Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 19:39 |
klakson 'wywala' bezpiecznik |
Autor |
Wiadomość |
_Pawel_
Dołączył: 15 Paź 2007 Posty: 65 Skąd: Walbrzych
|
Wysłany: 15 Lipiec 2008, 13:39
|
|
|
hejka
dzieki ponownie,
wychodzi na to, ze srubki od poduszki a pozniej sruba od kielni i te blaszki bede mial juz na patelni.
pobawie sie na weekend z tym! |
|
|
|
|
andgor
Dołączył: 31 Mar 2007 Posty: 11 Skąd: Opole
|
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 21:38
|
|
|
Czesc kolego, napisz czy pomoglo, czy to faktycznie te blaszki powodowaly zwarcie. Mam identyczna sytuacje. Po uzyciu klaksonu przepala bezpiecznik nr 41. Z gory dzieki. |
|
|
|
|
_Pawel_
Dołączył: 15 Paź 2007 Posty: 65 Skąd: Walbrzych
|
Wysłany: 5 Sierpień 2008, 12:56
|
|
|
hej,
widzialem Twoj temat, brzmi podobnie jak u mnie.
U mnie spala sie bezpiecznik 10A ale nie pamietam, ktory to numer (patrzac od kabiny kierowcy to jeden z pierwszych rzedow po prawej stronie).
nie zapomnialem o sprawie. Niestety moje naprawcze zapedy weekendowe najpierw skonczyly sie na tym, ze nie mialem odpowiednio dlugiego torxa (tu sklepy zamkniete w niedziele) a pozniej byl wyjazd sluzbowy. Postaram sie tym zajac teraz w sobote, napisze na pewno o rezultatach i wrzuce fotki.
do 'uslyszenia' |
|
|
|
|
andgor
Dołączył: 31 Mar 2007 Posty: 11 Skąd: Opole
|
Wysłany: 5 Sierpień 2008, 14:04
|
|
|
Czesc, dzieki za odpowiedz. Dokladnie u mnie tez przepala wlasnie ten bezpiecznik 10A. To zycze powodzenia i czekam na informacje jak poszlo. Pozdrawiam |
|
|
|
|
_Pawel_
Dołączył: 15 Paź 2007 Posty: 65 Skąd: Walbrzych
|
Wysłany: 12 Sierpień 2008, 12:00
|
|
|
jeszcze sie za to nie zabralem, asap poinformuje co i jak
[ Dodano: 16 Sierpień 2008, 15:00 ]
odkurzam temat klaksonu
dzis sie zabralem za to ale mam dalej problem, bo nie wiem co robic...
jak dobrac sie do tej tasmy?
1. odkrecic srube numer 1? bardzo mocno siedzi...
2. nie moge odkrecic srub numer 2!!! sa jakby zblokowane nakretkami z drugiej strony, bo sie kreca ale nie odkrecaja.
gdzie szukac tej slynnej tasmy od klakonu?
prosze o wyrozumialosc i rzeczowe posty (nie typu, jedz z tym do ASO albo moj elektryk powiedzial...)
[ Dodano: 16 Sierpień 2008, 15:04 ]
dodam jeszcze zdjecie poduszki, moze tu jest problem??
poduszka.jpg
|
|
Plik ściągnięto 370 raz(y) 142,52 KB |
klaskon2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 462 raz(y) 151,47 KB |
|
|
|
|
|
pHre4ker
Pomógł: 125 razy Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 287 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30 Czerwiec 2010, 18:18
|
|
|
Odkurzając bardzo zakurzony temat klaksonu...
Dzisiaj znowu wymieniałem bezpiecznik numer 40 od klaksonu. Podczas jazdy klakson działał normalnie (pozdrawiałem Kolegę na sąsiednim pasie; wczoraj również pozdrawiałem innego Kolegę, fanfara działała jak należy), ale jakąś godzinę później, kiedy chciałem użyć klaksonu, żeby wyrazić emocje związane z wepchnięciem się samochodu z ulicy podporządkowanej klakson "dał głos" ciszej, a potem umarł. Wiedziałem, że to bezpiecznik, bo w maju miałem taką samą sytuację. Ale do czego dążę... Zauważyłem, że takie sytuacje mają miejsce przy wysokich temperaturach zewnętrznych. Podczas dzisiejszego "testu" termometr w wskazywał 31 stopni Celsjusza (poprzednio ok. 28 stopni). Czy wysoka temp. zewnętrzna i - co za tym idzie - gorąca atmosfera w komorze silnika mają aż taki wpływ na klakson? |
_________________ Ex - Mercedes-Benz W202 C200 Esprit '97 po liftingu + LPG
"...co lepiej działa na wyobraźnie niż to, czego nie widać, nie słychać, a zabija?..."
|
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 30 Czerwiec 2010, 18:42
|
|
|
masz klakson czy fanfarę ??
