Przesunięty przez: Camel- 12 Styczeń 2012, 08:45 |
Wszystko o C200 / C230 Kompresor |
Autor |
Wiadomość |
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2011, 14:25
|
|
|
Łukasz napisał/a: | 13696 napisał/a: | popatrz na wykres http://w45.wrzuta.pl/obraz/powieksz/8rHuQyXCDdo
to jest wykres mapy wtrysku sterownika gazowego stag widac na nim wszystko co Cie interesuje czas wtrysku i cisnienie kolektora no i patrzac na wykres od czasu wtrysku 0 do 9ms(bo jak widac cisnienie w kolektorze dochodzi do 100KPa czyli cisnienie atmosferyczne) silnik steruje przepustnica zwykla ta w kolektorze bo steruje podcisnieniem w kolektorze dopiero powyzej tego casu wtrysku czyli od 9-16ms przepustnica w kolektorze jest caly czas otwarta a zaczyna sie zamykac ta przy filtrze(jak widac cisnienie wzrasta ponad atmosferyczne czyli nastepuje doladowanie z kompressora w maksymalnym momencie cisnienie to 140KPa czyli doladowanie wynosi 0,4bara) zaleznie od tego jakie jest obciazenie
a wiec na postoju przy braku obciazenia przepustnica wcale nie musi sie zamknac bo i przy czasie wtrysku 9ms zamknie obrotomierz wiec moim zdaniem takie sprawdzanie nic nie daje i w ten sposob tego nie sprawdzisz wiec odwiedz mechanika albo kup kabel do gazu albo wizyta u gazownika jesli powiesz mu o co ci chodzi to napewno ci wszystko pokaze |
grzesiq napisał/a: | Dziś sprawdzałem w taki sposób
1) Auto przełączone na benzynę |
|
o co Ci Lukasz chodzilo w tym poscie? |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
grzesiq
Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 60 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 8 Lipiec 2011, 02:04
|
|
|
Witam!
Podłączyłem komputer pod gaz. Załączam screena z programu ale nie potrafię powiedzieć/odczytać czy załącza się ta przepustnica zlokalizowana w obudowie filtra powietrza czy nadal pozostaje otwarta i całe ciśnienie z kompresora ucieka. Dziękuję za pomoc
GAZ.jpg
|
|
Plik ściągnięto 214 raz(y) 277,02 KB |
|
_________________ C-klasse ELEGANCE 230K+LPG STAG300 / 96` WDB2020241F362855 |
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 9 Lipiec 2011, 16:02
|
|
|
nie zamyka sie, cisnienie kolektora dochodzi do 100 KPa czyli cisnienie atmosferyczne zadnego doladowania powinno dochodzic do 140KPa czas wtrysku tez pozostaje skrocony tylko 11ms |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
grzesiq
Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 60 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10 Lipiec 2011, 15:25
|
|
|
Witam jeszcze jedno pytanie czy wskazania sondy lambdy w tym zrzucie z programu są prawidłowe? |
_________________ C-klasse ELEGANCE 230K+LPG STAG300 / 96` WDB2020241F362855 |
|
|
|
|
friko2
Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11 Lipiec 2011, 12:55
|
|
|
Chlopaki jakie mam kupic przewody wysokiego napiecia (do swiec) ?
