|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 19:23 |
Napięcie z alternatora ? |
Autor |
Wiadomość |
Lonek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 307 Skąd: P-sl
|
Wysłany: 26 Wrzesień 2011, 14:25 Napięcie z alternatora ?
|
|
|
W jakich granicach powinno sie wachać napięcie z alternatora ?
U mnie na jałowym daje 14.00-14.21 powłącvzeniu świateł + inne odbiorniki 13.75-14.00
czy jak spada do tych 13.75 nto może byc niedoładowywany akumulator ? |
_________________ ------------ |
|
|
|
|
Darek51085
Pomógł: 21 razy Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 603 Skąd: Zagórze/Chrzanów
|
Wysłany: 26 Wrzesień 2011, 14:50
|
|
|
Masz dobre ładowanie także już nie kombinuj, co innego jakbyś miał bez włączonych odbiorników 13,50 V to już można było coś domniemywać. A poza tym po co nowy temat jak już było. SZUKAJ!!!
A jak nie mogłeś znaleźć to było szukać jako ogólne ładowanie akumulatora nie musi to być akurat mercedes może być nawet Polonez itp pojazdy. A tak w ogóle to na pewno nie szukałeś, bo nawet w książce jest jakie powinno być ładowanie.
A co do odbiorników, to chyba logiczne że ładowanie spada, jak jest większy pobór prądu. |
_________________ MB W202 250TD 1996r
NR VIN WDB2021281F475953
Cześć Gość Miłej jazdy, z logiem gwiazdy. |
|
|
|
|
Lonek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 307 Skąd: P-sl
|
Wysłany: 26 Wrzesień 2011, 15:07
|
|
|
Darek51085 napisał/a: | Masz dobre ładowanie także już nie kombinuj, co innego jakbyś miał bez włączonych odbiorników 13,50 V to już można było coś domniemywać. A poza tym po co nowy temat jak już było. SZUKAJ!!!
A jak nie mogłeś znaleźć to było szukać jako ogólne ładowanie akumulatora nie musi to być akurat mercedes może być nawet Polonez itp pojazdy. A tak w ogóle to na pewno nie szukałeś, bo nawet w książce jest jakie powinno być ładowanie.
A co do odbiorników, to chyba logiczne że ładowanie spada, jak jest większy pobór prądu. |
Pomalutko ....
Kol. spokojnie odpręż wzrok ....spójrz na zieleń piszesz rzeczy oczywiste
1. szukać szukalem - gdybym znalazł konkretną odpowiedź to bym nie pytał to chyba jasne.
2. jakie powinno być ładowanie to pisze że 14-14.4v taki opis znalazłem
3. nie pytałbym gdyby nie taka sytuacja
Kupilem nowy aku i po 1.5 roku reklamowalem go .... przyjechał gostek z fabryki aku i pobadal moje auto i stwierdził ze akumulator jest niedoładowywany bo minimalne napięcie [jest wpisane w karcie gw.] wynosi 13.9v a ja mam mniejsze on jak mierzył było pod obciążeniem z dmuchawą i światłami 13.7v więć powiedz komu mam wierzyć Tobie czy jemu ?
|
_________________ ------------ |
|
|
|
|
Pyra
Latarkoholik
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 1106 Skąd: Gądki/Poznań
|
Wysłany: 26 Wrzesień 2011, 19:09
|
|
|
Witam
No cóż, kiedy mi facet sprzedawał (z montażem) MOLLa, pomierzył instalację i było 13,9V; pod pełnym obciążeniem 13,5V (na biegu jałowym), potem poprosił o przyjazd za rok na ponowne sprawdzenie i przedłużenie gwarancji, co też miało miejsce. Podczas rozmów zostałem też przez niego poinformowany, że w okresie zimowym (ciężki rozruch + krótkie przebiegi) mam sobie co jakiś czas podładować prostownikiem i będzie dobrze.
O ile moje przypuszczenie są słuszne, to pewnikiem dokonał pomiaru napięcia właśnie na biegu jałowym... a ile czasu auto podczas jazdy ma takie obroty?
