Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 11:40 |
Luzy na sworzniach. |
Autor |
Wiadomość |
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 3 Maj 2010, 18:02
|
|
|
Mam luz na sworzniu dolnym w prawym przednim kole - podnioslem auto na lewarku i wkladajac breszke pod kolo podwazalem i kolo wyraznie ma tendencje ruchowe góra-dół wydajac stukot. W czasie jazdy nie objawia sie to jakims stukaniem tylko wydaje dziwne dzwieki tzn trzeszczy przy ruszaniu i wolnej jezdzie.......
Czy wymiane tego sworznia mozna zrobic samemu ? konieczne jest posiadanie jakis sciagaczy i blokowanie sprezyny ? no i problem w tym ze nie mam kanału...... |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 3 Maj 2010, 18:06
|
|
|
Przemek napisał/a: | Mam luz na sworzniu dolnym w prawym przednim kole - podnioslem auto na lewarku i wkladajac breszke pod kolo podwazalem i kolo wyraznie ma tendencje ruchowe góra-dół wydajac stukot. W czasie jazdy nie objawia sie to jakims stukaniem tylko wydaje dziwne dzwieki tzn trzeszczy przy ruszaniu i wolnej jezdzie.......
Czy wymiane tego sworznia mozna zrobic samemu ? konieczne jest posiadanie jakis sciagaczy i blokowanie sprezyny ? no i problem w tym ze nie mam kanału...... |
Mozna samemu ale przydał by sie sciagacz.Ja zrobiłem to mlotkiem ale byłem zdesperowany.Mysle ze bez kanalu da rade.Oczywiscie sprezyny nie trzeba blokowac bo amorek trzyma. |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
andrzej ulinski
au1310
Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 97 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 3 Maj 2010, 18:21
|
|
|
Tak jak mowi janucha,mozna bez kanalu.Ja wymienialem w czwartek na podworku,bez problemu.Jak mozesz zalatw sciagacz,nie napie....alaj mlotkiem! |
_________________ WDB2021281F382832 |
|
|
|
|
Krzychs2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 1554 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 3 Maj 2010, 18:45
|
|
|
Ja też sam wymieniałem obydwa sworznie (prawy lewy).
Podniosłem auto i odkręciłem z górnego wahacza a potem dolny. Jedyny problem to była blacha osłaniająca tarczę hamulcową bo wadziło przy wyciąganiu sworznia. Troszku "przerobiłem" tłoczenia młotkiem i poszło.
Spokojnie samemu sobie poradzisz ale warto mieć kogoś do pomocy. |
_________________ W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
|
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 3 Maj 2010, 19:01
|
|
|
Krzychs2 napisał/a: | Ja też sam wymieniałem obydwa sworznie (prawy lewy).
Podniosłem auto i odkręciłem z górnego wahacza a potem dolny. Jedyny problem to była blacha osłaniająca tarczę hamulcową bo wadziło przy wyciąganiu sworznia. Troszku "przerobiłem" tłoczenia młotkiem i poszło.
Spokojnie samemu sobie poradzisz ale warto mieć kogoś do pomocy. |
Z tego co pamietam to nie odkrecalem górnego wahacza. |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 3 Maj 2010, 19:06
|
|
|
rozumiem ze tarcze hamulcowa trzeba sciagnac i zacisk ? |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
malacz
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 94 Skąd: dąbrowa górnicza
|
Wysłany: 3 Maj 2010, 19:12
|
|
|
nie trzeba ściągać tarczy i zacisku |
_________________ merc w 202 1.8 esprit
merc w 202 2.3 kompresor sport |
|
|
|
|
Krzychs2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 1554 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 3 Maj 2010, 19:18
|
|
|
janucha78 napisał/a: | Z tego co pamietam to nie odkrecalem górnego wahacza. |
Wahacza również nie odkręcałem on został gdzie był. Odkręciłem tylko całość z górnego sworznia - nie wiem czy dobrze , po szybkich oględzinach stwierdziłem że wówczas będzie łatwiej całość wychylić na bok. Tarcza i zacisk również został na swoim miejscu, tylko blacha trochę wadziła. |
_________________ W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
|
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 3 Maj 2010, 19:30
|
|
|
Ja nie odpinałem zwrotnicy od górnego wahacza.Najpierw odkreciłem nakretke która mocuje sworzen do wahacza.Po odkreceniu nakretki aby ułatwic jego wybicie z wahacza w stozek włozyłem klucz imbusowy i go obruszyłem w gnieżdzie.Potem tylko odkrecenie nakretki i wybicie stozka ze zwrotnicy w miejscu gdzie jest kolek ustalajacy. |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 5 Maj 2010, 20:44
|
|
|
Podziekowal za info na temat wymiany
Wymieniłem sam i faktycznie wystarczy sciagnac kolo i odkrecic 2 sruby od sworznia - pare delikatnych pukniec mlotkiem i wyszedl. Zmienilem na Febi- zalozony byl oryginal jeszcze. |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Maj 2010, 20:50
|
|
|
Trwałośc sworzni to myśle koło maks 200-300 tys. Jak u Cieibe wygląda stan licznika? |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
zajac491
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 237 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 5 Maj 2010, 21:01
|
|
|
Ja też miałem ori sworznie i wymieniłem je przy przebiegu 280 tyś |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 5 Maj 2010, 22:48
|
|
|
190 tys km niby......... na drugim kole jest jeszcze dobry |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Maj 2010, 10:40
|
|
|
U mnie prawy padł przy 170kkm i miał spore luzy. Natomiast lewy się pomału kończy. Mam 185 tys. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
Ostatnio zmieniony przez Camel- 6 Maj 2010, 12:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kristofer55
bajo -.-
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Maj 2010, 11:48
|
|
|
u mnie prawy padł przy 95 |
|
|
|
|
|