Kontrolka EDC |
Autor |
Wiadomość |
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 24 Lipiec 2007, 16:07
|
|
|
Jarkis napisał/a: | ...- napięcie na akumulatorze przy ładowaniu 14V. |
A bez ładowania |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Jarkis
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 48 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 1 Sierpień 2007, 10:08
|
|
|
Witam ponownie wszystkich.
Byłem wczoraj na diagnostyce komputerowej. Komputer wygrył 2 błędy:
P1224 - MECH. DAWKOWANIA / POMPA WTRYSKOWA - ZAKŁÓCENIA DZIAŁANIA
P1705 - WŁĄCZNIK SPRZĘGŁA - ZAKŁÓCENIA DZIAŁANIA
Czyli FUNEK miał racje, że coś złego dzieje się z pompą.
Mam pytanie co dalej będzie się działo?. Czy któregoś dnia wogóle juz nie zapali?. |
|
|
|
|
Funek
W202 220D sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pułtusk/Warszawa
|
Wysłany: 1 Sierpień 2007, 10:13
|
|
|
słuchaj sprawdzę te kody swoimi sposobami
myślę że ten drugi błąd może być wynikiem tego że diagnozę robiono na wyłączonym silniku
a jeśli chodzi o twoje pytanie jest to możliwe |
_________________ WIN WDB2021211A463889
Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F |
|
|
|
|
Jarkis
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 48 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 1 Sierpień 2007, 10:23
|
|
|
Masz racje, że diagnoze robili na wyłączobym silniku - był tylko zapłon włączony.
A czy z taka pompą może coś sie stać w czasie jazdy, czy jest to tylko problem przy zapalaniu. |
|
|
|
|
Funek
W202 220D sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pułtusk/Warszawa
|
Wysłany: 1 Sierpień 2007, 10:29
|
|
|
tak sie ten kod narywał po angielsku test był robiony na sofcie innym niż caesoft
P1224 Throttle Position Sensor B out of Self-Test Range
z tego co widzę to jest czujnik zaworu w pompie odpowiada za odpowiednie ilościowo dawkowanie ropy czyli trzeba rozłożyć pompę i go wymienić dobry pompiarz znający się na lukasie będzie wiedział o co chodzi
tak jak wcześcniej pisałem pompa lukas ma dwa czujniki
camshaft Position Sensor
i
Throttle Position Sensor
któryś masz walnięty
pozdro i daj znać jak się skończy choroba twojego
nie zapomnij o punkciku |
_________________ WIN WDB2021211A463889
Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F |
|
|
|
|
Jarkis
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 48 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 1 Sierpień 2007, 11:19
|
|
|
czy taka naprawa pompy jest droga?. - pompa była regenerowana 15 miesięcy i kosztowało to 1.400 zł. - przejechane zostało ok 15 tyś. km |
|
|
|
|
Funek
W202 220D sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pułtusk/Warszawa
|
Wysłany: 1 Sierpień 2007, 11:33
|
|
|
cholera jasna nie chcę być tym złym wieszczem
ale z tego co ja pamiętam oraz co zapłaciłem
to:
za wymianę camshaft Position Sensor i uszczelnienie pompy z diagnozą na stole diagnostycznym wymontowaniem i zamontowaniem w Warszawie zapłaciłem 3500zł
camshaft Position Sensor sam kosztuje ok 1800 zł
Throttle Position Sensor ten z tego co mówił mechnior to koszt ok 2400 zł ale może być inaczej bo nie sprawdzałem
i najgorsze to że NIEMA ZAMIENNIKÓW trzeba kupić oryginał lukasa
możesz też się dowadywać w VOLVO serwis bo tą firmę też LUKAS obdarował swoim |
_________________ WIN WDB2021211A463889
Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F |
|
|
|
|
Jarkis
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 48 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 1 Sierpień 2007, 12:03
|
|
|
no to mnie Funek pocieszyłeś tymi kosztami naprawy - mam nadzieje, że w Nowym Sączu taniej naprawiają, ale napewo nie tak dobrze jak w Stolicy |
|
|
|
|
Funek
W202 220D sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pułtusk/Warszawa
|
Wysłany: 1 Sierpień 2007, 12:47
|
|
|
Jarkis napisał/a: | nie tak dobrze jak w Stolicy |
a w to, to ja wątpię pełno tu BARANÓW psełdospesjalistów |
_________________ WIN WDB2021211A463889
Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 1 Sierpień 2007, 14:36
|
|
|
Funek - dziwne rzeczy piszesz.
