Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:37 |
Problemy ze skrzynią |
Autor |
Wiadomość |
GELO LBN
W202
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 22 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13 Maj 2011, 19:54 Problemy ze skrzynią
|
|
|
WITAM
Jak wiecie mam wyciek z wybieraków przy skrzyni załatwiłem sobie już nowe oringi i olej, wszystko cacy
Ale ku.wa czy to normalne ze z tunelu w którym umieszczona jest skrzynia była możliwość nagrzania się tego stopnia ze w schowku w środku auta czułem te ciepło dodam wyciągałem klucze do domu bo tam zawsze kładę były niemal gorące .Dzisiaj dolałem oleju do skrzyni bo myślałem ze te ciepło wzięło się z braku oleju i tarcia ale był.......
Sa jakieś słabe punkty tych skrzyń dodam ze to do 2l kompresorr 96r
Dodatkowo zauważyłem ze auto straciło na mocy i ciężko wrzucić 1 bieg ale dopiero na ciepłym silniku tak się dzieje.
Jutro planuje wyciągnąć skrzynie i założyć nowe oringi na co mógłbym jeszcze zwrócić uwagę
dla ciekawości oringi w po 3 zł
Pozdrawiam |
_________________ MB-C200 Kompressor VIN-WDB2020251F433287 |
Ostatnio zmieniony przez GELO LBN 14 Maj 2011, 00:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 13 Maj 2011, 20:54
|
|
|
GELO LBN napisał/a: | schowku w środku auta czułem te ciepło | Klima zamiast chłodzić schowek,wali w niego ciepłe powietrze.Jaką masz klimę w tym "włochu" ?
GELO LBN napisał/a: | Dodatkowo zauważyłem ze auto straciło na mocy i ciężko wrzucić 1 bieg | Synchronizator pada.Jak skrzynia będzie wyjęta to po rozkręceniu zobaczysz różnicę między wytartym ,a nie wytartym.
Popatrz na stan uzębienia koła pierwszego biegu.Zęby powinny być ostre (też zobaczysz ew. różnicę )Jest możliwość przyszlifowania ,ale bez przesady. |
|
|
|
|
GELO LBN
W202
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 22 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 14 Maj 2011, 00:30
|
|
|
Kolego nie sprecyzowałem sory jest to schowek w podłokietniku ,podłokietnik jest umieszczony centralnie nad skrzynią biegów i z stamtąd te ciepło myślę ze klima nie ma nic tu do tego
duzy jest koszt naprawy tych synchronizatorów ?????????? |
_________________ MB-C200 Kompressor VIN-WDB2020251F433287 |
|
|
|
|
kmtaxi
Krzysztof
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 167 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14 Maj 2011, 10:10
|
|
|
GELO LBN napisał/a: | ,podłokietnik jest umieszczony centralnie nad skrzynią biegów i z stamtąd te ciepło myślę ze klima nie ma nic tu do tego |
Jak to nie ma? Nadmuch masz prowadzony nawet do tego schowka. |
_________________ W210 2.2 Cdi automat 2001r
był W202 2,2 D 1996r
Jestem też tu:
http://www.w210.pl/index.php
http://www.mercmania.pl/forum/ |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 14 Maj 2011, 11:00
|
|
|
GELO LBN napisał/a: | podłokietnik jest umieszczony centralnie nad skrzynią biegów i z stamtąd te ciepło myślę ze klima nie ma nic tu do tego |
Schowek w podłokietniku jest już na wysokości połowy auta, więc skrzynia IMO nie ma tu nic do tego. Może nie masz osłony termicznej nad wydechem/katalizatorem? i ciepło jest od wydechu po prostu?
kmtaxi napisał/a: |
Jak to nie ma? Nadmuch masz prowadzony nawet do tego schowka. |
Jeśli chodzi o W210 to zgoda, w W202 nie spotkałem się z tym. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
pawelwy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 257 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 14 Maj 2011, 21:06
|
|
|
madzara31 napisał/a: | Zęby powinny być ostre |
zęby nie powinny być ostre, bo jak są to koło jest do wymiany. chyba, że kolega mówił o ząbkach synchronizatora, a nie uzębieniu koła pierwszego biegu. tamte faktycznie o ile wiem są w charakterystyczny sposób zaostrzone. |
_________________ C180 '94 elegance
WDB2020181A105186 |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 15 Maj 2011, 09:54
|
|
|
pawelwy napisał/a: | zęby nie powinny być ostre, bo jak są to koło jest do wymiany. |
Jak nie są ostre to mamy wypadanie biegu.Czyli ja myślę całkiem odwrotnie od Kolegi. GELO LBN napisał/a: | duzy jest koszt naprawy tych synchronizatorów | Ok 150 sztuka (numeru nie pamiętam ) Zdechnięte koło to teraz ok 1500 zł Czyli taniej skrzynka z angola. |
|
|
|
|
GELO LBN
W202
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 22 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15 Maj 2011, 11:03
|
|
|
Koledzy jeżeli chodzi o synchronizatory z tego co wiem to zasada działania uszkodzonych jest następującą po włożonym biegu sam wyskakuje.
Jeżeli chodzi o klimę to ogólnie jest ale i nie mam z tego względu bo poprzedni właściciel (sąsiad) uszkodził wentylatory oraz chłodnice klimy. Chętnie kupię jak ktoś ma za rozsądne pieniądze wszystko jak narazie chodzi na zwykłym nadmuchu VIN mojego jest niżej może ma ktoś program i sie zorientuje co to za klima bo ja nie mam pojęcia |
_________________ MB-C200 Kompressor VIN-WDB2020251F433287 |
|
|
|
|
Darek51085
Pomógł: 21 razy Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 603 Skąd: Zagórze/Chrzanów
|
Wysłany: 15 Maj 2011, 11:17
|
|
|
GELO LBN napisał/a: | Koledzy jeżeli chodzi o synchronizatory z tego co wiem to zasada działania uszkodzonych jest następującą po włożonym biegu sam wyskakuje. |
Nie prawda, synchronizator jak sama nazwa wskazuje, synchronizuje zmianę biegu (zwalnia prędkość, aby odbywało się to bez chrobotania zębatek. http://pl.wikipedia.org/wiki/Synchronizator |
_________________ MB W202 250TD 1996r
NR VIN WDB2021281F475953
Cześć Gość Miłej jazdy, z logiem gwiazdy. |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 15 Maj 2011, 11:34
|
|
|
Darek51085 napisał/a: | synchronizuje zmianę biegu | Dokładnie,a wyskakiwanie biegu w naszych skrzyniach powoduje stępienie zębów ,do czego przyczynia się styrany synchronizator. |
|
|
|
|
GELO LBN
W202
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 22 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 16 Maj 2011, 16:34
|
|
|
Witam wyciągnąłem te skrzynie kupiłem nowe oringi zwracam się z pytaniem do was koledzy
Po wyjęciu skrzyni zauważyłem mokry od oleju łeb skrzyni ( obudowa od wewnątrz tarczy sprzęgłowej i koła zamachowego ) mokry to znaczy po przejechani palcem mozna było zebrać taki lekko przypalony olej zaznaczam nie było to bardzo tłuste To normalne ?? |
_________________ MB-C200 Kompressor VIN-WDB2020251F433287 |
|
|
|
|
|