Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
1 Grudzień 2012, 23:16
Wywala płyn z układu
Autor Wiadomość
misza1 

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 258
Skąd: Chorzow
Wysłany: 27 Czerwiec 2011, 03:46   

polofix napisał/a:
przy około 90*C


przy ilu to na termostacie zazwyczaj jest napisane ;)

polofix napisał/a:
a włożenie w go w niewielką ilość wody, spowoduje gwałtowne jej schłodzenie nawet o kilkadziesiąt st


no do kieliszka to on sie nie zmiesci zeby spadla o kilkadziesiąt ;-)
_________________
W202 C280 WDB 2020281A001986
W124 250D
W201 2.0D
Golf MK1 cabrio
 
 
norbi20zg 

Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 27 Czerwiec 2011, 15:13   

polofix napisał/a:
musisz zagotować wodę razem z termostatem! on powinien się całkiem otworzyć przy około 90*C. a włożenie w go w niewielką ilość wody, spowoduje gwałtowne jej schłodzenie nawet o kilkadziesiąt st. jeśli masz na cyferblacie coś ponad 80 to jest na 99% sprawny. gdyby był zły to chwilę potem masz gotowanko murowane,czyli ponad 100.
a nie chcę nic wróżyć ale moim zdaniem to może być uszczelka. przy temp 80st ze zbiorniczka przy jego odkręceniu może być co najwyżej [psyk] jak przy otwieraniu małego pepsi.


Termostat zalałem wodą prosto z czajnika elektrycznego. Nawet jeżeli miał by on trochę wodę schłodzić to przez pierwsze parę chwil chociaż by drgnął a on nic. Druga sprawa znajomy mechanik robił mi test na butelkę i stwierdził że uszczelka pod głowicą jest ok. Więc nie wiem oco chodzi ale mam plana żeby tym razem wymienić korek.
_________________
W202 C200 136km 1995r.
 
 
misza1 

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 258
Skąd: Chorzow
Wysłany: 27 Czerwiec 2011, 16:04   

no to jak nie drgnął to znaczy ze jest padniety... przecietnie sie otwiera przy 87stopniachh ;) wiec po chwili od wlania powinien sie otworzyc
_________________
W202 C280 WDB 2020281A001986
W124 250D
W201 2.0D
Golf MK1 cabrio
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 27 Czerwiec 2011, 22:12   

jak byś miał termostat zamknięty cały czas to nic innego nie będzie się działo tylko temperatura będzie bardzo wysoka. będzie rosła powyżej 100* bardzo szybko!
u mnie też było wszystko w porządku,mogłem gazować w miejscu i cudować a układ bąbelki nawet nie puścił. a jak jechałem kawałek szybciej to raz na 5 razy wywalało mi płyn.
 
 
 
Janusz51
C220 Elegance


Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 110
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 28 Czerwiec 2011, 06:21   

polofix napisał/a:
jak byś miał termostat zamknięty cały czas to nic innego nie będzie się działo tylko temperatura będzie bardzo wysoka

Oj będzie się działo oj będzie się działo wiele ciekawych zjawisk !
_________________
ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001
:mb:
 
 
koobix 

Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 1
Skąd: pzn
Wysłany: 28 Lipiec 2011, 21:00   

Pozwolę sobie na przyłączenie się do tematu, bo mimo mocnego przeczesania zasobów "szukajki" bezpośredniej odpowiedzi na moje pytanie nie znalazłem, a temat wydaje się bardzo podobny do problemu norbi20zg.

Zaczęło się wiosną: kontrolka chłodnicy, pierwsza reakcja: uzupełnienie płynu i czekanie. Zapaliła się znowu, pod autem mała plama, ale tylko po jeździe, na postoju nic, sucho. Okazało się, że ucieka naczyniem przelewowym, podejrzenie pierwsze: korek. Słuszne, gumka była lekko nadwyrężona, wymieniłem na nowy. Problem zniknął może na miesiąc.