Mam nieodparte wrażenie, że cię ktoś zrobił w balona...
Otóz camshaft position sensor (0031539728) i throttle position sensor (0125423317) nie są czujnikami pompy ani w żaden sposób z nią zintegrowanymi. Regeneracja pompy to rzecz niezależna od ich wymiany.
Pierwszy w ASO kosztuje 500 zł, drugi 600 zł.
Cała pompa (A6110700001) nowa w ASO to koszt 3600 zł.
PS
To, co znalazłem "na szybko": w Intercarsie np czujnik położenia wałka rozrządu Bosch kosztuje jedynie 230 zł. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Funek
W202 220D sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pułtusk/Warszawa
|
Wysłany: 1 Sierpień 2007, 16:04
|
|
|
sewan napisał/a: | o, co znalazłem "na szybko": w Intercarsie np czujnik położenia wałka rozrządu Bosch kosztuje jedynie 230 zł. |
czujnik położenia wałka rozrządu przy dieslu ciekawe op co i gdzie ? pewnie żeby iskra była w odpowiednim momencie
[ Dodano: 1 Sierpień 2007, 16:09 ]
a tak jescze uściślę to jak siadła moja pompa to sobie dzwoniłem do MB Service na ul. Daimlera w Wawie i koszt NOWEJ POMPY LUKAS TO 14 000zł REGENEROWANA PRZEZ MB TO 7 000 zł jak znajdziesz do diesla pompę nową lukasa za 3600 zł to dam ci na to 5000 tys |
_________________ WIN WDB2021211A463889
Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 1 Sierpień 2007, 16:20
|
|
|
Funek napisał/a: |
czujnik położenia wałka rozrządu przy dieslu ciekawe op co i gdzie ? pewnie żeby iskra była w odpowiednim momencie
|
Nie, po to, by wtrysk był w odpowiednim momencie.
Zresztą, sam napisałeś, że ci go wymienili, więc już nie bardzo nie wiem o co ci chodzi. Chyba czegoś tu nie rozumiesz.
Ten czujnik pasuje np do CDI.
Ceny które podałem z ASO pochodzą z oficjalnego cennika MB i nie będę z nimi dyskutował. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 1 Sierpień 2007, 16:26
|
|
|
Funek napisał/a: | ... jak siadła moja pompa to sobie dzwoniłem do MB Service na ul. Daimlera w Wawie i koszt NOWEJ POMPY LUKAS TO 14 000zł REGENEROWANA PRZEZ MB TO 7 000 zł jak znajdziesz do diesla pompę nową lukasa za 3600 zł to dam ci na to 5000 tys |
Koledzy nie fantazjujcie |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Funek
W202 220D sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pułtusk/Warszawa
|
Wysłany: 1 Sierpień 2007, 16:32
|
|
|
sewan napisał/a: | Zresztą, sam napisałeś, że ci go wymienili, więc już nie bardzo nie wiem o co ci chodzi. Chyba czegoś tu nie rozumiesz.
Ten czujnik pasuje np do CDI. |
no tak tylko u nas 220 D z pompą lukas czyli pompą rotacyjną elektronicznie sterowaną
(system wtrysku EVE) ten czujnik jest w pompie a dokładnie z tyłu pompy mogę zamieścić zdjęcia. A numery które podajesz są numerami w katalogowymi części MB a nie LUKAS
i natym polega zawsze problem z diagnozą mercedesa z pompą lukas bo fachowcy szukają właśnie tych czujników a tu zonk bo ich niema. |
_________________ WIN WDB2021211A463889
Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 1 Sierpień 2007, 16:53
|
|
|
Łomatko....
W pompie jest tylko czujnik ciśnienia - zresztą jak czujnik wałka rozrządu miałby być w pompie i reagować na obroty wałka? On musi być w głowicy.
Zresztą, nie jestem tego pewny, ale wydaje mi się, że w 220D nie ma takiego czujnika - jest czujnik TDC (położenia tłoka) - w ASO koszt 50 zł.
Co do cen pompy - zgoda, podałem ceny pompy do CDI.
Pompa rotacyjna - w zależności od typu kosztuje od 7000 do 12000 zł. Ale też nie 14000. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
|