[ Dodano: 11 Lipiec 2011, 13:02 ]
http://allegro.pl/przewod...1669636007.html może być cos takiego? Beru jest 4x droższe |
|
|
|
|
Krynek
Pomógł: 49 razy Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 386 Skąd: Lublin[SB]
|
Wysłany: 11 Lipiec 2011, 18:18
|
|
|
friko2 napisał/a: | http://allegro.pl/przewod...1669636007.html może być cos takiego? Beru jest 4x droższe |
Beru jest 6x droższe Bo na aukcji podanej przez Ciebie jest komplet przewodów, a beru są sprzedawane po dwie sztuki (zazwyczaj) tutaj masz 4sztuki http://allegro.pl/beru-pr...1707853684.html (ale te akurat chyba do Ciebie nie podejdą) |
|
|
|
|
mietek
Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: DW
|
Wysłany: 11 Lipiec 2011, 20:12
|
|
|
Friko odwiedź sklep/serwis bosch na Małpanowskiego. Ja się tam zaopatruje. |
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 11 Lipiec 2011, 20:42
|
|
|
grzesiq, sonda nie jest podlaczona do programu dlatego tak wysokie wskazania napiecia
a co do instalki to pracuje na za niskim cisnieniu masz za male dysze wtryskiwaczy dlatego mnoznik taki wysoki przy maks obciazeniu napewno zapetla wtrysk byc moze zbyt uboga mieszanka i komp celowo nie zalancza doladowania ja bym zobaczyl co by sie dzialo po odlaczeniu aku na pare godzin i sprawdzenie go na samej benzynie aha i odblokuj mape benzyny |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
friko2
Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12 Lipiec 2011, 10:47
|
|
|
Krynek napisał/a: | friko2 napisał/a: | http://allegro.pl/przewod...1669636007.html może być cos takiego? Beru jest 4x droższe |
Beru jest 6x droższe Bo na aukcji podanej przez Ciebie jest komplet przewodów, a beru są sprzedawane po dwie sztuki (zazwyczaj) tutaj masz 4sztuki http://allegro.pl/beru-pr...1707853684.html (ale te akurat chyba do Ciebie nie podejdą) |
No dobra, ale czy musza byc akurat Beru? Moze cos tanszego? Nie chce chinszczyzny, ale tez chyba nie potrzebuje najwyzszej polki.
[ Dodano: 12 Lipiec 2011, 12:08 ]
Ooo.. nowosc - a teraz gosciu na allegro powiedzial mi, ze potrzebuje tylko 2 szt kabli, bo na pozostalych 2 swiecach sa tylko cewki, ale chce mnie naciagnac jeszcze na wymiane "fajek do swiec". |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13 Lipiec 2011, 17:58
|
|
|
friko2, dobrze Ci mówi, ale takie cewki były od ok. 96 roku (silniki 180, 200 i 230 z przepływkami) |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
friko2
Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15 Lipiec 2011, 15:40
|
|
|
Kable i fajki kupione. Kurde kable mialem jeszcze oryginalne Boscha z czerwca 98..... Az sie dziwie, ze to jeszcze chodzilo
Gdyby to nie pomoglo to jak sprawdzic cewki? Widze ze jedna jest jeszcze oryginalna Boscha,a druga jest Beru, wiec byla wymieniana, ale nie mam pojecia kiedy. Moze sie okazac, ze teraz nawala ta Boscha |
|
|
|
|
red-dj
Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 21 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 16 Lipiec 2011, 22:32
|
|
|
friko2, mimo ze nie na temat - ja u siebie w pazdzierniku 2010 mialem problemy z praca silnika, po wykreceniu swiec i cewek, po spieciu ich na krotko przewodem miedzianym i po zakreceniu zobaczylem ze 1 cewka nie daje iskry, wymienilem jedna, po tygodniu padla druga, radze wymienic obie i przy okazji swiece.
wspomne ze tez mialem Boscha z 98 czyli od narodzin , wymienilem wszystko na Boscha: 2*cewka po 192zl, 4*swieca po 20zl, 2*przewod po 50zl, 2*zlacze swiecy (nakladka) po 30zl. troche wydalem ale mam spokoj. |
_________________ C200 kompressor ELEGANCE 192KM (niepozorne z wyglądu kombi)
WDB2020821F738585 |
|
|
|
|
friko2
Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19 Lipiec 2011, 13:40
|
|
|
chlopie gdzie Ty znalazles takie ceny? :/ ja na allegro najtansze kable bru za 192zl kupowalem |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Lipiec 2011, 23:43
|
|
|
http://www.arwit.pl/TDZam...3&n=0100153&t=1 za 130zł komplet Beru mają po 150zł. Jak by do mojego Bosche były tańsze to właśnie je bym wziął |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
red-dj
Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 21 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 20 Lipiec 2011, 19:03
|
|
|
friko2 - moje ceny? w Wałbrzychu jest kilka hurtowni motoryzacyjnych, w Focie mam znajomego, w Intercarsie również, w Cempolu też oraz w jednym z większych sklepów z częściami, takze zawsze robie kilka telefonow i zawsze znajde dobra cene. |
_________________ C200 kompressor ELEGANCE 192KM (niepozorne z wyglądu kombi)
WDB2020821F738585 |
|
|
|
|
|