|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 18:12 |
Amortyzatory na przód do Esprit |
Autor |
Wiadomość |
driver
Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 103 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 18 Grudzień 2010, 21:33 Amortyzatory na przód do Esprit
|
|
|
Witam , mam do wymiany przednie amorki w Espricie , i właśnie nabyłem Sachs 170450 i wszysto byłomby ok . gdyby nie wizyta na tej stronie intercarsu
gdzie ów amortyzator opisany jest w dwojaki sprzeczny z sobą sposób
___________________________________________________________________________
Amortyzator
SACHS
170 450
Amortyzator
Super Touring
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: 170 450
Cena brutto: 288,42 zł
nazwa: Amortyzator, przednia oś
opis : SACHS amortyzator gazowy P DB W202 C-Klasa
200/200/200D/220D/250D 5/93-
producent: SACHS
W MAGAZYNIE: >9
Ograniczenia
Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon
Sposób mocowania amortyzatora: dolne oko
Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu
System tłumienia drgań zawieszenia: rura pojedyncza
Parametr: ETOV36X60A2
Strona zabudowy: Oś przednia
Zawieszenie: dla pojazdów z zawieszeniem sportowym]
Czas montażu (w godz.): 0,80
dla numeru OE: 202 320 12 30
___________________________________________________________________________
Amortyzator
SACHS
170 450
Amortyzator
Super Touring
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: 170 450
Cena brutto: 288,42 zł
nazwa: Amortyzator, przednia oś
opis : SACHS amortyzator gazowy P DB W202 C-Klasa
200/200/200D/220D/250D 5/93-
producent: SACHS
W MAGAZYNIE: >9
Ograniczenia
Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon
Sposób mocowania amortyzatora: dolne oko
Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu
System tłumienia drgań zawieszenia: rura pojedyncza
Parametr: ETOV36X60A2
Strona zabudowy: Oś przednia
Zawieszenie: dla pojazdów z zawieszeniem standardowym
Czas montażu (w godz.): 0,80
nie dla wariantu wyposażenia: Esprit
___________________________________________________________________________
po przeczytaniu że nie dla Esprit , ustaliłem że wg fabryki ten amorek ma kod
202 323 38 00
Sprawdzając dalej ustaliłem iż sachc 170450 jest m in. zamiennikiem dla :
numery OE:
202 320 01 30
202 320 03 30
202 320 04 30
202 320 05 30
202 320 06 30
202 320 07 30
202 320 08 30
202 320 09 30
202 320 10 30
202 320 11 30
202 320 12 30
202 323 05 00
202 323 08 00
202 323 11 00
Natomiast amortyzator BILSTEIN Model B36-1856 stanowi odpowiednik dla
OE Number : 202 323 39 00 , 202 323 15 00 , 202 320 08 30 , 202 323 38 00 , 202 320 21 30 ,
202 323 18 00 , 202 320 11 30 , 202 323 19 00 , 202 320 12 30 , 202 323 45 00 , 202 320 23 30 , 202 320 14 30 , 202 320 10 30 , 202 320 20 30 , 202 323 35 00
___________________________________________________________________________
i teraz dopiero mam problem bo tak do końca nie wiem czy mogę bezpiecznie zastosować ów 170450 .
W dotychczasowych tematach spotykałem opinie że w Esprit jest amorek jak w Classic / Elegance , chociaż inni przestrzegali że krótszy .
Trochę z ostrożności ale i ze względów praktycznych rozważam też ewentualną wymianę sprężyn na wyższe i potraktowanie tematu jako zmiana kompletu (amory /sprężyny ) . I to by było najbezpieczniejsze .
Tylko o ile przód jestem zmuszony juz robic to tył mógłby troszkę poczekać , ale czy to nie bedzie wyglądało jakoś pokracznie czyli za wysoki przód względem tyłu.