pHre4ker napisał/a: | Zauważyłem, że takie sytuacje mają miejsce przy wysokich temperaturach zewnętrznych. Podczas dzisiejszego "testu" termometr w wskazywał 31 stopni Celsjusza (poprzednio ok. 28 stopni). Czy wysoka temp. zewnętrzna i - co za tym idzie - gorąca atmosfera w komorze silnika mają aż taki wpływ na klakson? |
może tak być cewka klaksonu się kończy. użycie klaksonu i wysoka temperatura powoduję przegrzanie, a żeby nie spalić instalacji wywala bezpiecznik |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
pHre4ker
Pomógł: 125 razy Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 287 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30 Czerwiec 2010, 19:01
|
|
|
maurycy napisał/a: | masz klakson czy fanfarę ?? |
Klakson. "Fanfare" zostało zapożyczone z opisu bezpieczników
Czyli zbliża się wydatek. Dzięki za podpowiedź! |
_________________ Ex - Mercedes-Benz W202 C200 Esprit '97 po liftingu + LPG
"...co lepiej działa na wyobraźnie niż to, czego nie widać, nie słychać, a zabija?..."
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Czerwiec 2010, 21:53
|
|
|
pHre4ker napisał/a: | Czy wysoka temp. zewnętrzna i - co za tym idzie - gorąca atmosfera w komorze silnika mają aż taki wpływ na klakson? |
Raczej nie, klakson jest pod zderzakiem i temperatura w komorze silnika ma na niego raczej drugorzędny wpływ. Prędzej się gdzieś "po drodze" kabelek przetarł i robi zwarcie. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
adurweb
Visca El Barça!
Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 634 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 15:04
|
|
|
Klakson umarł, a przegląd się zbliża. Kostki przeczyszczone, bezpieczniki sprawdzone. Trąbka podłączona na krótko do akumulatora trąbi. Oglądałem przekaźnik, domyślam się, że to ten mały niebieski. Gdy cisnę kierownicę, przekaźnika nie słychać. Jak sprawdzić czy ten przekaźnik działa?
|
_________________ MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.
cykl mieszany.
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 15:07
|
|
|
Na nim powinien być schemat narysowany, podłączyć pod nóżki gdzie podłączona jest cewka, 12 V, jak cisza to skończył się.
[ Dodano: 22 Styczeń 2011, 15:10 ]
tak wygląda podobnie cewka na schemacie przekaźnika
cewka.jpg
|
|
Plik ściągnięto 12146 raz(y) 3,53 KB |
|
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
adurweb
Visca El Barça!
Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 634 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 15:16
|
|
|
A czy ten przekaźnik odpowiada tylko za klakson, czy też za inne sprawy, bo chcę go wyjąć i sprawdzić u kumpla. |
_________________ MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.
cykl mieszany.
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 15:27
|
|
|
adurweb napisał/a: | A czy ten przekaźnik odpowiada tylko za klakson, czy też za inne sprawy | Ty domniemasz że on jest od sygnału, z reguły przekaźnik nie odpowiada za kilka rzeczy tylko za jedną, włączy lub rozłączy dany obwód. Chcesz wyjąć i jechać swoim autem? To nie lepiej dojechać i wyjąć wtedy do sprawdzenia? Jak auta nie ruszasz to wyciągnięcie przekaźnika nie wpłynie na nic. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
adurweb
Visca El Barça!
Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 634 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 15:33
|
|
|
Szczerze powiedziawszy nie jestem na 100% przekonany, że to on jest od klaksonu. Gdzieś na forum przeczytałem, że to on. I dla tego chcę go sprawdzić, tym bardziej, że go nie słyszę gdy włączam klakson, a ktoś napisał, że powinien cykać. Gdy okaże się dobrym, będę zabierał się do ściągnięcia poduszki i wymiany taśmy, bo już nic innego mi chyba nie zostało.
[ Dodano: 24 Styczeń 2011, 10:58 ]
Adaśko, Słuchaj, co mam podłączyć pod ten przekaźnik zgodnie ze schematem? Jakiś próbnik, miernik czy akumulator?
Jestem zielony na temat elektryki, a chcę sprawdzić ten przekaźnik.
[ Dodano: 25 Styczeń 2011, 11:56 ]
Przekaźnik podłączałem do aku i "tyka", więc jest sprawny. Gdy był w skrzynce nie "tykał" to pokazuje, że chyba mam walniętą taśmę, nie podaje prądu do przekaźnika i dalej do trąbki. Wymienię taśmę.
Ale jeszcze pytanie, jak sprawdzić ciągłość (czy są nie przerwane ) przewodów od taśmy do trąbki? Jest na to jakiś sposób próbnikiem?
[ Dodano: 20 Lipiec 2011, 20:41 ]
Klakson naprawiony, padła taśma kierownicy. |
_________________ MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.
cykl mieszany.
|
|
|
|
|
|