zamarznięty?? |
Autor |
Wiadomość |
galczo89
Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 66 Skąd: inowrocław
|
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 18:39 zamarznięty??
|
|
|
witam
mam problem a mianowicie od 4 dni jezdze na paliwku i nie moge przełaczyc na gaz choc wiem ze mam prawie polowe baku lpg. po przełaczeniu na gaz auto zachowuje sie tak jakby gaz sie skonczył co by mogło byc przyczyna?? pamietam ze w pierwszy dzien kiedy nie mogłem przełączyc parownik był biały od szronu. na paliwie jezdzi normalnie
z góry dziekuje za sugestie i porady |
_________________ MERCEDES w202 180 + gas ELEGANCE 1995r. WBD2020181A043897 |
|
|
|
|
ezecheil
Dołączył: 01 Maj 2007 Posty: 16 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 19:58 zamarznięty
|
|
|
Witam.
Podłączam się do tematu.
Mam założoną instalację BRC Sequent 24 i od jakiegoś czasu mam problem z jazdą na gazie. Mianowicie jak się przełączę na gaz (automatycznie po rozgrzaniu silnika) silnik zaczyna bardzo szarpać budą, a w czasie jazdy samochód jest strasznie mułowaty w mocy.
Na pierwszy rzut oka myślałem, że padł jeden z elektrozaworów (miałem wcześniej taką przypadłość raz czy dwa), ale dzisiaj sprawdzałem ściskając po kolei wężyki i wszystkie podają gaz.
Interesujące jest to, że parę razy w czasie jazdy na gazie mułowatość ustała i autko śmigało jak dawniej. Po którymś z rzędu odpaleniu, to po dłuższym postoju, to po nocce pod chmurką. Niestety nie zawsze się tak dzieje.
Czy faktycznie może to być kwestia zamarznięcia parownika lub innej części instalacji.
Pozdrawiam serdecznie |
_________________ Mercedes-Benz >C180 (w202) >1.8 (122) >LPG (BRC Sequent24) >'93 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 20:14
|
|
|
Chlopaki, a ile zrobiliście kilometrów na instalacji i kiedy ostatni raz zmieniliście filtry fazy lotnej i w elektrozaworze przed parownikiem? |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
avic
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 61 Skąd: Szczecin/Konin
|
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 20:17
|
|
|
Podstawa to chyba własnie parownik.. Galczo npisał, że mu się oszronił..co oznacza, że jest kiepska cyrkulacja płynu chłodzacego przez parownik co ma wpływ na rozprężanie gazu. Dlatego od tego bym zaczął. A na drugi przypadek nie mam pomysłu |
|
|
|
|
Sido69
Marcin
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 60 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 20:33
|
|
|
Sam mam problem ale z benzyną no nie ważne po pierwsze filterek pod elektrozaworem a dwa stawiam na zaklejony syfem parownik ..... nie tylko benzynie jest dużo syfu |
_________________ C280 SPORT AMG 94'
202 028 1F 098 610
https://plus.google.com/109718316023911912026/posts/138WEhEaZB7
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 20:39
|
|
|
Sido69 napisał/a: | nie tylko benzynie jest dużo syfu |
W gazie jest mnóstwo syfu - niestety w gaz w płynniej postaci ma też brud w płynnej postaci. Dużo gromadzi się go na membranach w parowniku, a tylko niewielka ilość na FFL. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 20:39
|
|
|
Cytat: | po przełaczeniu na gaz auto zachowuje sie tak jakby gaz sie skonczył |
taki obiaw jest wtedy gdy parownik przez okreslony czas nie moze wygenerowac cisnienia roboczego i wine ponosi parownik lub filtry moze zawor z zimna szwankuje i jak zwykle przychylam sie do wypowiedzi Camel-,
spróbuj nagrzac silnik do 80 na benzynie postac z 5minut tak aby wszystko pod maska troche temperatury zlapalo i wtedy go przełączyc |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
Sido69
Marcin
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 60 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
gorowskim
C200 & B180 cdi
Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 93 Skąd: Skarżysko- Kamienna
|
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 22:05
|
|
|
Miałem podobne problemy. Właśnie dziś mój gazownik pokazał mi fajny sposób na wyczyszczenie wtrysków gazu z syfu który się zbiera. Odkręcamy wyjście z filtra gazu ( ja mam filtr z jednym wejściem i czterema wyjściami) i w każdy wężyk idący do wtrysków psikamy po strzykawce benzyny (ok 2-3ml) po czym skręcamy przewody tak jak były, odpalamy i dajemy popracować chwilę na wysokich obrotach (4-5000). Po tym zabiegu trzepanie budą jak ręką odjął. |
_________________ '95 MB C200 elegance + LPG STAG 4
WDB2020201A219089
'06 MB B180 CDI
WDD2452071J189081
Oceń moją Gwiazdkę! http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=155350#155350 |
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 22:23
|
|
|
gorowskim, no niezly pomysl tylko jak rurka dluga to benzyna syf z rurki rozpusci i pujdzie do wtrysku |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
gorowskim
C200 & B180 cdi
Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 93 Skąd: Skarżysko- Kamienna
|
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 23:11
|
|
|
U mnie to zdało egzamin, poza tym myślę że ktoś kto się na tym zna, wiedział co robi.. |
_________________ '95 MB C200 elegance + LPG STAG 4
WDB2020201A219089
'06 MB B180 CDI
WDD2452071J189081
Oceń moją Gwiazdkę! http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=155350#155350 |
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 27 Styczeń 2010, 14:33
|
|
|
czyszczenie benzyna pomysl dobry ale u mnie naleje te 2 ml do przewodu podepne go pod rozdzielacz wszystko wruci do rozdzielacza puzniej do ffl, no wiec u mnie nie wypali i tak ale czyszczenie benzyna wykonam w jakis inny sposob |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27 Styczeń 2010, 14:37
|
|
|
Też u siebie czyściłem Matrixy parokrotnie, w końcu padły i problem z głowy |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 27 Styczeń 2010, 14:57
|
|
|
Camel- napisał/a: | końcu padły i problem z głowy |
twoim zdaniem przez benzyne?
moze najpierw benzyna oczyscic i nastepnie troche wd40 do smarowania |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27 Styczeń 2010, 15:03
|
|
|
13696 napisał/a: | twoim zdaniem przez benzyne? |
Moim zdaniem przez konstrukcję
13696 napisał/a: | moze najpierw benzyna oczyscic |
A to jest mile widziane. Od czasu do czasu warto rozpuścić ten syf, który wszędzie się osadza...
13696 napisał/a: | nastepnie troche wd40 do smarowania |
WD40 nie smaruje I są lepsze środki do zastosowań penetrujących |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
|