Gaśnie po zużyciu połowy zbiornika |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 21 Luty 2010, 10:22
|
|
|
Lonek napisał/a: | Ja kupiłem bak i odkręciłem te dwa czujniki i mogę powiedzieć że na 100% nie ma tam żadnej pompy - a przemieszczanie się paliwa pomiedzy komorą prawa a lewą jest chyba na tej zasadzie "Zwężki Venturiego" którą opisał kol.Łukarz bo innego wytłumaczenia nie widzę.
Też kiedyś miałem pełny bak paliwa i spuszczałem je przez rurę doprowadzająca benzyne do silnika za pomocą pompy paliwowej i schodziło tylko ok 30 l paliwa wiec z tego wniosek że potem podczas jazdy następowało 'przepompowywanie' paliwa z prawej komory do lewej |
Choćbyś napisał prozy i eseje. To znajdzie się taki co się z tego śmieje.
Wiary swej nie da i będzie negował. Jak by ktoś z góry go zakodował
Może wreszcie ktoś uwierzy, że żadnej pompy tam nie ma |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21 Luty 2010, 20:12
|
|
|
Łukasz napisał/a: |
Może wreszcie ktoś uwierzy, że żadnej pompy tam nie ma |
To pod tą osłonką jest tylko filtr paliwa? |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 21 Luty 2010, 22:18
|
|
|
Łukasz napisał/a: | Może wreszcie ktoś uwierzy, że żadnej pompy tam nie ma |
No, to pytanie pozostaje otwarte
Dlaczego gaśnie po zużyciu połowy zbiornika |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 21 Luty 2010, 22:27
|
|
|
Jary napisał/a: | Dlaczego gaśnie po zużyciu połowy zbiornika |
Być może zwężka została zapchana.
Ważną rolę gra tu odpowietrzenie zbiornika, być może jest zapchane.
[ Dodano: 21 Luty 2010, 22:33 ]
Nex@pl napisał/a: | To pod tą osłonką jest tylko filtr paliwa? |
Pompy, która przepompowuje paliwo pomiędzy komorami |
|
|
|
|
kotar
220 CDI 2000r kombi
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Listopad 2010, 22:17
|
|
|
Witam wszystkich
Od jakiegoś czasu w moim MB 220 CDI 2000r kombi zauważyłem że wskaźnik paliwa opada dwa razy szybciej niż powinien, przy czym mierzone spalanie jest w normie czyli w trasie 7/100 a w mieście 9/100 (ostatnio wskazówka wskazywała połowę baku a do pełna brakowało mu zaledwie 12 litrów ropy), zauważyłem jeszcze że podczas ściągania korka wlewu słychać spore zassanie powietrza (czasami korek wlewu tak mocno jest przyssany że ciężko go odciągnąć) zazwyczaj towarzyszy temu zabulgotanie ropy (tak jakby dopiero po otwarciu wlewu ropa spłynęła w dolne części zbiornika), zauważyłem jeszcze że po takiej operacji wskazówka unosi się nieco do góry.
No i jeszcze jeden fakt, ostatnio zdarzyło mi się coś takiego że wskazówka pokazywała mi 1/5 baku i do puki jechałem nie było problemu ale jak zgasiłem samochód nie mogłem go ponownie odpalić. Dopiero po odkręceniu korka wlewu udało mi się go odpalić ale musiałem 2 razy do końca zakręcić. Po zatankowaniu do pełna problemu z odpalaniem nie ma.
Przeszukując forum doszedłem do wniosku że przyczyną tego najprawdopodobniej będzie zatkanie któregoś z wężyków.
Dlatego zwracam się z pytaniem i prośbą czy ktoś wie gdzie znajdę wężyk odpowietrzenia zbiornika paliwa? a najlepiej cały schemat połączeń między zbiornikami itp.
