Gaśnie po zużyciu połowy zbiornika |
Autor |
Wiadomość |
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 5 Styczeń 2008, 23:56
|
|
|
cookiesO jeżeli masz zbiornik dwukomorowy, to w dolnych częściach komór znajduja się (poza cz.p.p.) promieniowe pompy ssące, paliwo jest zasysane przez te pompy z każdej komory i tłoczone częściowo do zasobnika (jest on przyspawany do prawej komory) który służy do zachowania ciągłości zasilania ( jazda na zakrętach, stromych zjazdach i podjazdach). Widocznie padła Ci któraś z pomp promieniowych albo coś przerwało jej zasilanie |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Vito
Automaniak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 33 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Styczeń 2008, 00:32 OPD.
|
|
|
POMPA PALIWA prawdopodobnie do wymiany ... miałem podobnie , pompa niby według wszelkich prawideł dobra a okazało się ,że jest inaczej ... przez to byłem holowany |
_________________ W202 C180 93'
W210 E240 V6 98'
W210 E290 98'
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 6 Styczeń 2008, 13:04
|
|
|
Najwyraźniej jednak czeka mnie wymiana pompy.
Dziękuje za pomoc i pozdrawiam. |
|
|
|
|
michalmaniek
Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 18 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 7 Styczeń 2008, 11:34 miałem to samo
|
|
|
Kolego miałem taki sam problem próbowałem wszystkiego i wypompowywałem paliwo z baku i wymieniałem filtry i nic nie pomagało , Pomogła mi tylko wymiana pompki paliwa tej przy baku kupywałem wtedy podrube chyba 160 zł zapłaciłem mechanik zabardzo niechciał mi jej wymienić bo mówił że w tej starej jest dobre ciśnienie i nie potrzebna jest wymiana. Zabrałem samochud od mechanika i sam se wymieniłem na tą drugą i wszystko gra czyli wiesz może być to samo co umnie (jeżdze już z pół roku i nic sie niedzieje) możesz moje posty pewnie gdzieś przeczytać bo były o tym |
_________________ Mercedes C180 16v |
|
|
|
|
driver
Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 103 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 7 Styczeń 2010, 01:29
|
|
|
Ponownie odświeżam temat z nadzieja że nasza wiedza się nieco poprawiła .
Szukając odpowiedzi na to samo pytanie co w temacie prześledziłem też inne wątki traktujące o pompie paliwa - ( pierwszy cytaty zaczerpnąłem z innego wątku ) .
I pojawiają się pytania jakie się zrodziły podczas zgłębiania tematu .
m00n napisał/a: | to ile tych pomp w koncu jest ? jedni mowia ze na zew. przy baku inni ze w baku, potem ze w komorach 2 pompy ... ja juz zglupialem ;] |
Jary napisał/a: | cookiesO jeżeli masz zbiornik dwukomorowy, to w dolnych częściach komór znajduja się (poza cz.p.p.) promieniowe pompy ssące, paliwo jest zasysane przez te pompy z każdej komory i tłoczone częściowo do zasobnika (jest on przyspawany do prawej komory) który służy do zachowania ciągłości zasilania ( jazda na zakrętach, stromych zjazdach i podjazdach). Widocznie padła Ci któraś z pomp promieniowych albo coś przerwało jej zasilanie |
Jary przytoczył tu wiedzę podręcznikową - z ropniaka , pewnie tak samo jest z benzyniakiem , tylko czy ktoś wie co to są te "promieniowe pompy ssące " siedzące w każdej z komór .
Jakoś szukając w necie nie znalazłem ich w sprzedaży a skoro ulegają uszkodzeniu to jest tez na nie zapotrzebowanie .
Natomiast w książce na 88 str jest wzmianka o przewodzie pompy paliwa jaki jest założony na takim jak poniżej czujniku poziomu paliwa ( po jednym w każdej komorze).
Chyba ze tak naprawdę owe promieniowe pompy ssące to cały ten niemały element występujący razem z tym czujnikiem . (fot.)
http://photos01.allegroim...66/76/865667655
Co do samej pompy paliwa to na poniższej fot. z lewej strony pompy dochodzą dwa przewody . W związku z tym pytanie - dlaczego dwa i skoro dwa to w jakim kierunku jest przesyłane paliwo każdym z nich . Przynajmniej jeden jest od tego
Cytat: | zasobnika (jest on przyspawany do prawej komory) który służy do zachowania ciągłości zasilania ( jazda na zakrętach, stromych zjazdach i podjazdach). |
a ten drugi
http://www.w202.pl/download.php?id=4189 |
_________________ W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 7 Styczeń 2010, 07:53
|
|
|
Podaj VIN, to się zobaczy do EPC jak masz zbudowany układ zasilania... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
driver
Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 103 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 7 Styczeń 2010, 12:36
|
|
|
Witam ,
dla wyjaśnienia , żadna z fot. nie jest z mojego auta - choć nie wykluczam że takie same bebechy są w moim .
