|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:06 |
Pytanie o Zawieszenie->Sprężyny |
Autor |
Wiadomość |
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2 Kwiecień 2010, 18:14
|
|
|
Właśnie dzwoniłem do swego mechaniora i nawet nie zacząłem dobrze gadać a on od razu powiedział że auto było podniesione ale tylko podczas wkładania śrub w wahacz a dokręcany był już na opuszczonych kołach, no to mnie uspokoił jeśli chodzi o ten problem, ale dalej cwaniak stoi wysoko choć już przejechałem nim od wymiany springów około 70 km.
Poczekam jeszcze kilkanaście dni jak się nic nie zmieni to skracam sprężynę i będzie po kłopocie.
Mam pytanko do kolegów którzy już cieli springi: ile centymetrów zwoju trzeba uciąć żeby obniżyć autko o około 3 cm ( może jest coś takiego, jakiś wzór np: uciąć 5 cm sprężyny a wtedy samochód obniża się o tyle a tyle, oczywiście mam na myśli nie 5 cm z długości sprężyny tylko licząc po zwoju, uciąć np 5 cm zwoju, jak myślicie. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 2 Kwiecień 2010, 19:38
|
|
|
jacon napisał/a: | Mam pytanko do kolegów którzy już cieli springi: ile centymetrów zwoju trzeba uciąć żeby obniżyć autko o około 3 cm ( może jest coś takiego, jakiś wzór np: uciąć 5 cm sprężyny a wtedy samochód obniża się o tyle a tyle, oczywiście mam na myśli nie 5 cm z długości sprężyny tylko licząc po zwoju, uciąć np 5 cm zwoju, jak myślicie. |
To jest dżołk Sory ale chyba sobie żartuszesz? Wybij sobie to z głowy. Takich rzeczy się nie robi. Wyciągnij jedną sprężynę przednią i podaj numer i podeślij Camelowi to co odszyfruje co to są za springi |
_________________ http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332 |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2 Kwiecień 2010, 20:33
|
|
|
Springi przed założeniem były sprawdzane i na 100% są od tego modelu, a co do cięcia to bodajże kolega Mikipoz lub Topol już nie pamiętam ale któryś ciął i jakoś jeździ,poza tym gdzieś chyba na Mercmani lub innym forum czytałem że takie rzeczy można robić, więc nie rozumiem twojego zdziwienia, ty nie będziesz tego robił tylko JA więc proszę kolegów co to już robili o wypowiedz. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Kwiecień 2010, 22:58
|
|
|
jacon, jeśli rzeczywiście ta sprężyna stoi u Ciebie za wysoko, to możesz ją ciut podciąć, tylko nie zna mocno Axwell u siebie podcinał springi, bo z tego co pamiętam, tez mu niezbyt dobrze pasowały. Dopóki będziesz probówał zrobić z off-roada serie to będzie ok. Gorzej z oryginalnością nr kat. na sprężynie - nie będzie miał odzwierciedlenia w rzeczywistości |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 08:51
|
|
|
jacon napisał/a: | Poczekam jeszcze kilkanaście dni jak się nic nie zmieni to skracam sprężynę i będzie po kłopocie. |
Druciarstwo Panie.... |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 09:26
|
|
|
Kolega w w210 jak kupil samochod to przod tak wysoko stał, pomyślelismy ze ktos cos dziwnego do przodu wsadzil wiec zamowił w serwisie 2 sprezyny, po załozeniu auto wygladało identycznie, pojezdził dwa dni, nic sie nie ułozyło wiec wyciagnal nowe sprezyny, oddał do serwisu, a stare skrócił mu mechanik i do tej pory jest super, nic sie nie dzieje i wyglada tak jak powinien
Daniel napisał/a: | Druciarstwo Panie.... |
Odezwał się człowiek idealny który nigdy nic nie kombinował. |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 10:03
|
|
|
eldorado napisał/a: | Widzę jacon że masz esprita, to gdzie masz springi od niego? Czemu założyłeś od classica/eleganta ? | Przeczytaj uważnie cały temat to będziesz wiedział dlaczego zmieniłem, na 9 stronie będziesz miał odpowiedz na swoje pytanie. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 11:14
|
|
|
jacon napisał/a: | eldorado napisał/a: | Widzę jacon że masz esprita, to gdzie masz springi od niego? Czemu założyłeś od classica/eleganta ? | Przeczytaj uważnie cały temat to będziesz wiedział dlaczego zmieniłem, na 9 stronie będziesz miał odpowiedz na swoje pytanie. |
Spoko, ale mogłeś dać podkładki z np 3-5wypustkami a to widze że ok 20mm, ja za podkładki FEBI płaciłem ok 11zł/szt
Przed liftingiem - 6/96 Przod
1 wypustka Numer czesci: 2013210984 8mm
2 wypustki Numer czesci: 2013211084 13mm
3 wypustki Numer cz.: 2013211184 18mm (u mnie z przodu są właśnie te)
4 wypustki Numer cz.: 2013211284 23mm
Przed liftingiem - 6/96 Tyl
1 wypustka Numer czesci: 2013250944 8mm
2 wypustki Numer cz.: 2013251044 13mm
3 wypustki Numer cz.: 2013251144 18mm
Po liftingu od 6/96 - 3/2001 Przod
1 wypustka Numer czesci: 2103210184 5mm
2 wypustki Numer cz.: 2103210284 9mm
3 wypustki Numer cz.: 2103210384 13mm
4 wypustki Numer cz.: 2103210484 17mm
5 wypustki Numer cz.: 2103210584 21mm
Po liftingu od 6/96 - 3/2001 Tyl
1 wypustka Numer produktu: 2103250184 5mm
2 wypustki Numer produktu: 2103250284 9mm
3 wypustki Numer produktu: 2103250384 13mm
4 wypustki Numer produktu: 2103250484 17mm |
_________________ http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 19:29
|
|
|
grzesiekx napisał/a: | Odezwał się człowiek idealny który nigdy nic nie kombinował. |
Co jeszcze masz na myśli pisząc "kombinował"? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
adikis
Pomógł: 117 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 1963 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 19:53
|
|
|
jacon
Moim zdaniem one sądom co to jest 60 kilometrów przejedz ze 600 a potem jak już to je tnij tylko ze jak je skrócisz to będzie twardszy z przodu
p.s.
