Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 11:34 |
ciągle przepalające sie świece żarowe |
Autor |
Wiadomość |
makawel
VIP
Pomógł: 13 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 760 Skąd: K- Koźle/EŁK
|
Wysłany: 7 Czerwiec 2009, 07:22 ciągle przepalające sie świece żarowe
|
|
|
Witam
mam problem z ciagle przepalającymi sie świecami żarowymi. w ciagu 2 lat użytkowania auta wymienilem z 3 komplety i niestety pojeżdżę troche ok 5-6 tys km i znowu jakas swieczka pada. Moze macie pomysl co sprawdzic i jak sprawdzic co jest przyczyną.
Z góry dzięki i czekam na pomoc bo już mi się znudziła wymiana swiec po pare km
pozdrawiam |
_________________ Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.
Moje autko
WDB2021881F621600 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 7 Czerwiec 2009, 09:21
|
|
|
Przekaźnik do świec, może cały czas grzeje. A co to za świece? |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 7 Czerwiec 2009, 10:23
|
|
|
najlepiej miernik w reke i zobaczyc czy po okolo 3 minutach wylacza sie przekaznik (nie jestem pewien czy dokladnie po tylu minutach sie wylacza trzeba by kogos madrego sie zapytac-ale na pewno przy normalnej temp pracy silnika do swiec nie powinno dotrzec napiecie) |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 7 Czerwiec 2009, 12:13
|
|
|
Przekaźnik zależnie od modelu powinien wyłączać się po około minucie - u mnie w W201 i Vito jest to jakieś 45 sekund, słychać charakterystyczne "cyknięcie" cewki. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 7 Czerwiec 2009, 12:40
|
|
|
Kolego a jak wyglądają świece po demontażu? Czy są bardzo zakopcone, czy może są ubytki? Może masz wtryski lejące i wtedy tworzy się dużo nagaru i świece padają bardzo często, bo nie odprowadzane jest ciepło. Ewentualnie w świecy wypalają się ubytki i świeca normalnie dostaje przerwę i jest do wymiany. Pozdrawiam i czekam na więcej informacji |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
makawel
VIP
Pomógł: 13 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 760 Skąd: K- Koźle/EŁK
|
Wysłany: 7 Czerwiec 2009, 22:28
|
|
|
może głupie pytanie ale gdzie podłączyć się z tym miernikiem i jak ustawić miernik??
a co do świec powalczę w tygodniu i zrobię foto jak wyglądają po wyjęciu. a świece Bosch i raz miałem champion<---chyba tak się pisze |
_________________ Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.
Moje autko
WDB2021881F621600 |
Ostatnio zmieniony przez makawel 8 Czerwiec 2009, 19:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 8 Czerwiec 2009, 15:50
|
|
|
moze byc miernik moze byc zarowka jeden biegun zarowki do masy drugi do nakladki na swiece jak sie swieci tzn ze zarowka w tym momecie dziala jak przestaje swiecic znaczy ze przekaznik wylaczyl napiecie (oczywiscie zarowka na 12 V) a miernik to biegunowosci obejetne jak pokazuje na V 12... z groszami to swiece dzialaja jak pokazuje 0V to przekaznik wylaczyl |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
makawel
VIP
Pomógł: 13 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 760 Skąd: K- Koźle/EŁK
|
Wysłany: 8 Czerwiec 2009, 21:18
|
|
|
dzięki za podpowiedzi właśnie wróciłem z prób i wygląda to tak ze po ok 50 sec gasła żaróweczka czyli przekaźnik jest OK. przypomniałem sobie ze za zwyczaj pada świeca nr 4( z 4 razy ja wymieniałem) wiec może wtrysk leje i tu tkwi problem??będę musiał podjechać do mechanika i niech wyciągnie go i zobaczy jak działa.
dzięki za pomoc jak się z tym uporam dam znać. a punkty poleciały
pozdrawiam |
_________________ Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.
Moje autko
WDB2021881F621600 |
|
|
|
|
kamilmb
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Gru 2007 Posty: 105 Skąd: WPI
|
Wysłany: 8 Czerwiec 2009, 22:03
|
|
|
Miałem to samo w swojej z tym ze u mnie świece wytrzymywały ok. 100 km (NGK itp.). Jak wciskałem gwałtownie gaz to przestawał chodzić na wszystkie cylindry. Po ponownym odpaleniu było OK. Mechanik stwierdził ze muszę założyć platynowe świece ale kupiłem jednak zwykle BOSCH i problem ze świecami się skończył. |
_________________ https://www.facebook.com/quickshinemyjnia/ |
|
|
|
|
makawel
VIP
Pomógł: 13 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 760 Skąd: K- Koźle/EŁK
|
Wysłany: 8 Czerwiec 2009, 22:08
|
|
|
kamilmb, kolego ja mam diesla i o to sie pytalem czyli o swiece żarowe a nie zapłonowe |
_________________ Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.
Moje autko
WDB2021881F621600 |
|
|
|
|
kamilmb
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Gru 2007 Posty: 105 Skąd: WPI
|
|
|
|
|
yachoo17
Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 25 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 18 Marzec 2010, 19:57
|
|
|
Witam serdecznie,
Koledzy, mierzyłem napięcie na świecach żarowych. Na każdej jest w granicach 9.5-10.5 [V]. Wnioskuję, iż powinno być lekko ponad 12. Czy to oznacza uwalony przekaźnik? Dodam, że kontrolka od świec gaśnie ładnie po odpaleniu silnika. Po dłuższym czasie oczekiwania cyka i odłącza napięcie. Proszę o cenne uwagi. Pozdrawiam serdecznie. |
_________________ Janek. C220D 95KM 1996R Automat |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 18 Marzec 2010, 20:30
|
|
|
yachoo17 napisał/a: | Na każdej jest w granicach 9.5-10.5 [V]. |
Jak obejrzysz dokładnie świecę, to jest na niej "nadruk" 11 V , więc to co piszesz jawi się jako normalne |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
|