczej trudno sprawdzić żarówką
Pzdr. |
_________________ W220 S500 1999r.
+W210/96r-E280 automat
+ W168 / 2001r. 1,6 automat
i kilka sztuk MB poprzednio |
|
|
|
|
Sebastian79
SebastianD
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 36 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Listopad 2009, 15:14
|
|
|
Zrobiłem jak pisałes mark, a mianowicie wypiąłem biało różowy przewód z tzw. jeża no i dmuchawa nadal działa.
Kluczyk wyjęty ze stacyjki, przycisk REST sie nie świeci ( w ogóle się nie świeci NIGDY, jak by dioda byla spalona, ale działa bo go urzywałem do sprawdzania błedów)
Wymonotwałem tzw. jeża (BEHR 17157, 202 820 73 10) i zastanawiam sie żeby go przeczyścic, bo troche zasniedziały jest, może to mu pomoze, ale szczerze mowiac watpie w to.
Jakieś podpowiedzi drodzy koledzy????
mark, wczesniej podałes schemat zasilania regulatora dmuchawy, co oznacza na nim W1??? może tam leży problem?
Dziś kupię miernik i bedę mierzył. |
_________________ C 200 kompressor ELEGANCE '98
WDB2020821F705116 |
|
|
|
|
noc
Non omnis morial
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 265 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Listopad 2009, 16:54
|
|
|
W1 to masa.Odpinając kabel sterujący od regulatora dmuchawy (jeża) sprawdziłeś już regulator.Jest uszkodzony.Napisałem Ci to 8-go listopada.Miernik do sprawdzenia już nie jest
potrzebny. |
_________________ Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
|
|
|
|
|
Sebastian79
SebastianD
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 36 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Listopad 2009, 11:18
|
|
|
Dziękuję kolego noc
Czy wiesz może co znajduje sie pod tą gumą w "jeżu"? jakieś rezystorki?
Czy jest szansa na naprawe własnoręcznie? |
_________________ C 200 kompressor ELEGANCE '98
WDB2020821F705116 |
|
|
|
|
Snak
snak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 16 Skąd: Myślibórz
|
Wysłany: 29 Listopad 2009, 12:20
|
|
|
witam!
jam mam podobnym problem tylko z tą różnicą, że nawiew mi pracuje po krótkotrwałej pracy silnika (i też wtedy wyciągam i wkładam bezpiecznik) ale jak przejadę np. 3-4km to po zgaszeniu autka dmuchawa nie pracuje. |
_________________ C220CDI 99r |
|
|
|
|
oliva
Pomógł: 122 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 1074 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 29 Listopad 2009, 12:32
|
|
|
Snak napisał/a: | witam!
jam mam podobnym problem tylko z tą różnicą, że nawiew mi pracuje po krótkotrwałej pracy silnika (i też wtedy wyciągam i wkładam bezpiecznik) ale jak przejadę np. 3-4km to po zgaszeniu autka dmuchawa nie pracuje. |
Kolego! Czy Ty rozumiesz to co napisałeś, ponieważ Ja mimo usilnych starań i parokrotnego czytania Twojej wypowiedzi NIC nie rozumiem |
_________________ Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT |
|
|
|
|
Sebastian79
SebastianD
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 36 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Listopad 2009, 20:04
|
|
|
Czy ktoś naprawił regulator dmuchawy??? |
_________________ C 200 kompressor ELEGANCE '98
WDB2020821F705116 |
Ostatnio zmieniony przez Sebastian79 30 Listopad 2009, 22:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
noc
Non omnis morial
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 265 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Listopad 2009, 20:55
|
|
|
Kolego "Sebastian79" ja wyłączam ten temat, prosiłeś o pomoc, ja pomogłem.Jestem na 12 forach MB polskich i wielu na świecie.Inni też mają problemy. |
_________________ Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
|
|
|
|
|
Sebastian79
SebastianD
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 36 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Listopad 2009, 22:25 regulator dmuchawy BEHR
|
|
|
na 100% mam uszkodzony regulator dmuchawy BEHR 202 820 73 10.
...a zatem mam kilka pytań:
Czy ktoś z forum grzebał i naprawił ten regulator?
Ma może ktoś schemat???
Czy są jakieś nefralgiczne punkty tego regulatora coś co się zazwyczaj przepala? jakiś rezystor, tyrystor?
Czego mogę się spodziewać pod zalaną gumą? i na co zwrócić szczególną uwagę ?
Wszelkie uwagi będą pomocne.
Z góry dziękuję. |
_________________ C 200 kompressor ELEGANCE '98
WDB2020821F705116 |
Ostatnio zmieniony przez Sebastian79 30 Listopad 2009, 22:53, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|