Dla przypomnienia mój MB to 220CDI 2000r kombi
pozdrawiam |
_________________ 220 CDI 2000r kombi |
|
|
|
|
kas
Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 21 Skąd: polska
|
Wysłany: 16 Listopad 2010, 20:51
|
|
|
Krzeko napisał/a: | A tak na powznie to chyba jest pierwszy post tego typu |
Hehe, też mam taki sam problem. Rozwiązanie w moim przypadku - dojeździć do NIE MNIEJ niż połowy zbiornika i tankowanie;-) = efektywna pojemność baku to 30 litrów... Niestety, nikt nie chciał się podjąć naprawy. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 16 Listopad 2010, 21:00
|
|
|
Zbiornik jest do czyszczenia raczej.
Zbiornik umieszczony jest pod tylną kanapą i przedzielony na dwie komory (wnęka na wał napędowy). Poziom między komorami wyrównywany jest niewielkim inżektorkiem, który mógł się przypchać. Dodatkowo, każda komora ma swój czujnik poziomu paliwa, których wskazania są uśredniane... To wygląda, jakby jeden z czujników nie działał... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 16 Listopad 2010, 21:03
|
|
|
kas napisał/a: | Niestety, nikt nie chciał się podjąć naprawy. | Bo to mega robota jest.Cały tylny wózek do dołu aby zabrać się za opuszczanie baku. |
|
|
|
|
mbsly
Sylwester Zabadała
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Wrz 2007 Posty: 428 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 17 Listopad 2010, 01:05
|
|
|
kotar napisał/a: | czasami korek wlewu tak mocno jest przyssany że ciężko go odciągnąć) |
a czy przy tankowaniu nie masz problemow z odbijajacym nalewakiem? |
_________________ C 36 AMG WDB2020281F421896
|
|
|
|
|
kotar
220 CDI 2000r kombi
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Listopad 2010, 09:18
|
|
|
nie żadnych problemów przy tankowaniu nie zauważyłem, ale np aby włożyć cały nalewak to muszę go przekrzywić na prawo o 90stopni, myślę że to zassanie korka wlewu jest spowodowane tym że w momencie jak ropa jest pobierana z baku to w jej miejsce nie wchodzi powietrze czyli jakiś zaworek / wężyk odpowietrzający musi być zapchany, tak przynajmniej sobie to tłumacze, dlatego szukam informacji gdzie takie wężyki / zaworki znajdę. |
_________________ 220 CDI 2000r kombi |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 17 Listopad 2010, 11:57
|
|
|
kotar napisał/a: | wężyk odpowietrzający musi być zapchany, tak przynajmniej sobie to tłumacze, |
I bdb sobie tłumaczysz - szukaj przy zbiorniku, tam skąd wychodzą przewody paliwowe |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
kotar
220 CDI 2000r kombi
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Listopad 2010, 16:37
|
|
|
no ok tylko nie mam pojęcia skąd wychodzą takie przewody, czy szukać ich pod kanapą czy jednak muszę wjechać na kanał i od spodu, dlatego potrzebował bym jakiś schemat, szczegółowy opis lub foto |
_________________ 220 CDI 2000r kombi |
|
|
|
|
MICHAL200
Michal200
Pomógł: 187 razy Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 7365 Skąd: _____
|
Wysłany: 17 Listopad 2010, 19:00
|
|
|
Jak juz o tym mowa to zapytam. Wlasnie jak mbsly, napisales mam problem z tym ze odbija. JAk przekrece raz czy dwa albo wyjme nalewak to juz jest ok. Niby nic ale drazniace to jest. |
_________________ Zapraszam
https://www.facebook.com/...96971867316029/
W211 E240 Elegance USA
WDB2110611A465003
EX: W202 C 180 1999r. Classic Selection -> Sport DTM USA
WDB2020181A823149
http://www.w202.pl/viewto...t=19013&start=0
EX: W202 C180 1997r.
|
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 17 Listopad 2010, 19:01
|
|
|
MICHAL200, to nie kręć i nie wkładaj do końca. Zwyczajnie zawieś pistolet na pierwszym ząbku, nie wypadnie i nie będzie odbijać. |
|
|
|
|
MICHAL200
Michal200
Pomógł: 187 razy Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 7365 Skąd: _____
|
|
|
|
|
|