Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 11:29 |
Ściąga w lewą strone |
Autor |
Wiadomość |
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 14 Grudzień 2007, 19:37
|
|
|
A ciśnienie w kołach sprawdzałeś |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Rafuss
Rafał
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 170 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 17 Grudzień 2007, 21:57
|
|
|
Kolego ja też tak mam tzn miałem tak do 50 km/h nic nie odczuwałem jak tylko jechałem szybciej ciągnęło w prawo im szybciej to jakby mocniej wjechałem na kanał a tam widzę uszkodzoną gumę na końcówce drążka podważyłem dużym wkrętakiem i okazało się że ma bardzo duży luz, pojechałem wymienić ustawiłem na suwmiarkę i przed kontrolą zbieżności już było ok w zasadzie późniejsze ustawienie zbieżności nic nie wniosło. |
_________________ C250DT 1996r smoke silver metallic
|
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 22 Wrzesień 2010, 19:34
|
|
|
Witam kolegów, będe wymieniał całe drążki z końcówkami po każdej stronie i sworznie zwrotnicy dół po każdej stronie przód i stąd pytanie jakie wartości mają mieć "kąty" jak ustwić zbierzność w garażowych warunkach? Bardzo proszę o pomoc |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 22 Wrzesień 2010, 20:28
|
|
|
tomi382 napisał/a: | jak ustwić zbierzność w garażowych warunkach? |
Tak aby bezpiecznie dojechać na geometrię, bo nic więcej nie zrobisz |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 22 Wrzesień 2010, 21:16
|
|
|
musial bys uspawac sobie taki przyrzad regulowany,ktorym mozna by zmierzyc odleglosci pomiedzy felgami.oczywiscie od srodka obreczy. wtedy mierzymy od przodu potem od tylu i wszystko wiemy.jesli chodzi o regulacje kata pochylenia kola to jej nie ma.takze tylko da sie zbieznosc. |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 22 Wrzesień 2010, 21:31
|
|
|
ale zbieżność czyli ma być po równo przód z tyłem czy mają być lekko rozbieżne? chodzi mi o ile cm jest różnicy produ z tyłem czy może ma być po równo |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 23 Wrzesień 2010, 18:17
|
|
|
jesli chodzi o rozstaw kol to z tylu [jak wiekszosc samochodow] jest mniejszy niz z przodu i to o kilka cm. a jesli ustawiasz sam przod [zbieznosc], to ustaw kola na lekko zbiezne.czyli zeby sie schodzily okolo 1-2mm. oczywiscie ustawiamy tylko wtedy gdy mamy wszystkie zwoznie i koncowki drazkow bez luzu.inaczej ustawianie nie ma sensu. |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 23 Wrzesień 2010, 19:33
|
|
|
tomi382 napisał/a: | czy mają być lekko rozbieżne? |
Mają być zbieżne, czyli odległość pomiędzy rantami obręczy z przodu ma być o ok 2mm mniejsza od odległości między rantami z tyłu.
polofix napisał/a: | jesli chodzi o rozstaw kol to z tylu [jak wiekszosc samochodow] jest mniejszy niz z przodu i to o kilka cm. |
Mam nadzieję, że się pomyliłeś |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 23 Wrzesień 2010, 20:03
|
|
|
Jary napisał/a: | Mają być zbieżne, czyli odległość pomiędzy rantami obręczy z przodu ma być o ok 2mm mniejsza od odległości między rantami z tyłu. |
Dzięki za info nalezy Ci się duży browar |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 23 Wrzesień 2010, 22:06
|
|
|
w w202 odleglosc miedzy kolami z przodu jest okolo 3cm wieksza niz z tylu.nie mierzylem ale to tak na oko. |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2010, 20:21
|
|
|
nie może być większa bo będzie schodził w strone bardzie przyczepnego koła a na koleinach będzie wariował, ku mojemu zadowoleniu po wymianie dolnych sworzni zwrotnicy stuki na nierównościach ustały a dzięki nowemu całemu drążkowi prowadzi się lepiej. Jak czas pozwoli to jutro skoczę ustawić dokładnie zbieżność i będzie spokój na te 2 lata przynajmniej, bo teraz to tylko końcówki w przyszości wymienie bo drążek się tak szybko nie powinien wyrobić a swoją drogą to powinni sprzedawać oddzielnie drążki bo te boczne nie mają długiego życia w porónaniu do tego środkowego |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2010, 22:17
|
|
|
polofix napisał/a: | w w202 odleglosc miedzy kolami z przodu jest okolo 3cm wieksza niz z tylu.nie mierzylem ale to tak na oko. |
To zmierz, a najlepiej przejedź prosto, np. po piasku i zobacz na ślady, u mnie są tylko dwa nic nie wychodzi na boki
|
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 26 Wrzesień 2010, 14:56
|
|
|
Już byłem na zbieżności - 20zł i po problemie |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
jacek_dd
Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 56 Skąd: Miechów
|
Wysłany: 26 Wrzesień 2010, 17:27
|
|
|
Ja miałem wybite drążki boczne i też mi ściągało w jedną stronę . Geometria się wtedy zmienia . |
_________________ W 202 220 D Clasic |
|
|
|
|
Rafi
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 293 Skąd: Puławy / Sande
|
Wysłany: 28 Wrzesień 2010, 09:08
|
|
|
tomi382 napisał/a: | Już byłem na zbieżności - 20zł i po problemie |
20zł za zbieżność? (przód i tył)? |
_________________ 2.2 CDI 99r.
WDB2021341A697181
|
|
|
|
|
|