Później pojawił się znowu: kontrolka zapalała się gdy było ciepło, płyn uciekał wężykiem naczynia wyrównawczego, podejrzenie na czujnik - wymieniłem, nie dało to żadnego efektu.
Po wielu próbach naprawy i dojścia do przyczyny (3 niezależnych mechaników, zero pomysłów, wszystko "OK"), kontrolka zgasła sama, niezależnie od temperatury na zewnątrz, nie zapalała się... aż do wczoraj;)

Objawy:
- zapalona kontrolka od chłodnicy mimo właściwego poziomu płynu - zapala się nie zawsze, nie ma reguły;/
- płyn wypychany naczyniem wyrównawczym wyłącznie jeśli zapali się kontrolka,
- jeśli kontrolka się nie zapali, temperatura w normie, ok 80-85 st., równomierna praca, równe obroty,
- jeśli się zapali (nie wiem co ma na to wpływ) temperatura silnika przy ok 26-28 st na zewnątrz i jeździe w umiarkowanym korku, potrafiła dojść w ciągu ok 20-30 sek. do ponad 110 st. i w ciągu kolejnych 20-30 sekund na włączonym ciepłym nawiewie - spaść do 80 st., nie jest to skok temperatury, ale płynne przejście wskazówki (wykluczam przebicie czy złą masę na czujniku temp.)
- wentylator w obu przypadkach pracuje (nie mam jak zmierzyć jego prędkości;) czy pracuje wolniej czy szybciej, ale się kręci),
- przy zapalonej kontrolce - co jakiś czas skok obrotów silnika - wyraźnie wyczuwalny, mocne szarpnięcie (ale wentylator pracuje, może ma różne prędkości pracy i ma problem z przejściem na wyższe obroty?)
- klima działa zawsze,
- korek od naczynia przelewowego nowy, sprawny, oryginalny,
- czujnik - nowy, oryginalny, kable dochodzące do niego wyczyszczone,
- korek od oleju bez nalotów, oleju nie przybywa, nie dymi na biało, puszcza lekki ciemny dym przy wyższych obrotach - standardowy dla CDI,

- dziś wymieniłem płyn na nowy, poprzedzone przepłukaniem chłodnicy, EFEKT: kontrolka się świeci, brak skoku obrotów lub jeszcze ich nie zaobserwowałem (dziś jest w Poznaniu dość chłodno;/ ok 18 st. ), płyn NIE jest wypychany naczyniem, układ zapowietrzony? Jeśli dobrze czytałem, wymiana przeprowadzona zgodnie z zasadami (ciepły nawiew + dolewka), więc nie powinien mieć pęcherzyków powietrza...

Wiosną kontrolka zapalała się oraz układ wypychał płyn tylko przy wyższych temp otoczenia, ok 25 st., przy niższych nie było żadnego problemu. Dziś zapaliła się przy 16 st. na zewnątrz.

Zdaję sobie sprawę, że jest tego sporo, ale może szczegółowe opisanie problemu nasunie komuś z Forum podpowiedź.

Moje pytanie:
1. Czy moduł sterowania wentylatorem może dawać takie objawy? Czy jest naprawialny? ;) Nowy jest dość drogi, wolałbym nie kupować na próbę...
2. Co jeszcze mogę sprawdzić? Na co zwrócić uwagę? Może coś przeoczyłem...

Mój VIN w stopce.

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi, bo pomału zaczynam tracić pomysły;/

Pozdrawiam,
Kuba

[ Dodano: 4 Sierpień 2011, 19:51 ]
Problem rozwiązany, więc dzielę się nim na forum.

Winny okazał się wiatrak - przy włączonej klimie nie był wystarczająco wydajny, ciśnienie w układzie klimy niebezpiecznie rosło = błąd w układzie chłodzenia = zapalona kontrolka chłodnicy + wyrzucanie płynu. Teraz wszystko śmiga.

To był mój pierwszy podejrzany, ale pan "mechanik" z serwisu klimy już w kwietniu przy serwisie i odgrzybianiu układu klimy powiedział, że z wiatrakiem wszystko ok.

Dla potomnych;)
_________________
C200 CDI, Esprit, 1999 r.
WDB2021941F859138
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,183 sekundy. Zapytań do SQL: 11