Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:43 |
Jak zdemontować koło alternatora? |
Autor |
Wiadomość |
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 10 Marzec 2011, 15:54
|
|
|
btx napisał/a: | z tego co mi wiadomo to byly 90A i 115A |
były też 70A . są dwie firmy altków. bosch i valeo. są też różnice w rozmiarach kół.
a ja mam założony z tego co pamiętam od 2,8 i jest 115A |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 10 Marzec 2011, 18:45
|
|
|
Gri napisał/a: | nickilauda30
ile kosztowało koło do alternatora & ASO czy sklep zwykły? |
A 111 155 01 15 .PULLEY okolo 9,70 EUR w ASO
A 001 155 13 15 .PULLEY okolo 10.70 EUR w ASO
A 111 155 04 15 .PULLEY okolo 13.70 EUR w ASO
A 601 155 01 15 .PULLEY okolo 15.50 EUR w ASO
A 001 155 12 15 .PULLEY okolo 13.70 EUR w ASO
A 604 155 00 15 .PULLEY okolo 21.70 EUR w ASO
Widac, ze ceny bardzo sie roznia w zaleznosci od modelu W202 |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Gri
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Maj 2007 Posty: 235 Skąd: Płock
|
Wysłany: 12 Marzec 2011, 16:35
|
|
|
Tak na telefon w ASO powiedzieli 500 kilkadziesiąt złotych. Musze spisać numer - nie wiem czy jest dostępny na tym kole. |
_________________ W202, 220 CDI kombi, Elegance;
WDB2021931F950487 |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 12 Marzec 2011, 18:16
|
|
|
Gri napisał/a: | Tak na telefon w ASO powiedzieli 500 kilkadziesiąt złotych. Musze spisać numer - nie wiem czy jest dostępny na tym kole. |
sprawdz tutaj, jesli znasz numery katalogowe.
http://www.mercmania.pl/ |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Gri
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Maj 2007 Posty: 235 Skąd: Płock
|
Wysłany: 17 Marzec 2011, 12:18
|
|
|
Nie mam numeru katalogowego. Chyba najpierw wyciągnę to kółko i na wzór kupię nowe.
Jak poznac że jest do wymiany? Mi powiedział to ktoś zaglądając pod maskę (faktucznie coś słychać ale jest jeszcze kółko napinacza) i chciałbym mieć pewność (Boschowskie kosztuje dwieście parę złotych). Plus pytania pomocnicze:
1. Jak zdjąć pasek? (pewnie jakoś napinaczem) to jeszcze poszukam na forum.
2. Jak przyblokować oś alternatora by wykręcić to kółko? w opiszie wcześniej było coś że gdzieś można zabrokować - czy można dokładniej.
3. U mnie kółko jest pełne od przodu, domyślam się że to jakaś zaślepka - czy wystarczy ją podważyć, czy jakiś kluczyk - głęboko jest ten alternator i trudno tak samemu wszystko wzrokiem sprawdzić. |
_________________ W202, 220 CDI kombi, Elegance;
WDB2021931F950487 |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 17 Marzec 2011, 12:28
|
|
|
Zalaczam zdjecie Adaska jak zdjac pasek wieloklinowy.
zdjac kolko alternatora najlepiej jak wyjmiesz caly alternator i rozbierzesz kolko na imadle.
t_luzowanie_napinacza_192.jpg
|
|
Plik ściągnięto 134 raz(y) 28,47 KB |
|
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Gri
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Maj 2007 Posty: 235 Skąd: Płock
|
Wysłany: 17 Marzec 2011, 12:59
|
|
|
Do zdjęcia alternatora pewnie trzeba zdjąć osłonę dolną silnika i od dołu do niego podchodzić? Domyślam się że nie trzeba domontować wielu elementów - była mowa na wątku o demontażu chłodnicy - czy to tylko ułatwia czy jest konieczne. Nie chciałbym przy zimnie bawić się w wielkie rozbieranie samochodu. |
_________________ W202, 220 CDI kombi, Elegance;
WDB2021931F950487 |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 17 Marzec 2011, 13:03
|
|
|
Nie wiem jak w Dieslu. bo u mnie w benzyniaku zdejmowalem alternator. Oczywiscie od dolu latwiejszy dostep i nic nie rozbierac. tylko odczepic kable i odkrecic sruby i alternator wyjety. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Gri
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Maj 2007 Posty: 235 Skąd: Płock
|
Wysłany: 17 Marzec 2011, 13:08
|
|
|
Dzięki. dziś wszystko obadam. Musze jeszcze ten klucz do kółka zdobyć i w sobotę pewnie robota.
Właśnie to oglądałem. I kółko alternatora i to od napinacza są od czoła całkiem gładkie, choć przy tym od alternatora mam wrażenie jakby na całym była plastikowa nakładka, zaślepka. Konkludując nie mam pojęcia jak zdjąć pasek, tak by go nie uszkodzić i potem ponownie założyć. Nie ma nigdzie teleskopów (jak to widziałem u sąsiada w 2,9 litrowym zwykłym dieslu).
Zrobiłem zdjęcia ale musze jeszcze postudiować jak je wstawić i na razie nie wiem czy się przydadzą.
Może ktoś dobierał się do tego w cdi i pomoże. W książce jest jak zdjąć pasek ale w innym silniku, chyba 2,5.
Jeśli by się przydał to mój VIN
WDB2021931F950487
OK chyba mam - pomocne okazało się forum w203 u forumowicz noc.
Oto rysunek alternatora.
http://www.w203.pl/download.php?id=1357
Piszą też że faktycznie od przodu jest nakładka i że blokowanie ośki też jest od przodu przez tą specjalny klucz.
Nadal nie wiem tylko jak zdjąć pasek, nie zdejmując kółka. |
_________________ W202, 220 CDI kombi, Elegance;
WDB2021931F950487 |
|
|
|
|
|