|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:37 |
Rozciągnięcie łańcucha rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
Maxo
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 29 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 8 Maj 2011, 12:42
|
|
|
Co Wy z tymi rozrządami W Mercedesie ROZRZĄD wymienia się przy kapitalnym remoncie silnika, jak robicie kapitałkę to i owszem, ale tak bo inni zrobili to szkoda tego silnika nie wspomnę o kasie |
|
|
|
|
wojtas_p
NYC TAXI 4.6 V8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 353 Skąd: PL
|
Wysłany: 8 Maj 2011, 15:21
|
|
|
Maxo napisał/a: | Co Wy z tymi rozrządami W Mercedesie ROZRZĄD wymienia się przy kapitalnym remoncie silnika, jak robicie kapitałkę to i owszem, ale tak bo inni zrobili to szkoda tego silnika nie wspomnę o kasie |
Jakieś dziwne teorie tutaj się pojawiają. Łańcuch rozrządu wymieniasz wtedy, gdy potrzeba - czyli gdy jest rozciągnięty ponad dopuszczalne parametry. Objawy, jakie temu towarzyszą to np skakanie silnika po odpaleniu, słyszalny odgłos łańcucha uderzającego o osłonę. Takie objawy kwalifikuja do wymiany łańcuch, nie trzeba remnontować wtedy silnika |
_________________ https://nyc-taxi-wroclaw.pl/ |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 8 Maj 2011, 16:45
|
|
|
wojtas_p napisał/a: | Łańcuch rozrządu wymieniasz wtedy, gdy potrzeba - czyli gdy jest rozciągnięty ponad dopuszczalne parametry. Objawy, jakie temu towarzyszą to np skakanie silnika po odpaleniu, słyszalny odgłos łańcucha uderzającego o osłonę. Takie objawy kwalifikuja do wymiany łańcuch, nie trzeba remnontować wtedy silnika |
Na poprzedniej stronie napisałem, jakie są kryteria wymiany łańcucha.
Kolega niepotrzebnie wprowadza dodatkowe zamieszanie, bo wyciągnięty łańcuch nie zawsze będzie hałasował, powodował skakanie silnika czy inne charakterystyczne objawy, bo np. ktoś już wcześniej mógł skorygować wyciągnięcie łańcucha poprzez przestawienie pompy wtryskowej i silnik będzie chodził równo (aczkolwiek nieoptymalnie)... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
wojtas_p
NYC TAXI 4.6 V8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 353 Skąd: PL
|
Wysłany: 8 Maj 2011, 19:19
|
|
|
jjankiello, nawet nie wiedziałem, że można korygować rozciągnięcie łańcucha przestawiając pompę. Przed zmianą łańcucha nie dośc, że zamulał strasznie (powiedzmy, że był słabszy na oko o 10-20%), to jeszcze palił 8,5 litra - wtedy myślałem, że to normalka, bo przed celinką miałem jedynie benzyniaki. A ja nie robię zamieszania, przynajmniej staram się nie robić, piszę jedynie o tym, co wiem i czego doświadczyłem na własnej skorupie celinki:) |
_________________ https://nyc-taxi-wroclaw.pl/ |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 9 Maj 2011, 04:51
|
|
|
wojtas_p napisał/a: | nawet nie wiedziałem, że można korygować rozciągnięcie łańcucha przestawiając pompę. | Pompę da się w pewnym zakresie obracać w stronę biegu silnika lub odwrotnie, bywa, że jakiś czas po takim przestawieniu pękają przewody wtryskowe, bo ten, kto przestawiał, zapomniał poluzować ich mocowania do kolektora. Istnieje też możliwość przestawienia koła zębatego (fali) na wałku pompy). W pewnym zakresie można w ten sposób zniwelować nierówną prace silnika wynikającą z rozsynchronizawania rozrządu, ale to tylko półśrodek.
Niestety, wielu nawet nie wie, że ma tak przestawione silniki i potem, po uzasadnionej wymianie łańcucha, silnik dalej nie pracuje jak powinien albo spala za dużo... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
meśfan
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 165 Skąd: Sejny
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 11:46
|
|
|
No jeśli chodzi o ten łańcuszek to u mnie w c180 290kkm, dzieje sie takie cuś. Gdy silnik odpale po nocy i jest zimny wszystko gra i chodzi ładnie, ale gdy zrobie pare km i silnik sie rozgrzeje to słychać takie delikatne brzęczenie z przodu silnika. Zaznaczam ze ten odgłos nie jest głosny i słychać go tylko jak się przystawi banie bliżej silnika. Jakieś wnioski ?? może łańcuszek w moim już trochę sie rozciągnął. Pozdro |
_________________ WDB2020181A210418 |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 13:51
|
|
|
A moze to tylko lozysko dociskowe pasa wieloklinowego tak brzeczy?
Moja metoda wykrywania dzwieku jest gietka plastikowa rurka. jeden koniec do ucha, a drugi koniec przykladac do podejrzanych elementow. cos w rodzaju stetoskopa. doskonale slychac i latwiej zlokalizowac.
Jesli chodzi o lancuch, to bym zdjal pokrywe rozrzadu i bym sprawdzil stan lancucha przez probe podniesienia lancucha od zebatki. powinna mocno siedziec na kole zebatym. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 23:42
|
|
|
pavel napisał/a: | to bym zdjal pokrywe rozrzadu | Powodzenia
Ja bym zdjął pokrywę zaworów |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,069 sekundy. Zapytań do SQL: 6
| |
|