Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
26 Styczeń 2012, 18:31
Parametry przepływomierza - diagnostyka
Autor Wiadomość
Yellow2008

Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 23
Skąd: Zabrze
Wysłany: 9 Czerwiec 2011, 12:08   Parametry przepływomierza - diagnostyka

Witam, :mrgreen:
Ponawiam prośbę o sprawdzenie parametrow waszych przepływomierzy. System robi spore korekty OBD na +20%. Podejrzany jest przepływomierz ale nie mam dostępu do innego egzemplarza tego samego typu.

Wielu doradców pierwsze co proponuje to wymianę przepływomierza lub sondy lambda. Wdaje się że mało kto sprawdza jak przepływomierz działa. A przecierz wystarczy interfejs diagnostyczny z allegro i notebook. Można wtedy sprawdzic jakie dane odczytuje przepływomierz. I ile jest prawdy w odwiecznej dyskusji o zamiennikach i oryginałach.
Ja w swoim silniku sprawdziłem wskazania w różnych stanach pracy. Wskazania były ciągłe, nie zadarzały się zaniki sygnału, żadne spadki do zera.

Silnik to M111 2,3 kompresor 197KM

wolne obroty 5,5 - 6,5 g/sek (19-23 Kg/h)
spokojna jazda miasto 20-30 g/sek (70-110 Kg/h)
jazda na trasie 40-60 g/sek (140-220 Kg/h)
autostrada 70-90 g/sek (250-320 Kg/h)
maksymalny 140 g/sek (500Kg/h)

Wartości te wydają się rozsądne. Tzw mieszanka stechiometryczna to 1kg paliwa / 14,7kg powietrza. Przykładowo na autostradzie połykamy 300kg powietrza na godzinę aby spalić 20kg paliwa. Daje to jakieś 28 litrów na godzinę. W tym czasie przejeżdżamy 180km czyli auto pali 15,5 l/100km. Proste i logiczne.
Możecie sprawdzić w wolnej chwili co pokazują wasze przepływomierze. Jeśli parę osób będzie miało podobne wyniki to może skończą się legendy o wymianach przepływomierzy.

[ Dodano: 14 Czerwiec 2011, 12:07 ]
Hej koledzy, poratujcie. Pewnie wielu z was ma interfejsy. Wystrczą mi parametry z wolnych obrotów i jazda po mieście. Nie wymagam zapieprzania autostradą :mrgreen:
_________________
Mercedes CLK230 Kompresor
 
 
scorpionrafcio 
C240 v6 170KM

Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 6
Skąd: Białystok
  Wysłany: 15 Czerwiec 2011, 01:22   

Witam kolegę miałem walnięty przepływomierz 2 lata temu jak pamiętam sprawdzałem go w ten sposób że jeździłem na odpiętym przez chwilę a potem wpinałem kostkę u mnie nie było różnicy - czyli mułowaty i opóźnione dodawanie gazu czasami nie trzymał wolnych obrotów i na skrzyżowaniu potrafił zgasnąć ale odpalał normalnie. Efekt w automacie jak gdyby samochód po dodaniu gazu zastanawiał się przez chwilę czy jechać. Takie były objawy u mnie wymieniłem na nie oryginalny firmy magneti marelli za 250 zł na razie śmigam zobaczymy jak długo.
A jeśli chodzi o interfejs to posiadam jakiś elm37 czy jakoś tak ale nie mogłem się nim połączyć może zły program...
 
 
Yellow2008

Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 23
Skąd: Zabrze
Wysłany: 15 Czerwiec 2011, 20:11   

Witam, ja mam chyba podobny interfejs. ELM37.. Podłączałem do programu scantool.net. Jedyny problem to taki aby najpierw podłączyć kable a potem dopiero odpalić samochód i po 10 sekundach uruchomić program. Wtedy działa.
Problem jest taki że często w czasie jazdy wyskakuje CHECK ENGINE a błąd to System too lean - czyli za ubogi. Sugestie są takie że przepływomierz zaniża wskazania, wtedy jest korekta OBD tzw długoterminowa LTFT. A gdy LTFT dojdzie do 25% wyskakuje CHECK. Przepływomierz zamiennik kosztuje ok 200zł ale tyle jest negatywnych opinii że nie wiem czy będzie ok. Oryginał w ASO to już konkret za ponad 500zł. Dlatego zależy mi na jakimś porównaniu wskazań mojego przepływomierza do innego sprawnego.
_________________
Mercedes CLK230 Kompresor
 
 
Kruk 
Daniel


Pomógł: 44 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 630
Skąd: Wrocław/Walencja
Wysłany: 15 Czerwiec 2011, 20:45   

scorpionrafcio napisał/a:
wymieniłem na nie oryginalny firmy magneti marelli za 250 zł na razie śmigam zobaczymy jak długo...


Ja miałem tej samej firmy i przez ponad rok nie było żadnych problemów. Pamiętaj tylko o resecie po wymianie :!:
_________________
BMW 120D E87 163KM
 
 
grucha383 

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 552
Skąd: asd
Wysłany: 15 Czerwiec 2011, 22:21   

//
Ostatnio zmieniony przez grucha383 21 Grudzień 2011, 18:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wito74 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 579
Skąd: Stargard
Wysłany: 16 Czerwiec 2011, 21:43   

grucha383 napisał/a:
Czego resecie jeśli można wiedzieć ?


Domyślam się że chodzi o wykasowanie błędów.
_________________
MB C200 T 1998r benzyna+lpg
WDB2020801F739780
 
 
mcteusz 
C240 ESPRIT '99 LPG


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 372
Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: 6 Lipiec 2011, 19:23   

Z racji tego, że moje autko zaczęło mieć przykre objawy- nie rozgrzany dusi się przy delikatnym przyspieszaniu- zacząłem grzebać na forum i trafiłem na ów wątek.
Po pierwsze to już miałem jechać na komputer, ale zastosowałem się do rady kolegi Kruka i odłączyłem aku na ponad godzinę. Teraz potestuję auto przez kilka dni i zobaczę co będzie.
Ale tak na wszelki wypadek, gdyby sprawa się nie poprawiła, będę musiał jakoś swoją Panienkę diagnozować więc chętnie odpowiem na apel:
Yellow2008 napisał/a:
Ponawiam prośbę o sprawdzenie parametrow waszych przepływomierzy.

Z tym, że potrzebuję najpierw łopatologicznego wyjaśnienia pewnych kwestii, bo nigdy wcześniej nie diagnozowałem sam auta (poza kodami błyskowymi w Hondzie). Otóż zamiast płacić kilka dyszek za zdiagnozowanie przez mechanika, chętnie zakupię interfejs diagnostyczny i tu pytania:
1. toto się nadaje:
http://allegro.pl/interfe...1679869729.html
??
2. Laptoka z RS232 posiadam na stanie. Co jeszcze będę potrzebował, aby móc przeprowadzać diagnostykę? Jest jakiś darmowy program czy trzeba będzie coś wykupić? Co i za ile?
3. Czego na takim zestawie będę mógł dokonać? Odczyt błędów? Kasowanie? Będę mógł sprawdzić te dane, o których pisze Yellow2008?
4. Gdzie jest kostka diagnostyczna?
5. A może polecacie coś innego?

Jak już będę wszystko wiedział to zakupię sprzęt i mogę przeprowadzać testy na swojej przepływce...
Co będę w stanie
_________________
C240 ESPRIT '99 WDB2020861F878860 197 Obsidianschwarz
STAG 300-6 plus, KME Silver, OMVL Reg Fast
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15312
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,124 sekundy. Zapytań do SQL: 10