Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
8 Luty 2012, 18:04
Większa moc
Autor Wiadomość
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 17:36   

Gwiazdor_69, pompka nadciśnieniowa? Nie rozumiemy się :) Pisałem o pompie vacuum, bo wiele osprzętu na tym działa - regulacja świateł, wspomaganie hamulców, układ skrzyni biegów jeśli obecny, zagłówki itd. Pompka nadciśnieniowa jest zbędna w kazdym przypadku bo niby co pod nią podłączysz? ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 18:04   

Camel- napisał/a:
Pompka nadciśnieniowa jest zbędna w kazdym przypadku bo niby co pod nią podłączysz? ;)

pompowanie kol :mrgreen:
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 18:17   

To jest większa moc...
http://www.autoevolution....asse-28640.html
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
Gwiazdor_69 
W202 C-180

Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 16
Skąd: Ryki/Lublin
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 18:41   

OK już rozumiem - chodzi Ci Camel- o pompę vacuum, która zastąpi podciśnienie brane z kolektora ssącego (jakoś nie wiem dlaczego pomyślałem że chodzi o układ zasilania w paliwo - chociaż ten w W202 jest nadciśnieniowy bo to przecież wtrysk :lol: ). Więc pompa vacuum ok chociaż tylko w manualnej skrzyni albo poliftowym automacie bo jakoś nie sądzę żeby dało się to zgrać z aut. skrzynią sterowaną podciśnieniowo :mrgreen:
_________________
WDB2020181A360934
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 18:58   

Gwiazdor_69, automat po lifcie nie używa vacuum, bo ma kompa, który ciągnie wszystko z czujników: prędkości obrotowej, pozycji przepustnicy itd.
Ale reszta osprzętu dalej zostaje :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 19:28   

stare w124 mialy tez VACUM i automaty tez. od pojemnosci 2,3 wzwyz
 
 
 
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 19:55   

a może vnt
w naszych :mb: przepustnica odchyla się po naciśnięciu pedału gazu
tu jest pokazane jak euglen zastosował turbinkę vnt z tdi w 1.6TD golf II za pomoca....
http://www.youtube.com/watch?v=dCOJ8afz9oA
i z tego co pamiętam zastąpione to zostało gruszka podciśnieniową (już nie pamiętam)
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
Gwiazdor_69 
W202 C-180

Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 16
Skąd: Ryki/Lublin
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 21:47   

przed liftowe automaty są sterowane podciśnieniowo (mój właśnie taki jest) i z takim pompy vacuum raczej nie da się zgrać. No chyba że lepszy "magik" się za to weźmie

gruszka podciśnieniowa w przedliftowym automacie też raczej nie zda egzaminu (wydaje mi się że sterowanie wymaga ciągłej obecności podciśnienia i działa w oparciu o zmiany jego wartości) a w każdym innym może spowodować nieco "dziwną" pracę osprzętu
_________________
WDB2020181A360934
 
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 22:37   

Gwiazdor_69 napisał/a:
Więc pompa vacuum ok chociaż tylko w manualnej skrzyni albo poliftowym automacie bo jakoś nie sądzę żeby dało się to zgrać z aut. skrzynią sterowaną podciśnieniowo :mrgreen:

No przecież pompa vacum wytwarza podciśnienie ;)
W silniku doładowanym taka pompa musi być niezależnie od tego czy manual czy automat.
Jak sam napisałeś: Potrzebne ono jest do innych podzespołów.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 20:43   

Łukasz napisał/a:
No przecież pompa vacum wytwarza podciśnienie

Nie no, tak. Słuszne spostrzeżenie. Pompka musiała by produkować identyczne podciśnienie jakie produkuje silnik - tzn zależne od pociśnienia. Wraz ze zmieną podciśnienia zmienia się np. ciśnienie modulacji w skrzyni. A pompka vacuum wytwarza stałe podcisnienie. Ciekawe jak to jest rozwiązane w Turbo Dieslu? Były 250 TD z 722.4, można by to przejrzeć :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 21:05   

Camel- napisał/a:
Pompka musiała by produkować identyczne podciśnienie jakie produkuje silnik - tzn zależne od pociśnienia.

Chyba chciałeś napisać "od obrotów silnika"... :twisted:
Jednak wcale nie jest to konieczne, bo w dieslach z mechanicznym sterowaniem dawki z automatami jest na pompie wtryskowej modulator podciśnienia (przyuważ różnicę między pompą wtryskową w manualu i w automacie). Modulator ten zmienia podciśnienie zgodnie z położeniem listwy regulacji dawki (przyspieszania) wewnątrz pompy, bo jest mechanicznie sprzężony z ośką jednej z dźwigienek w pompie...
Nie wiem tylko jak to jest w dieslach, które mają już elektroniczne sterowanie pompą wtryskową, a wciąż jeszcze skrzynie 722.4/5 sterowane podciśnieniowo, ale pewnie podobnie, tylko modulator jest inaczej sterowany... chociaż niekoniecznie - w obu rodzajach pomp wtryskowych większość elementów ruchomych jest taka sama... :wink:

I nie ma znaczenia czy turbo czy nie...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 21:35   

jjankiello napisał/a:
Chyba chciałeś napisać "od obrotów silnika"...

Pewnie! :)

jjankiello napisał/a:
I nie ma znaczenia czy turbo czy nie...

Fakt, w Dieslu nie ma przepustnicy :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Tony J.

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 196
Skąd: Kutno
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 21:42   

A starsze W123 to ty Camel widziałeś? Są diesle z przepustnicą :) Problemem jes małe podciśnienie jakie wytwarza diesel.
_________________
WDB2020281F204166 Gdzie cylindrów sześć tam trzeba dać jeść.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 22:45   

Tony J. napisał/a:
A starsze W123 to ty Camel widziałeś? Są diesle z przepustnicą Problemem jes małe podciśnienie jakie wytwarza diesel.

Cienki bolek jestem z Diesli. Nie było mnie na lekcji :(
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
andref 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 907
Skąd: Krosno
Wysłany: 16 Styczeń 2011, 19:07   

Moze sie ktos orientuje czy kompressor (wersja 163KM) da sie zastapic kompressorem z silnika 230k. Widze ze z kompresora od 230k wychodzi jakis kabel z wtyczka a w moim tego nie ma. Fajnie by bylo go podmienic i zyskac dodatkowe koniki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,119 sekundy. Zapytań do SQL: 6