Przesunięty przez: Pioterek 13 Styczeń 2012, 01:09 |
Wahacz górny |
Autor |
Wiadomość |
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 22 Luty 2008, 13:42
|
|
|
kudek5 napisał/a: | podkładki nie ma. Pavel a u ciebie ta śruba jest prosta? |
tak, u mnie jest prosta. z gwintem w srodku. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
robertjaworski
Dołączył: 07 Gru 2007 Posty: 33 Skąd: Żelechów
|
Wysłany: 22 Luty 2008, 15:51
|
|
|
moj merc jest przed liftingiem i nie ma podkladkina srubie, i nie ma zadnej regulacji na gornym wahaczu, zreszta to byloby dziwne gdyby mozna bylo regulowac pochylenie na gornym i dolnym wahaczu |
_________________ 2.2 benzyna 94 r sport |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 22 Luty 2008, 15:55
|
|
|
robertjaworski napisał/a: | moj merc jest przed liftingiem i nie ma podkladkina srubie, i nie ma zadnej regulacji na gornym wahaczu, zreszta to byloby dziwne gdyby mozna bylo regulowac pochylenie na gornym i dolnym wahaczu |
dokladnie jak u mnie. mamy te same roczniki. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
newjunior
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2006 Posty: 81 Skąd: Srebrowo
|
Wysłany: 19 Marzec 2010, 22:58
|
|
|
U mnie jest do wymiany na przedzie, prawy, górny wahacz, dam radę sam to zrobić? Jakiej firmy polecacie?? |
_________________ c200 Sport '95 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 19 Marzec 2010, 23:41
|
|
|
newjunior napisał/a: | Jakiej firmy polecacie?? |
Lemforder |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Marzec 2010, 00:30
|
|
|
newjunior napisał/a: | U mnie jest do wymiany na przedzie, prawy, górny wahacz, dam radę sam to zrobić? Jakiej firmy polecacie?? |
Wymień obydwa, w sensie lewy też, rade może i dasz, mnie musiał brat pomóc |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
newjunior
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2006 Posty: 81 Skąd: Srebrowo
|
Wysłany: 20 Marzec 2010, 09:57
|
|
|
Nex@pl czemu obydwa, to jakaś reguła?? |
_________________ c200 Sport '95 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Marzec 2010, 10:24
|
|
|
Drugi też niedługo padnie, ja wolałem od razu wymeinić obydwa za jednym zamachem, nie musiałem potem tam zaglądać. Dzień wolnego i ponad rok już spokój. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 20 Marzec 2010, 10:36
|
|
|
Nex@pl, nie przesadzaj, byc moze drugi wahacz u koleginewjunior, pochodzi jeszcze dlugo a wymienianie na zapas nic nie da ludzie wchodzacy na forum robia to po to zeby oszczedzic pare zl bo zawsze mozna pojechac do serwisu i tam tez podobnie zrobia bo wymienia to i jeszcze pare innych czesci
prawa strona zazwyczaj wytłukuje sie pierwasza poniewaz zazwyczaj prawe kolo narazone jest na wiecej ubytkow w jezdni, podjazdy na krawężniki itp |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Marzec 2010, 11:36
|
|
|
13696 napisał/a: | prawa strona zazwyczaj wytłukuje sie pierwasza poniewaz zazwyczaj prawe kolo narazone jest na wiecej ubytkow w jezdni, podjazdy na krawężniki itp |
Wiesz, to wytłumacz mi czemu w W201 pierwsza padła lewa końcówka drążka kierowniczego? Bynajmniej nie był to anglik przekładany. Wymieniony był komplet 6 lat temu.
Kwestia co kto lubi, ja jak robię to patrzę na przyszłość - nie zrobię teraz, będę musiał potem, a ten niby dobry zawsze mogę zostawić awaryjne w razie poważnej usterki owego nowego wahacza. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 20 Marzec 2010, 11:52
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | Wiesz, to wytłumacz mi czemu w W201 pierwsza padła lewa końcówka drążka kierowniczego |
czytanie ze zrozumieniem Nex@pl napisał/a: | zazwyczaj | tego Ci nie bede tlumaczyl zrób sondę na ten temat to bedziesz wiedzial
kolega chce wymienic wahacz do tego zrobic to samemu, widac ze ma duzo kasy??
