Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 19:28
Akumlator a regulator powietrza
Autor Wiadomość
lukpik

Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 30
Skąd: Żory
Wysłany: 16 Maj 2011, 06:28   Akumlator a regulator powietrza

Witam
Na wstępie powiem że szukałem co może być powodem rozładowanego akumulatora ale nie znalazłem nic konkretnego... A mam swoje podejrzenie i chciałbym aby mi ktoś coś podpowiedział. Jeśli gdzieś faktycznie coś takiego było to sorry przenieście...
A więc mój problem to rozładowany akumulator mówka sztuka... Raz już mi się rozładował stary (wymieniłem bez stresu na nowy) Dzisiaj siadam po weekendzie i nic nie ma siły zakręcić i niestety do pracy nie dojechałem ... Wydaje mi się że to ma coś wspólnego z regulatorem ciepła. Elektro mechanik doraźnie założył mostek ponieważ grzało mi cały czas ciepłe (wtyczka pod maska i kabel do karoserii) Ponieważ pierwsze rozładowanie miało właśnie miejsce jakiś czas po tej naprawie... zauważyłem też dzisiaj że miałem dmuchawę ustawioną na 2 bieg... Może ten regulator jest w takim stanie że nie wyłącza dmuchawy po wyjęciu kluczyka i ciągle się kręci i czerpie aku czy to w ogóle możliwe ? Zawsze się starałem to wyłączać na zero i jeszcze nie miałem okazji postawić samochodu na całą sobotę i niedzielę... i cały czas wszystko chodziło ale może nie było wystarczająco dużo czasu...
jak go dzisiaj uruchomię to chcę jechać na komputer może coś pokaże, ale chciałbym wiedzieć coś żeby powiedzieć to mechanikowi bo boję się że jak zobaczą że to merc to zaraz się zacznie niekończąca się skarbonka... Bo nie oszukujmy się ciężko znaleźć uczciwego rzetelnego mechanika (nie obrażając jakichś którzy się tutaj znajdują i są uczciwi)
Z góry dzięki i pozdrawiam
_________________
MB W202 220D 1994
VIN WDB2021211F109515
Moje MB http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14698
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Maj 2011, 10:21   Re: Akumlator a regulator powietrza

lukpik napisał/a:
jak go dzisiaj uruchomię to chcę jechać na komputer może coś pokaże,


Troszkę przeceniasz możliwości diagnostyki komputerowej w tym modelu :wink:
Regulator ogrzewnia jest odłączany stacyjką, więc nawet jesli by sie popsuł, to nie powinien wyładowywac akumulatora. Chyba, ze elektryk tym mostkiem coś namieszał. Grzanie cały czas wskazuje na brak zasilania elektrozaworów. Jeśli pociągnął je z miejsca gdzie prąd nie jest wyłączany stacyjką to masz winnego.

Generalnie natomiast posprawdzałbym pobór prądu z akumulatora po wyłaczeniu zapłonu. Znajdziesz w archiwum jak to zrobić.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 16 Maj 2011, 10:29   

Mialem taki problem ze grzal na pelny regulator w czasie upalow, a pokretla mialem uatawione na zimne. Ale zeby rozladowywal akumulator, to tego u mnie nie bylo.
Stale grzanie bylo powodem, ze rozlutowalo sie ogniwo w plycie drukowaniej za pokretlami regulacji ogrzewania.
Wzialem lutownice i dopelnilem cyna i jest teraz dobrze.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
lukpik

Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 30
Skąd: Żory
Wysłany: 16 Maj 2011, 11:28   

Jeśli chodzi o ciepłe powietrze to wiem co muszę zrobić naczytałem się już o tym... Chciałem to zrobić za jednym razem podczas montowania sterownika centralnego (pilot) żeby nie zostawiać samochodu 2 razy... no ale niestety. Myślałem że to to dlatego bo pierwsze wyładowanie zbiegło się to z tym mostkiem... dziwne jest to że od piątku wieczora do dzisiaj godz 6 aku wyczerpał się totalnie wkładam kluczyk przekręcam w pozycje zapłon i jedyne co jest to ledwo świecące się kontrolki i jakieś takie dziwne cykanie w szybkim tempie... zaznaczę jeszcze że po wyciągnięciu kluczyka wyłącza się wszystko radio gaśnie szyb nie można otworzyć światła piszczą jak nie wyłączę wewnętrzne oświetlenie mam wyłączone nawet te które jest przy otwarciu drzwi... Jedynym jakimś nie firmowym dodatkiem jest radio nic innego w tym samochodzie nie montowałem... Tak czy owak dzięki za rozwianie moich przypuszczeń... Mam nadzieję że nie jest to coś bardzo poważnego... jak będę coś wiedział to dam znać :)
_________________
MB W202 220D 1994
VIN WDB2021211F109515
Moje MB http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14698
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 16 Maj 2011, 13:11   

lukpik napisał/a:
Ponieważ pierwsze rozładowanie miało właśnie miejsce jakiś czas po tej naprawie... zauważyłem też dzisiaj że miałem dmuchawę ustawioną na 2 bieg

A słyszysz dmuchawe po wyjęciu kluczyka? Jak nie słychać to znaczy, że nie chodzi...
A z zaworkami to jest tak, że są one po wyjęciu kluczyka w pozycji "otwarte". Więć:
Javoreczek napisał/a:
Jeśli pociągnął je z miejsca gdzie prąd nie jest wyłączany stacyjką to masz winnego.

Także szukaj dlaczego nie ma zasilania do nich? O tym tez chyba gdzieś było:
pavel napisał/a:
Stale grzanie bylo powodem, ze rozlutowalo sie ogniwo w plycie drukowaniej za pokretlami regulacji ogrzewania.
Wzialem lutownice i dopelnilem cyna i jest teraz dobrze.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
kostekj23 

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Posty: 126
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 16 Maj 2011, 18:55   

a panel z radia zostawiasz na noc założony?? mi własnie radio rozładowywało akumulator, potrzebowało na to dwa, trzy dni z założonym panelem i objawy były podobne. Wszystko zależy od radia i od jego podłączenia.
_________________
WDB2020181A052845 C180'93
 
 
 
lukpik

Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 30
Skąd: Żory
Wysłany: 19 Maj 2011, 22:32   

Hej dzięki za podpowiedzi... Usterka zdiagnozowana, jednak miałem rację... Mój sterownik ogrzewania był wypalony i z tego co mówił mechanik ktoś już coś przy nim majstrował... dlatego też mostek który był zrobiony powodował jakieś zwarcie i pobierał prąd... ponieważ po ściągnięciu mostka i wymianie sterownika wszystko wróciło do normy :)
_________________
MB W202 220D 1994
VIN WDB2021211F109515
Moje MB http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14698
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,125 sekundy. Zapytań do SQL: 11