Proszę podzielcie się swoimi doświadczeniami co do doboru właściwych amorów do określonej wersji zawieszenia . Może ktoś bardziej oblatany sprawdzi numery OE dla innych wersji zawieszenia ( najlepiej przy silniku 1,8 ) . |
_________________ W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Grudzień 2010, 23:05
|
|
|
Katalog Sachs w ten sam sprzeczny sposób opisuje ten amortyzator. Wygląda, że poprostu proponują ten sam amortyzator do wszystkich wersji. A długośc ich jest taka sama, jeśli już to ewentualnie mogą się róznić charakterystyką, ale jak widać Sachs się tym nie przejmuje
Ja bym montował i też sie nie przejmował. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 19 Grudzień 2010, 08:34
|
|
|
Cytat: | Ja bym montował i też sie nie przejmował. |
Ja też, ale Bilsteina |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Grudzień 2010, 11:13
|
|
|
Sachs jest OK. Siedzi w serii w Mercedesie. U mnie już 193 tys i odpukać - chodzą jak nówki. Ciekawe jak teraz Sachs wygląda, ale w Audi tez ponad 200 tys wytrzymały
A to, że B4 bym założył to inna sprawa
Do Espritów jest zwykły amortyzator Chyba nawet w WISie o tym piszą. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Krzychs2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 1554 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 19 Grudzień 2010, 11:52
|
|
|
Ja zakładałem standardowe amorki do swojego Espritka. Nie doszukałem się żadnych specjalnych wersji. Świetnie się sprawują. Z tyłu mam Sachs, a z przodu Bilstein B4.
Dla mnie również, Bilstein jest lepszym wyborem |
_________________ W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
|
|
|
|
|
driver
Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 103 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 19 Grudzień 2010, 17:00
|
|
|
I właśnie miałem to dziś powymieniać . Wyciągnąłem stary ( na dole powyżej tzw. ucha widoczne jest oznaczenie V tak jak tutaj http://www.german-spob.de...aea48c433ebd0d1
cyferka poniżej nieznana - już rdza wyżarła , na osłonie plastikowej numer 2023260198
Wysokość Sachsa i staruszka niemal identyczna , za to Sachs dał się wcisnąć na 6 cm natomiast staruszek na 9 cm . Pod plastikową osłoną dał się wyczuć odbój , jak się okazuje w Sachsie znacznie dłuższy . Stąd właśnie różnica w skoku .
Dlatego odpuściłem sobie wymianę , robię zwrot .
Natomiast moją uwagę zwróciła tuleja metalowo-gumowa ucha - mocowania do wahacza .
część metalowa dała się bez problemu wycisnąc palcami natomiast otwór w gumie był jajowaty ( wybity ) . oznaczenie owej tulei to A2103260081 ( i jeszcze coś co przepisałem E4-LA1-Z006A00 i 47-8021/47-8070 ).
Dla próby owinąłem metalową tuleję folią samoprzylepną , zwilżyłem gumę olejem i wbiłem jedno do drugiego młotkiem .
po zamontowaniu amora (staruszka) i próbnej jeździe uporczywe stukanie zniknęło , więc diagnoza mechaniora co do winy amora była właściwa , tyle że być może wystarczy się zająć samą tuleją mocowania .
Z tego wszystkiego wniosek wysnułem taki , że przy wymianie amora postawię na B4 i sprawdzę jaki ma skok . |
_________________ W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Grudzień 2010, 17:08
|
|
|
driver napisał/a: | zwilżyłem gumę olejem |
Trzeba było użyć mydła na przykład. Może to śmieszne, ale olej niezbyt dobrze wpływa na gumę. Niedługo znowu będzie stukać.
