OLEJ SILNIKOWY W C180 |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2006, 23:55 OLEJ SILNIKOWY W C180
|
|
|
WITAM,
PRZEGLADAJAC OSTATNIO NIEMIECKA KSIAZKE SERWISOWA ZAUWAZYLEM ZE PRZY PIERWSZEJ WYMIANIE W NIEMCZECH ZALANO MU 10W40. PRZY KOLEJNYCH 15W40.W POLSCE ZMIENIALEM OLEJ JUZ DWA RAZY I ZAWSZE LALEM PELNY SYNTETYK MOBILA.MAM UDOKUMENTOWANY PRZEBIEG 140 TYS.KM.
CO O TYM MYSLICIE?? CZY DOBRZE ZROBILEM???
AUTKO JEZDZI BEZ ZARZUTU. |
|
|
|
|
pawciomerc
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 133 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2006, 00:15
|
|
|
bardzo źle
nigdy nie leje sie oleju o lepszej jakosci tzn byl 15w40 a potem zalał ktoś 10 w 40 to ten pół syntetyk wytraca syfy w silniku i nagary rozpuszca cierpi cały silnik w starszych autach o przebiagu ponad 300tys noze dojsc do zapchania kanałów olejowych i nawet do remontu silnika u ciebie to spowoduje szybkie zuzycie popychaczy bo przebieg puki co masz symboliczny. co innego jak masz zalany 10w 40 auto ma juz kilkaładnych tyś i zaobserwuje sie jakies ubytek oleju np 0.5l na 10tyś jest to nie groźne i normalne wtedy zalecanye jest stosowanie minerala czyli 15w40 i tak az do "konca silnika" trzeba jezdzic na 15w 40 no powiedzmy przy 800tyś przechodzi sie na 20 w 40 lub 20w50 ale nigdy potem w odwrotna strone. Wiekszość gwiazd od 250-350tyś smiga juz na 15w40 a czesem nawet wczesniej ale to właściciel robi przejscie z braku kasy bo mineral jest tańszy
radził bym już nic nie kombinować tylko jezdzic na oleju o tych oparametrach jakie masz tylko przy nastepnej zmianie sprawdź klase oleju polecam mobil, texaco,schell jesli szklanki bedą ok na 100 tyś masz spokój a jesli na zimnym bedziesz słyszał musisz zacząć lać 15 w40. jedno jest pewne ta wymiana zrobiles tak jak by przez np 50 tyś nie wymieniał oleju |
_________________ C 2.2 na ropke
NIE MA JAZDY BEZ GWIAZDY |
|
|
|
|
staszko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2006 Posty: 66 Skąd: katowice
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2006, 09:29
|
|
|
Moim zdaniem przy takim przebiegu zmiana na pełny syntetyk nie zaszkodzi silnikowi.Kontroluj tylko jego ubytek,jeśli ubywa go więcej niż tego wcześniejszego to przy najbliższej wymianie wróć do tego co miałeś.taka zmiana może mieć wpływ ma silnik o dużym przebiegu tymczasem nie ma się co martwić. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2006, 17:27
|
|
|
DZIEKI ZA PORADE PANOWIE!!! |
|
|
|
|
cieply
cieply
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Cze 2006 Posty: 110 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Lipiec 2006, 15:58
|
|
|
Witam!
Tak przy okazji - ile oleju wchodzi do C180 przy wymianie?
Mój dopiero co przyjechał z Niemiec i chce profilaktycznie wymienić mu olej.
Nie wiem czym był zalewany wcześniej, ale myślę zalać go półsyntetykiem Castrola 10W40. Myślę, że przy przebiegu poniżej 100000 nie powinno być problemów, nawet jeśli wcześniej jeździł na mineralnym.
Pozdrawiam
Marcin |
_________________ Marcin
C 180 Touring '99 +BRC SQ24 |
|
|
|
|
Adam8203
C-180 sport
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 96 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Lipiec 2006, 16:09
|
|
|
Wchodzi 5,5 litra i jest pod max. Ja mam ten sam motorek i zalałem Mobil Super S 10w40, każde moje autko na nim jeździło i wsztko grało
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 27 Lipiec 2007, 15:52
|
|
|
Witam!
Właśnie dzisiaj wymieniłem olej w swoim . Nie wiem jaki był, ale wlałem MOBIL SUPER S 10W40. Ostatnio zaświeciła mi sie kontrolka poziomu oleju i przy wymianie zlałem 5L (z małym hakiem- może 5,2L). Wlałem 6 litrów i stan jest prawie MAX. Zobaczę, czy nie będzie się silnik "pocił" i czy nie będzie ubywało. Jeśli tak to następnym razem bedzie trzeba wlać mineralny. Według licznika jest 188tyśkm, ale kto wie... |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
Aloiz
Pomógł: 28 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 754 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 27 Lipiec 2007, 16:07
|
|
|
Ja tez leje ten olej bo taki miałem wlany przy kupnie...... wlewam 5 litrów i jest w połowie pomiędzy Min a Max..... |
_________________ Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449 |
|
|
|
|
Michał_fitness
Michał
Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 153 Skąd: wrocław 0602616285
|
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Lipiec 2007, 09:25
|
|
|
Wczoraj kupiłem taki sam dzisiaj wymiana zobaczymy jak będzie sie sprawował bo mam juz ok 250 tyś i w sklepie mówili aby pomyśleć nad mineralnym takim z wyższej półki. |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
gumolyt
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 234 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 28 Lipiec 2007, 15:53
|
|
|
u mnie to troche sie zdziwiełem, kupiłem 6 litrów oleju, a jak wymieniłem olej spłyneło go niewiele ponad 4 litry i tyle tez zalałem, myslałem że to juz wszystko, teraz wiem ze nie, ale ze wzgledu na to ze zostalo mi tego starego oleju jeszcze w silniku to wymienie go duzo szybciej niż powinienem. |
_________________ Mercedes C180 '96 Esprit LPG |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Lipiec 2007, 17:23
|
|
|
lojek bez przesady, to dopiero 250 tysięcy... |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Lipiec 2007, 19:04
|
|
|
Camel- napisał/a: | lojek bez przesady, to dopiero 250 tysięcy... |
No niby tak wymieniłem dzisiaj olej i powiem że się troche namęczyłem z filtrem oleju, ale poszło. |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
gumolyt
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 234 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 28 Lipiec 2007, 19:29
|
|
|
ja próbowałem podejść jakimś kluczem i uchwytami do odkrecania filtrów i nic słabe podejście i tradycyjnych instrumentów musiałem urzyć czyli młotka i przecinaka ale w delikatny sposób oczywiście nie ma to jak zwykłe stalowe filtry, które mozna przedziurawić srubokretem jak nie chca iść i tak sie je odkręci |
_________________ Mercedes C180 '96 Esprit LPG |
|
|
|
|
Aloiz
Pomógł: 28 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 754 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 28 Lipiec 2007, 19:35
|
|
|
Panowie a nie lepiej kupić olej i filtr na jakieś stacji obsługi i zlecić żeby wymienili w ramach kupienia u nich towaru..... zaoszczędzicie sobie nerwów... przy wymianie w swoim zakresie |
_________________ Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449 |
|
|
|
|
|