Jak dla mnie facet chciał się "odepchnąć"
Pozdrawiam |
_________________ W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
|
|
|
|
|
muczacz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 79 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 13 Listopad 2011, 20:32
|
|
|
witam
a czy w tej gwarancji jest napisane że pomiar ma być robiony na biegu jałowym czy można na podwyższonych obrotach,myślę że nic takiego nie ma , bo jeżeli na jałowym to nie wygrasz , jeżeli nie jest określone to reklamuj jeszcze raz i podczas pomiaru dodaj trochę gazu
http://www.simr.pw.edu.pl/imrc/polski/m1a.pdf
na tej stronie jest opisana charakterystyka mocy alternatora zależna od obrotów
na wolnych jego wydajność może wynosić 0d 25% do 50% znamionowej
policz obciążenie odbiorników i moc swojego alternatora i może wyjść tak że nie doładowuje i dlatego występuje większy spadek napięcia poniżej 13,8V
pozdrawiam
muczacz |
_________________ W202 C-180 2000r automat gaz stag300plus |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 13 Listopad 2011, 20:39
|
|
|
ja jak miałem akumulator w stanie średnim, w dodatku mocno rozładowany, włączyłem światła,dmuchawę i jeszcze coś tam to napięcie spadało poniżej 13V na wolnych obrotach. |
|
|
|
|
muczacz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 79 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 13 Listopad 2011, 21:16
|
|
|
i tu się z tobą zgodzę mogą wystąpić takie spadki , a na przykład akumulator ma zwarcie i nie da się osiągnąć 13,8 volta to co reklamacji nie będzie (rozumiesz o co mi chodzi) zwykła spychologia , a jeszcze dokładność miernika wynosi 2% czyli z 14v=0,28v i mógł się w sumie kolega załapać na 14v i reklamację? |
_________________ W202 C-180 2000r automat gaz stag300plus |
|
|
|
|
Pyra
Latarkoholik
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 1106 Skąd: Gądki/Poznań
|
Wysłany: 13 Listopad 2011, 22:44
|
|
|
Witam
muczacz napisał/a: | i tu się z tobą zgodzę mogą wystąpić takie spadki , a na przykład akumulator ma zwarcie i nie da się osiągnąć 13,8 volta to co reklamacji nie będzie (rozumiesz o co mi chodzi) zwykła spychologia , a jeszcze dokładność miernika wynosi 2% czyli z 14v=0,28v i mógł się w sumie kolega załapać na 14v i reklamację? |
Różnie to bywa, zależnie od producenta i sprzedawcy/serwisanta. Jak miałem wymieniany w 190 2,3l , to pomiar miał być w "normalnych warunkach eksploatacyjnych", sprzedawca przyjął, pomiędzy 1 a 2 tys. obr/min. Tak więc pomiar na biegu jałowym, został zweryfikowany przy 1,5 tys. obr/min. Aku służy bezawaryjnie 5 lat i zeszłej zimy dawał radę przy -22°C, pomimo dwukrotnego rozładowania do zera (uszkodzone radio, oraz wyłącznik w bagażniku).
Jednak, zawsze tak jest, że sprzedawca/producent, broni się przed kosztami.
Jeśli aku ma zwarcie, to następuje bardzo szybkie rozładowanie samoczynne, ale jest szansa na ustalenie się napięcia ładowania na poziomie znamionowym. (oczywiście wiem, ze to miał być przykład )
Pozdrawiam
PS: 2% na napięciu stałym to bardzo kiepski miernik..... |
_________________ W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
|
|
|
|
|
Tony J.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 196 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 14 Listopad 2011, 08:37
|
|
|
Nie szukaj miodu między pośladkami. Ładowanie masz dobre. Jedynie co to sprawdź pobór prądu na postoju przy zamkniętym aucie. |
_________________ WDB2020281F204166 Gdzie cylindrów sześć tam trzeba dać jeść. |
|
|
|
|
muczacz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 79 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 14 Listopad 2011, 09:03
|
|
|
2% wziąłem dane z internetu pierwszy lepszy |
_________________ W202 C-180 2000r automat gaz stag300plus |
|
|
|
|
raczeqq
Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 45 Skąd: Płock
|
Wysłany: 22 Listopad 2011, 15:12
|
|
|
Ładowanie jest w porządku i jak wyżej Tony napisał sprawdź pobór na zamkniętym aucie w postoju.
Co do kwestii samych akumulatorów wtrącę swoje 3 grosze... powodem zdychających "nowych" akumulatorów jest kilka często notorycznie popełnianych błędów, a potem taki się dziwi i pisze że mu "nowy" BOSCH czy VARTA zdechła po roku...a ktoś kto kupił byle szajs ale świeży i obsługiwał go poprawnie działa kilka lat. - Prawda jest taka że budowa akumulatora jest jak budowa cepa i technologia nie zmieniła się od lat - oczywiście są akumulatory markowe produkowane w "super" technologiach lecz żaden z nich nie będzie debiloodporny i często to tylko płacenie za markę.
w czym tak na prawdę leży problem ?
-Zasiarczenie (np. niedoładowanie, nie poprawnie działająca gospodarka energetyczna auta=utrzymanie w stanie niedoładowania dłuższy czas - na ten problem składa się wiele czynników ) lub często kupujemy już taki akumulator nie świadomie w sklepie
- "otrząsanie płyt" - Nie przykręcony akumulator
- ładowanie za dużym prądem.
Powodów jest jeszcze więcej lecz te są notorycznie popełniane. Tak na prawdę wad fabrycznych zdarza się na prawdę mało i często tak a nie inaczej kończą się reklamacje...
Bardzo ważną sprawą przy zakupie jest data produkcji akumulatora, nowy akumulator już po 2-3 mc bez ładowania zaczyna się zasiarczać a często na półkach sprzedają to co stoi od lata czy wiosny a my cieszymy się że oooo nowy z półki - super a tu gówno tak na prawdę - i wątpię aby co jakiś czas je ładowali w sklepach/ hurtowniach (procedury które powinien przestrzegać sprzedawca) . Każdy producent koduje datę produkcji, co to zasiarczenie mozna poczytać w necie, temat wałkowałem sam i już nie narzekam, Akumulator to KAGER (Bosch produkowany dla FOTY) który działa już 3 lata i nie śpieszy mu się umierać. |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 22 Listopad 2011, 16:47
|
|
|
@up dobrze gada można mu polać ja miałem w swojej starej vecterce banera i spisywał się idealnie a kupiony za grosze nie straszne mu nawet były długie opalanie na gazie |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,127 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|