Nex@pl, nie przesadzaj na zas to mozna odrazu wszystko w zawieszniu wymienic tylko po co, a co do wahacza górnego to zuzycie jest wyczowalne jesli nie to nie jest zuzyty z reszta wymiana jednego zajmie mu przypuśćmu 3 godziny, dwóch 5 godzin 45 minut bo nie bedzie musial kluczy znowu rozkładac a jak i drugi poleci to znowu 3h posiedzi.oszczednosc 15 minut gdyby za jakis czas mu drugi poszedł |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Marzec 2010, 17:20
|
|
|
Dobrze, nie będę się kłócił, jak napisałem jak kto woli, mój czas kosztuje a i tak naprawiam samemu w większości, stąd chcąc zaoszczędzić czas, robie "na zaś" |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 11:35
|
|
|
no i tak ja wahacz wymienilem no i wyglada to tak
potrzebne narzędzia:
-klucz do kół, podnośnik
-2xklucz 15 (do sruby wahacza) z czego co najmniej jeden plaski(takim najlepiej podejsc bo jest naprawde malo miejsca)
-klucz 17 (do sworznia)
-klucz 10 (do zbiorniczka spryskiwaczy)
-młotek okolo 1,5kg zależnie od stawianego oporu sworznia lub ściągacz jesli ktos posiada
operacja:
koło ściągamy z wozu
odkrecamy srube sworznia
nastepnie wybijamy sworzen mlotkiem lub sciagaczem
teraz czas na zdjecie zbiorniczka płynu do spryskiwaczy tj jedna sruba i pociagamy wszystko do góry (nie wiem czy rowniez tak jest jesli ktos ma podgrzewany plyn do spryskiwaczy)i dobranie sie do sruby wahacza
prawie centralnie widoczna na zdjeciu
i nakrętki
widac słabo bo taki tylko jest dostęp dlatego najlepiej klucz płaski
minimalnie w lewo i w góre widac jej łepek
no i w sumie juz mamy wahacz w reku
no i brudna robota za nami założenie nowego to pikus tyle ze najpierw wkladamy srube wahacza, lekko zakladamy nakretke a dokrecamy tylko sworzen. Opuszczamy autko z zalozonym kolem i wtedy dopiero zakrecamy pozadnie srube wahacza
czas operacji okolo 30minut |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
malacz
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 94 Skąd: dąbrowa górnicza
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 14:24
|
|
|
tak jak mówisz trzeba pamiętać żeby dokręcać jak samochód stoi na ziemi |
_________________ merc w 202 1.8 esprit
merc w 202 2.3 kompresor sport |
|
|
|
|
K@MIL
C 220 Diesel---93r.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2011 Posty: 179 Skąd: EKU
|
Wysłany: 25 Czerwiec 2011, 20:59
|
|
|
13696 napisał/a: | no i tak ja wahacz wymienilem no i wyglada to tak
potrzebne narzędzia:
-klucz do kół, podnośnik
-2xklucz 15 (do sruby wahacza) z czego co najmniej jeden plaski(takim najlepiej podejsc bo jest naprawde malo miejsca)
-klucz 17 (do sworznia)
-klucz 10 (do zbiorniczka spryskiwaczy)
-młotek okolo 1,5kg zależnie od stawianego oporu sworznia lub ściągacz jesli ktos posiada
operacja:
koło ściągamy z wozu
odkrecamy srube sworznia
Obrazek
nastepnie wybijamy sworzen mlotkiem lub sciagaczem
teraz czas na zdjecie zbiorniczka płynu do spryskiwaczy tj jedna sruba i pociagamy wszystko do góry (nie wiem czy rowniez tak jest jesli ktos ma podgrzewany plyn do spryskiwaczy)i dobranie sie do sruby wahacza
prawie centralnie widoczna na zdjeciu
Obrazek
i nakrętki
widac słabo bo taki tylko jest dostęp dlatego najlepiej klucz płaski
minimalnie w lewo i w góre widac jej łepek
Obrazek
no i w sumie juz mamy wahacz w reku
Obrazek
no i brudna robota za nami założenie nowego to pikus tyle ze najpierw wkladamy srube wahacza, lekko zakladamy nakretke a dokrecamy tylko sworzen. Opuszczamy autko z zalozonym kolem i wtedy dopiero zakrecamy pozadnie srube wahacza
czas operacji okolo 30minut |
proponuje umieścić posta w dziale "zrób to sam" pt: Wymiana górnego wahacza. |
|
|
|
|
|