Gaśnie po zużyciu połowy zbiornika |
Autor |
Wiadomość |
soltys
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 10 Skąd: Chotyłów
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 05:59
|
|
|
Czy udało się może komuś ustalić co jest przyczyna końca jazdy po zużyciu połowy zbiornika? Mam ten sam problem... Nowy filtr, pompka i nic... |
_________________ MB C180 Elegance '93 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 11:44
|
|
|
soltys napisał/a: | ......co jest przyczyna końca jazdy po zużyciu połowy zbiornika?.... |
"Transport" paliwa pomiędzy komorami zbiornika paliwa |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 13:04
|
|
|
...a raczej 'brak transportu' |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
soltys
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 10 Skąd: Chotyłów
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 12:37
|
|
|
Rozumiem, ale może jakaś podpowiedź? Co miałbym teraz zrobić. Gdy dmucham w przewód powrotny, przy silniku to bulgocze w obydwu komorach, więc czy to nie oznacza, że jest jakiś przepływ? |
_________________ MB C180 Elegance '93 |
|
|
|
|
grafplast
c250 td kombi
Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 11 Skąd: minsk mazowiecki
|
Wysłany: 2 Lipiec 2011, 16:05
|
|
|
Witam. Miałem ten sam problem. niestety zablokowali mnie bo nie przeczytali do końca mojego tematu lub nie uważnie. Oto wyjaśnienie z praktyki: w moim przypadku wymieniłem po prostu zbiornik paliwa i zamontowałem moje czujniki bo były dobre (można sprawdzić w nich napiecie). Następnie rozciąłem wadliwy zbiornik diaksem na części. I eureka: nie przelewało się paliwo z komory od strony wlewu do drugiej komory, skąd zasysane jest paliwo, ponieważ złącze rurki przelewowej znajdującej się w miejscu niedostępnym dla ręki, było nieszczelne i poluzowane. To powodowało, że dostaje się powietrze i przerywana jest ciągłość cieczy. W związku z tym komora lewa (od strony kierowcy) zaczyna się opróżniać, a prawa jest napełniona do poziomu tego nieszczęsnego wężyka. Gdyby dostanie się do niej było łatwe bez zdejmowania i cięcia zbiornika, to bym ją uszczelnił kwasoodpornym składnikiem i cześć. Jak potrzebujesz zdjęcia przekroju zbiornika daj mi znać. Mi problem znikł jak ręką odjąć. W zbiorniku nie ma żadnych pomp, to zwykła zasada hydrodynamiki, ale trzeba rozebrać żeby zrozumieć. Mam nadzieję, że pomogłem choć trochę. |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Lipiec 2011, 18:10
|
|
|
grafplast napisał/a: | Jak potrzebujesz zdjęcia przekroju zbiornika daj mi znać. |
Ja osobiście nie potrzebuje, ale wkleic na forum możesz dla potomności |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 4 Lipiec 2011, 11:38
|
|
|
grafplast napisał/a: | W zbiorniku nie ma żadnych pomp, |
To zależy od rocznika i modelu
grafplast napisał/a: | to zwykła zasada hydrodynamiki, |
Zwężka Wenturiego (fonetycznie). |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
zielony000
Dołączył: 03 Sty 2012 Posty: 3 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: 4 Styczeń 2012, 21:28
|
|
|
Jako iż temat się ciągnie od kilku lat. Ja dopiero zakupiłem c180 z 94r. (Bez gazu) z podobnym problemem.
mianowicie na jeździe próbnej samochód poprzedniemu właścicielowi zgasł jak zapaliła się rezerwa ok 1/4 baku.
....później jego kupiłem.
zatankowałem za 100 zł zrobiłem równe 100 km zapaliła się rezerwa (ok 1/4 baku) i zgasł.
