|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:45 |
C250TDT amortyzator napinacza paska wieloklinowego |
Autor |
Wiadomość |
pip
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 479 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 12 Marzec 2009, 12:36
|
|
|
nie wiem co tam mi aso montuje za każdym razem,
ale wiem, że amortyzator i dźwignię (czy co tam jest jeszcze) wymieniają mi dwa razy częściej niż pasek ( i przyjemność kosztuje mnie ok 300zł)
przy najstępnej wymianie się zainteresuję bo to coś za mały przebiek wg mnie - żeby po roku wymieniać? ile można |
_________________ W202 DT T 250 Automat '97 ellegance |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 12 Marzec 2009, 19:31
|
|
|
pip, widzą, że sie kolega nie interesuje co robią, to wymieniają na papierze |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 12 Marzec 2009, 19:40
|
|
|
Najlepiej oznaczyć część w sobie znany i trudny do zauważenia sposób... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
pip
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 479 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 12 Marzec 2009, 19:47
|
|
|
spokojnie,
to że wymieniają na nowe to widzę i wiem,
nie pamiętam tylko jakiej firmy,
martwi mnie tylko, że wystarcza to na rok lub półtora |
_________________ W202 DT T 250 Automat '97 ellegance |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 13 Marzec 2009, 14:54
|
|
|
Cytat: | to że wymieniają na nowe to widzę i wiem |
Sprawne na inne sprawne? |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
michele
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2009 Posty: 253 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 12 Marzec 2011, 23:11
|
|
|
Miałem ten problem, że zauważyłem, że amortyzator ma uszkodzoną dolną gumę i na wolnych obrotach daje dziwne dźwięki. Próbowałem odkręcić wisko zgodnie z instrukcją zrób to sam, ale mam problem z zablokowaniem ośki, aby śruba puściła. Nie mam pomysłu jak je ruszyć, więc podstawiłem tylko poluzować koło pasowe - puściła jedna śruba, resztę główek w śrubach się uwaliło. Więc postanowiłem wykręcić cały napinacz klucz imbus 17 i rurka 50cm i poszło..
Po rozkręceniu naprawiłem amortyzator wg. przepisu Zrób to sam, na wąż gumowy. Przy skręcaniu wypadła mi podkładka z dźwigni i zacząłem ten element bardziej oglądać. Zauważyłem, że można tę śrubę wyciągnąć, a gdy ją wycągnąłem widziałem jeden wielki maras. Wyczyściłem ten zeschnięty smar, który utrudniał ruch stabilizatora i okazuje się, że są luzy. Jednak części nie mam, więc poskładałem wszystko w jedną całość, nasmarowałem i drgania w pewnym zakresach znikły, zwłaszcza w tych, w których jeździłem, ale 600-900rpm się powiększyły przez ten luz na dźwigni napinacza.
Wnioski mam dwa:
Demontaż/Montaż w od tyłu:
- ściągnąć sprężynę napinacza.
- poluzować obudowe z wentylatora,
- wykręcić z wiskozy wentylator,
- obrócić obudowę wentylatora cienką częścią do góry i delikatnie wyciągnąć lekko naginając przy wisko obudowe.
- ściągnać pasek klinowy i go obejrzeć,
- klucz 17 imbus i 50cm rury i wykręcić napinacz,
- wyczyścić i posprawdzać luzy.
Przy montażu zastosować pastę teflonową dla śruby dźwigni napinacza wchodzącej do bloku.
Wniosek 2:
- wykręcenie całego napinacza pozwala go wyczyścić i sprawdzić luzy. Gdybym tylko rozkręcił wisko lub koło pasowe, ręką bym luzu nie wyczuł - smar był już tak twardy, że byłoby ciężko - miejscami musiałem go skrobać, a w konsekwencji bym to przeoczył.
Wniosek 3:
Warto te elementy od czasu do czasu sprawdzić. Dwie śruby 13 od amortyzatora oraz od sprężyny i zweryfikować, całość napinacza, bo w konsekwencji będzie to co mi się stało.
Pasek klinowy był u mnie popękany jedynie w kilku miejsca po ściągnięciu do zauważenia, na aucie nie widoczne.
Więc teraz muszę cały napinacz kupić: rolkę, dźwignię oraz pasek klinowy. Amortyzator zostawię zregenerowany. |
_________________ C250 Diesel '93 WDB2021251A010620 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,074 sekundy. Zapytań do SQL: 6
| |
|