Co do tego odboju - dziwny test, ale pewnie wystarczyłoby przełożyć odbój ze starego amortyzatora... |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
kamill09
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 104 Skąd: BSU
|
Wysłany: 19 Grudzień 2010, 17:27
|
|
|
No własnie, czy jest mozliwość kupienia samej tulei mocowania? bo wiem, ze u mnie mają luz, jak napisal driver, "są wypracowane jajowato" |
_________________ C200 Esprit 95r mały lifting
WDB2020201A345890 |
|
|
|
|
Krzychs2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 1554 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 19 Grudzień 2010, 19:26
|
|
|
driver napisał/a: | Z tego wszystkiego wniosek wysnułem taki , że przy wymianie amora postawię na B4 i sprawdzę jaki ma skok . |
Jestem ciekaw Twojego testu choć bilstein też ma jeden rodzaj amorów.
driver napisał/a: | na dole powyżej tzw. ucha widoczne jest oznaczenie V |
Dokładnie tak było i u mnie. |
_________________ W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Grudzień 2010, 20:48
|
|
|
U mnie w Sporcie V6 i H6 od Vordere i Hinten czyli z niemieckiego przedni i tylny |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
driver
Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 103 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 19 Grudzień 2010, 21:07
|
|
|
Camel- napisał/a: |
Trzeba było użyć mydła na przykład. Może to śmieszne, ale olej niezbyt dobrze wpływa na gumę. Niedługo znowu będzie stukać.
Co do tego odboju - dziwny test, ale pewnie wystarczyłoby przełożyć odbój ze starego amortyzatora... |
Tą tuleję zamierzam wymienić więc się nad tym nie zastanawiałem , ale rzeczywiście mydło było by lepsze .
Przekładanie starego odboju do nowych amorków to chyba nie o to chodzi , poza tym nowe oddaję skoro w starych siadły tylko tuleje mocowania .
kamill09 napisał/a: | No własnie, czy jest mozliwość kupienia samej tulei mocowania? bo wiem, ze u mnie mają luz, jak napisal driver, "są wypracowane jajowato" |
specjalnie podałem numer tej tulejki , jutro popytam w ASO czy mają , mam jeszcze blisko siebie zakład który m.in. regeneruje amorki to ich też podpytam .
Dam znać co ustaliłem .
Ostatecznie jak będzie lipa to można wytoczyć sam środek ( wyższy rozmiar zewnętrzny ) i nabić tym razem na płyn mydlany . |
_________________ W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454 |
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 21 Grudzień 2010, 08:29
|
|
|
driver coś w tym jest co napisałeś, miałem sprężyny standardowe do tego mam jeszcze ori amory sascha (V coś tam) byłem w sklepie u znajomego z zapytaniem o amorki gazowe do mojego ale do sportowego zawieszenia podałem sport/esprit (mam teraz sprężyny esprit) i wyszukał mi Delphi. Po sprawdzeniu u siebie na warsztacie owych amorów z moimi starymi, wynioski były zaskakujące Delphi miał na pewno krótszy skok własnie ok 3cm ale nie wiem czy sama długość wkładów nie była własnie też krótsza - nie pamiętam. Jak by nie było po zimie zakładam Delphi 4szt |
_________________ http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Grudzień 2010, 08:45
|
|
|
eldorado napisał/a: | Jak by nie było po zimie zakładam Delphi 4szt |
W jakiej cenie? |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Krzychs2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 1554 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 21 Grudzień 2010, 12:44
|
|
|
eldorado napisał/a: | Jak by nie było po zimie zakładam Delphi 4szt |
A ja Ci radzę kolego odpuść sobie te amorki. To są amortyzatory dla tych co naprawdę nie miają co kupic. Ja i moi koledzy mamy bardzo złe doświadczenia z tą marką. Lepiej dołozyć trochę kasy i załozyć Bilsteina.
PS. Mamy ich fabrykę w mieście i znam niestety politykę tej firmy. U mnie w aucie wytrzymały 15 tys km |
_________________ W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
|
|
|
|
|
driver
Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 103 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 21 Grudzień 2010, 13:01
|
|
|
Wracając do tulejki o której pisałem , to sprawdzili mi po numerze u Owczarka (salon firmowy ) i jest do ściągnięcia - 37,zł /szt |
_________________ W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,134 sekundy. Zapytań do SQL: 11
| |
|