...jak już wiem poprzedni myślał o czyszczeniu baku ...
co zamierzam :
wyciągnąć filtr paliwa - zlać paliwo - podpiąć kompresor - i go kilka razy ciśnieniem potraktować - jestem laikiem lecz jeżeli bak ma odpowietrzenie to się nic nie stanie. jeżeli ciśnienie będzie się gromadzić (trzeba naprawić odpowietrznik) i syt. kilka razy powtórzyć.
założyć filt,r wlać przefiltrowane paliwo i w drogę. ale czy to coś da jeżeli jest przepływ miedzy bakami zapchany?
ps. z tematu wywnioskowałem iż c180 122 km posiada bak podzielony wałem ( nie posiadam dzielonej ani rozkładanej kanapy) ze zwężką wenturiego filtrem na zewnątrz przed pompą ( od strony baku) , pompa itd...
w innym miejscu wyczytałem że trzeba wyjąć bak nasypać kamyków i trzęść jak grzechotką aż bród i osad sie porozbija, wysypać , płukanie benzyna i niby koniec.
a najlepiej jak mi ktoś wyśle zdjęcie baku przeciętego jak np. graflast ? z góry dziękuje.
lub link do zdjęcia miejsca zwężki jeżeli mogłaby być zapchana.
proszę o radę i pomoc sprostowanie jeżeli moje rozumowanie jest złe.
pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez zielony000 5 Styczeń 2012, 22:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 4 Styczeń 2012, 22:19
|
|
|
Zapchana "Zwężka Venturiego" nad wałem. Jak na razie najprościej wymienić zbiornik. |
|
|
|
|
zielony000
Dołączył: 03 Sty 2012 Posty: 3 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: 5 Styczeń 2012, 10:09
|
|
|
Rozumiem że to najłatwiejszy sposób i najbardziej efektywna metoda lecz czy jest jakiś sposób aby ją przepchać.
może ktoś wie jaki ma ona przekrój (podpowie ni to co mogło ją zapchać ( osad, paprochy, jakaś "szmatka" )
czekam na dalsze propozycje.
do usłyszenia. |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 5 Styczeń 2012, 11:39
|
|
|
zielony000 napisał/a: | Rozumiem że to najłatwiejszy sposób |
Tak gdyż zbiornik nie jest rozbieralny. Mamy tylko rewizje w komorach a do zwężki z ich poziomu się nie dostaniesz. |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 5 Styczeń 2012, 20:48
|
|
|
Łukasz napisał/a: | Zapchana "Zwężka Venturiego" nad wałem |
Nie chcę wywołać burzy, ale tam nie ma zwężki a jest zwykła najzwyklejsza pompa strumieniowa, do której napędu wykorzystywana jest energia powracającego paliwa.
zielony000 napisał/a: | proszę o radę i pomoc |
Wyjmij czujnik poziomu z lewej komory zbiornika, przy nim jest ta pompa (jak kto woli zwężka) i wyczyść/wymyj, masz tam również dostęp do dna zbiornika i spoko go wyczyścisz. Tak samo możesz postąpić z prawą komorą.
Nie musisz wymieniać ani wyjmować zbiornika |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 5 Styczeń 2012, 21:31
|
|
|
Jary, dobra ok. Jest pompka |
|
|
|
|
zielony000
Dołączył: 03 Sty 2012 Posty: 3 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: 5 Styczeń 2012, 22:56
|
|
|
i jak mi taka odpowiedz odpowiada. w ten weekend niestety nie dam rady ale w przyszłym tygodniu sie za to zabiore. jeżeli ma ktoś jeszcze pomysł to prosze o podpowiedz.
jeżeli spuszczę paliwo i wyciągne czujnik, to nie bedę potrzebował nowej uszczelki do niej?? jeżeli ma juz ktoś przetestowane proszę o podpowiedz aby nie latać kilka razy do sklepu.
aha jeżeli pompa jest i nazywa się strumieniowa to jest tez napędzana prądem?? jeżeli tak to gdzie sie dokładnie znajduję. ??
im więcej się dowiem tym łatwiej jego wyczyszczę i skończę dlatego tylej pytań.
pozdrawiam Karol |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 6 Styczeń 2012, 11:31
|
|
|
zielony000 napisał/a: | jeżeli pompa jest i nazywa się strumieniowa to jest tez napędzana prądem? |
Nie, "ciągiem" powracającego paliwa ( jak rozbierzesz zrozumiesz jak działa), pompka znajduje się obok czujnika poziomu paliwa. Jak będziesz wszystko wyjmował to ostrożnie, bo przy tej temperaturze łatwo coś ułamać, a tam sam plastik. Nowej uszczelki nie potrzeba |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
|