Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 19:45
Przygasanie zegarów ( wyświetlaczy )
Autor Wiadomość
bednim 
bednim.fotki.com


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 358
Skąd: Rugby (UK), Opole
Wysłany: 29 Styczeń 2010, 19:37   

hej! tez tak mialem! miganie zegarow plus calego pulpitu! problemem byla kostka do sterownika panelu ogrzewania! trzeba ja bylo poruszac a w rezultacie polutowac i wszystko wrocilo do normy! polecam wyjac radio i poruszac, zobaczycie jak sie zachowaja wasze zegary!

misza1, niestety pozycje posrednie w regulatorze oswietlenia nie rozwiazuja problemow :( ;)

pozdrawiam!!

p.s. grucha383, w wersji bez klimy tez zanikalo podswietlenie, ale trzeba zaznaczyc ze tylko wtedy gdy wlaczylo sie swiatla zewnetrzne!
_________________
Przemyslaw Bednarz jestem :D

http://bednarz.fotki.com/...opolski-zlot-s/<-- zdjecia z ogolnopolskiego zlotu MB w czmoncu k. poznania!!!! strona juz dziala!!
 
 
 
grucha383 

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 552
Skąd: asd
Wysłany: 18 Maj 2010, 13:35   

//
Ostatnio zmieniony przez grucha383 21 Grudzień 2011, 18:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pks5 

Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 43
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18 Maj 2010, 17:44   

skiba88 napisał/a:
Jakieś skoki napięcia czy co?

Witam
Miałem podobna syutuacje.Po analizie elektryka przeczyćiłem styki w Gł włączniku świateł. Pomogło
 
 
grucha383 

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 552
Skąd: asd
Wysłany: 9 Czerwiec 2010, 16:25   

//
Ostatnio zmieniony przez grucha383 21 Grudzień 2011, 18:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
patryk84 


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 467
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 9 Czerwiec 2010, 17:39   

Dobra, nie znam się, więc zabiorę głos :)
grucha383, skoro akcje z miganiem podświetlenia zaczęły się jak zrobiło się cieplej a co za tym idzie słońce jest "bardziej bystre" i w aucie jest jaśniej, więc może przyczyną jest wadliwy czujnik światła (ten koło obrotów, który sam ściemnia i rozjaśnia podświetlenie). Może coś się w nim porobiło i wariuje jak dostanie za dużo światła a przy okazji zakłóca działanie wskazówek. Ciekawe gdyby zakleić go plastrem i sprawdzić czy usterka nie minie. Jeśli minie znaczy padł czujnik :) (czasem proste metody pomagają :) )
Aha, jesli mój post nie niedorzeczny niech go jakiś admin usunie żeby nie wprowadzał w błąd.
_________________
C 180 grudzień 94 ELEGANCE
www.pokochajmilosc.pl
www.zupkachinska.com.pl
 
 
 
grucha383 

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 552
Skąd: asd
Wysłany: 9 Czerwiec 2010, 19:49   

//
Ostatnio zmieniony przez grucha383 21 Grudzień 2011, 18:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 21:55   

_silver_ napisał/a:
przyczyna była banalna to kabel prądowy wychodzący z alternatora.

Najprawdopodobniej jest to odpowiedź na moje obecne problemy. Wymieniłem aku, regulator napięcia, diody w alternatorze, i niby wszystko jest ok. Po zamontowaniu wszystkiego sprawdzam ładowanie na aku -ok. 14,2V- pasuje. Po przejechaniu ok. 5km sprawdzam ponownie ładowanie- 12,3V. :?:
Jak się okazało wystarczyło delikatnie ruszyć kablem „+” alternatora, aby występowały zmiany napięcia.
Wymienię cały przewód, mam nadzieję, że będzie ok.
Jedno nie daje mi tylko spokoju- czy aku mógł się rozładować z tego powodu(po 3 dniach postoju) :?:
Zmierzony pobór prądu 0,03A. Zwarcie :?:
_________________
»składak
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 22:16   

0,03 to dobry wynik.praktycznie poboru nie ma.sprawdz miernikiem napiecie na akumulatorze. jesli bedzie 12,6 lub wiecej to naladowany do syta. jesli ponizej 12,5 to doladuj. zrob to jak najszybciej bo jak bedzie stal rozladowany to szybko zasiarczeje.
 
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 22:21   

polofix napisał/a:
0,03 to dobry wynik.praktycznie poboru nie ma.sprawdz miernikiem napiecie na akumulatorze. jesli bedzie 12,6 lub wiecej to naladowany do syta. jesli ponizej 12,5 to doladuj. zrob to jak najszybciej bo jak bedzie stal rozladowany to szybko zasiarczeje.

Napięcie na aku 12,95V, po naładowaniu. Problemem jest ładowanie podczas pracy silnika. Proszę doczytaj mój poprzedni post. Pozdr :wink:
_________________
»składak
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 22:36   

podczas pracy silnika nie moze kabelek byc luzny bo moga sie diody spalic. jesli kabelek nie lączyl przez te 3 dni to aku sie napewno przez to nie rozladowal.0,03A x 72= okolo 2Ah
czyli jak masz aku 70Ah to ulecialo mu okolo 3% pojemnosci.
 
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 22:47   

polofix napisał/a:
podczas pracy silnika nie moze kabelek byc luzny bo moga sie diody spalic

kabelek nie jest luźny(przy alternatorze). Jest po prostu uszkodzony.
polofix napisał/a:
jesli kabelek nie lączyl przez te 3 dni to aku sie napewno przez to nie rozladowal

No właśnie. Kończą mi się pomysły.
_________________
»składak
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 22:56   

jesli bedziesz jezdzil z uszkodzonym kabelkiem to diody wymienisz drugi raz.a w szczegulnosci gdy sie jezdzi na swiatlach itp.
 
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 23:02   

polofix napisał/a:
jesli bedziesz jezdzil z uszkodzonym kabelkiem to diody wymienisz drugi raz.a w szczegulnosci gdy sie jezdzi na swiatlach itp.

Dlatego po opisanej sytuacji auto stoi i czeka na kabelek :wink:
_________________
»składak
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Styczeń 2011, 10:16   

Na postoju może i ma pobór 0,03A, ale jeśli napięcie ładowania jest niższe od napięcia akumulatora... no to fizyki nie oszukacie :) Zmieniaj kabel, Ralf :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 7 Styczeń 2011, 21:02   

Zdjąłem kabel z alternatora, a kiedy próbowałem odczepić końcówkę od plusowego przewodu, w ręku zostały mi 2cm wiązki przylutowanej do tej końcówki. Szok. Przewód nie rozpadł się wcześniej chyba tylko dlatego, że ma grubą izolację. Będę musiał przyjrzeć się całej instalacji dokładniej.
Najważniejsze, że auto w końcu zrobione :D
_________________
»składak
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 10