Ja ciałem sprzeczny ale robiłem to na zasadzie prób po trochu je skracałem i sprawdzałem jak stoi jak było za wysoko to jeszcze odrobione skracałem |
_________________ S202 4.3 V8 ///AMG
Gość sprawdź \|/
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19034
|
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 20:40
|
|
|
eldorado napisał/a: | jacon napisał/a: | eldorado napisał/a: | Widzę jacon że masz esprita, to gdzie masz springi od niego? Czemu założyłeś od classica/eleganta ? | Przeczytaj uważnie cały temat to będziesz wiedział dlaczego zmieniłem, na 9 stronie będziesz miał odpowiedz na swoje pytanie. |
Spoko, ale mogłeś dać podkładki z np 3-5wypustkami a to widze że ok 20mm, ja za podkładki FEBI płaciłem ok 11zł/szt
Przed liftingiem - 6/96 Przod
1 wypustka Numer czesci: 2013210984 8mm
2 wypustki Numer czesci: 2013211084 13mm
3 wypustki Numer cz.: 2013211184 18mm (u mnie z przodu są właśnie te)
4 wypustki Numer cz.: 2013211284 23mm
Przed liftingiem - 6/96 Tyl
1 wypustka Numer czesci: 2013250944 8mm
2 wypustki Numer cz.: 2013251044 13mm
3 wypustki Numer cz.: 2013251144 18mm
Po liftingu od 6/96 - 3/2001 Przod
1 wypustka Numer czesci: 2103210184 5mm
2 wypustki Numer cz.: 2103210284 9mm
3 wypustki Numer cz.: 2103210384 13mm
4 wypustki Numer cz.: 2103210484 17mm
5 wypustki Numer cz.: 2103210584 21mm
Po liftingu od 6/96 - 3/2001 Tyl
1 wypustka Numer produktu: 2103250184 5mm
2 wypustki Numer produktu: 2103250284 9mm
3 wypustki Numer produktu: 2103250384 13mm
4 wypustki Numer produktu: 2103250484 17mm | Co ja mogłem dać skoro z tyłu miałem już maksymalne podkładki z 3 wypustkami?
Dlatego zmieniłem na springi od eleganta. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2010, 07:35
|
|
|
adikis napisał/a: | to je tnij tylko ze jak je skrócisz to będzie twardszy z przodu |
A od kiedy sprężyna skrócona która była na początku twarda po skróceniu bedzie jeszcze bardziej twardsza, albo sprężyna miękka po skróceniu robi się twarda ?
Na forum golfa jeden skrócił tylne i przednie sprężyny seryjne to wtedy auto stało się miękkie i dobijało, więc wsadził gumowe oringi (takie z allegro za 7zł) - żeby był twardszy - po jakimś czasie sprężyna pękła tylna - szczęście że nic się chłopakowi nie stało. Oczywiście to nie był jedyny przypadek pęknieć sprężyn po obcięciu i też nie wiadomo ile zwoi obciął zwoi. Ja jeszcze jak miałem escorta (jakieś 7lat temu) przyciąłem wszystkie o 1 zwój to auto skakało jak piłeczka pingpongowa - amortyzatory nie wyrabiały/nie nadążały ze stabilizacją auta
jacon to mogłeś wymienić tylko tylne sprężyny od esprita wyciągnięte od anglika (ja takie kupiłem i przy obciążeniu 4 dorosłych osób jest OK) dołożyć wtedy podkładkę z 4 wypustkami, a z tego co mi wiadomo to sprężyny mają numery które opisują też do jakiego auta z jakim wyposażeniem podchodzą (np: od jakiegoś kompresora z bogatym wyposażeniem czyli cięższym - i to takiego auta idą troszkę mocniejszcze sprężyny) |
_________________ http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2010, 10:42
|
|
|
Jeśli chodzi o skrócenie sprężyn to myslałem o góra pół zwoju.
eldorado, tak, tylko nie zapominaj, że sprężyny od Esprita są twardsze od Eleganta z samej zasady. Zatem Esprit + 4 wypustki nie jest równy Elegance + 1 wypustka - nie tylko jeśli chodzi o wysokość, ale też o komfort. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2010, 13:22
|
|
|
No właśnie się zastanawiam ile mi te obcięte pół zwoju da, no ale lepiej zacząć od połówki niż obciąć za dużo,Camel pożyjemy zobaczymy a na razie jeszcze trochę pojeżdżę.
eldorado napisał/a: | dołożyć wtedy podkładkę z 4 wypustkami, | Chłopie kochany kiedy w końcu dotrze do ciebie że mam auto przed liftem i z tyłu można dać tylko z trzema wypustkami. A poza tym zmieniłem springi też z powodu na podniesienie komfortu jazdy. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,354 sekundy. Zapytań do SQL: 11
| |
|