Fotka pompy pochodzi z tematu "Zrób To Sam » Wymiana Filtra Paliwa, benzyna, 97 po lift., C-200"
Ostatnio i u mnie zaistniał ów przypadek magazynowania paliwa w jednej ( jak myślę w lewej - bo tam dochodzi przewód powrotny ) komorze zbiornika , dlatego nim wymienię pompę to chciałbym jeszcze zrozumieć jak to przetaczanie paliwa pomiędzy komorami funkcjonuje .
Nr VIN uzupełniłem w profilu .
pozdrawiam |
_________________ W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 7 Styczeń 2010, 23:38
|
|
|
driver napisał/a: | chciałbym jeszcze zrozumieć jak to przetaczanie paliwa pomiędzy komorami funkcjonuje . | Ja też...
Kiedyś czytałem na jednym z for, że dzieje się to na zasadzie tzw. inżektora, który odpowiada za wyrównywanie poziomów (zob. google). Z kolei na rysunku w EPC: http://anonymouse.org/cgi...&SGR=015&SGN=01 (pierwszy od góry, bo niżej są od diesla), tam żadnego takiego urządzenia nie ma.
Pompa jest jedna, zintegrowana z lewym czujnikiem poziomu... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:04
|
|
|
Cytat: | Ja też...
Kiedyś czytałem na jednym z for, że dzieje się to na zasadzie tzw. inżektora, który odpowiada za wyrównywanie poziomów (zob. google). Z kolei na rysunku w EPC: http://anonymouse.org/cgi...&SGR=015&SGN=01 (pierwszy od góry, bo niżej są od diesla), tam żadnego takiego urządzenia nie ma.
Pompa jest jedna, zintegrowana z lewym czujnikiem poziomu... |
Odgrzeję temat aby wyjaśnić na jakiej zasadzie przepływa paliwo pomiędzy komorami.
Nawet nie wiecie jakie to proste jest
Ale żeby podtrzymać Was w napięciu to zacznę od początku
Miałem kiedyś przygodę, że do zbiornika wpadła (razem z paliwem) gaza o rozmiarze 5X5cm Nie ważne co i jak W każdym razie długo nic się nie działo a ja bagatelizowałem temat. W końcu jednak zapchał się filtr w baku i pompa nie mogła zassać paliwa. Całe szczęście stało się to na moim miejscu parkingowym
Następnego dnia załadowałem auto na lawetę i zawiozłem do zaprzyjaźnionego serwisu.
Tam oczyszczono mi zbiornik i wszystko śmiga jak trzeba
A teraz do sedna
Poziomy wyrównywane są na tak zwanej zasadzie "Zwężki Venturiego"
http://pl.wikipedia.org/w...BCka_Venturiego |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:14
|
|
|
Łukasz napisał/a: | Poziomy wyrównywane są na tak zwanej zasadzie "Zwężki Venturiego" |
Porównywałeś to z rzeczywistością (widziałeś na własne oczy) |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:16
|
|
|
Jary napisał/a: | Łukasz napisał/a:
Poziomy wyrównywane są na tak zwanej zasadzie "Zwężki Venturiego"
Porównywałeś to z rzeczywistością |
Osobiście nie porównywałem, dowiedziałem się o tym od pana inżyniera
Ale jak demontowali wszystko to żadnej pompy przepompowującej paliwo pomiędzy komorami nie ma. Idzie za to kilka węży i odpowietrzenie odprowadzające nadmierne ciśnienie ze zbiornika. |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:25
|
|
|
No ja widziałem pompę a węży nie ale .... wszystko możliwe |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:27
|
|
|
Jary napisał/a: | No ja widziałem pompę a węży nie ale .... wszystko możliwe |
Myślisz, że szef serwisu od 20 lat zajmujący się MB i nie mogący opędzić się od klientów mógł popełnić taką gafę?
To by było coś strasznego |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:28
|
|
|
Cytat: | To by było coś strasznego |
Mówicie o FL i nie FL Mogło się to zmienić przecież. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:30
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | Mówicie o FL i nie FL Mogło się to zmienić przecież. |
W moim przypadku po FL |
|
|
|
|
|