|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 18:17 |
zjechane opony + szarpanie przy ruszaniu |
Autor |
Wiadomość |
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 21 Październik 2011, 10:35
|
|
|
Camel- napisał/a: | Jeśli auto ściąga to znaczy, że jadąc na wprost nie masz kierownicy (albo przekładni) na wprost |
Dokładnie tak- u mnie ściąga w prawo, czyli kierownica mam obrócona w lewo. Niekiedy mocniej lub mniej- zależy od drogi.
[ Dodano: 21 Październik 2011, 10:36 ]
Camel- napisał/a: | Ściąganie może być przez nierówno starte opony |
Opony są właśnie starte równo. Mam tak na zimówkach i na letnich |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Październik 2011, 11:07
|
|
|
perzu126, to idź do auta i pokręć jedną końcówką w jedną stronę, drugą końcówką o tyle samo w drugą i rób tak aż do wyrównania kierownicy na wprost. Ściąganie zniknie |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 21 Październik 2011, 12:27
|
|
|
Camel-, i wszystko będzie ok? Bez wpływu na np zużycie opon? To moment- to którą końcówka w która strone mam kręcić? Bo w czasie jazdy muszę kierownicą powiedzmy o 2cm kręcić w lewo żeby korygować tor jazdy. I cały czas czuje opór na kierownicy, bo w tym momencie nie jest to położenie zero przekładni, czyli wspomaganie pracuje. Chyba rozumiesz o co mi chodzi? |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
kamizelka
Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 60 Skąd: internet
|
Wysłany: 21 Październik 2011, 17:02
|
|
|
perzu126 napisał/a: | Camel- napisał/a: | C-klasa podczas postoju musi być zbieżna, ponieważ tuleje w wahaczu są elastyczne (co wszyscy wiedzą i widzieli). Dopiero podczas jazdy siły działające na koła rozbieżniają je prowadząc do żądanych wartości. W związku z tym są dwie szkoły ustawiania jej:
- przeliczana - mniej dokładna
- z belką rozporową (zdaje się 80N ale już nie pamiętam) stosowaną w serwisach, którą zakłada się pomiędzy przednie koła z przodu. |
Ustawiałem juz kiedyś zbieżność (i kąty pochylenia kół), bo ściąga lekko w prawo. Nie widziałem, żeby wkładali jakieś belki. Może to przez to? Mam gdzieś jeszcze tabelki z parametrami po ustawieniu, jak znajdę to wrzucę- ocenisz. Opony zdzierają sie równo, ale wiem, że coś jest nie tak. Najgorsze, że nie wiem gdzie z tym jechać, bo pewnie w każdym nieautoryzowanym warsztacie, nie stosują takich belek
[ Dodano: 21 Październik 2011, 10:20 ]
Camel- napisał/a: | PS. Perzu, dzisiaj zadziałam w Twojej sprawie, bo już mi się to śniło |
dzięki |
To nie przez brak belki-ja miałem ustawiane bez belki i jedzie prosto. Więc nie sądzę, żeby błąd pomiarowy był, aż tak duży. Pewnie masz źle ustawioną przekładnie tak jak mówi Camel.
ps. Camel, opony 195/65 r15. Teraz jeździ się naprawdę świetnie(w sumie nie wiem czy idealnie, ale tego raczej się nie da osiągnąć), więc chyba nic nie będę ruszał. Dzięki |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Październik 2011, 23:04
|
|
|
perzu126 napisał/a: | Camel-, i wszystko będzie ok? Bez wpływu na np zużycie opon? |
Bez, bo nie zmieniasz zbieżności tylko położenie drążka w stosunku do przekładni
perzu126 napisał/a: | to którą końcówka w która strone mam kręcić? |
Jedną w jedną drugą w drugą
perzu126 napisał/a: | Bo w czasie jazdy muszę kierownicą powiedzmy o 2cm kręcić w lewo żeby korygować tor jazdy. |
Jeśli w lewo, to znaczy, że koła na wprost są za bardzo w prawo. Prawą stronę trzeba zbieżnić, a lewą rozbieżnić. Oba drążki trzeba przekręcić o tyle samo. Polecam opaski plastikowe (te taki co trykają) lub kredę.
Prawy drążek trzeba wykręcić np. o pół obrotu, a lewy wkręcić.
Patrząć od strony koła (strona prawa), trzeba podkręcić końcówką w prawo, czyli drążkiem w lewo. Strona kierowcy odwrotnie.
Na początek po pół obrotu. Jeśli dalej kierownica nie będzie stała prosto, to jeszcze pół obrotu. Skok gwintu ok 1mm, więc pół obrotu to ledwie 0,5mm.
Jeśli jużbędziesz sięgrzebać przy końcówkach, to jeśli narzekasz na zbyt martwąprzekładnię w pozycji zero (czyli musisz dużo kręcić, żeby poprawić), to możesz ciut rozbieżnić przód, czyli wkręcić oba drążki po tyle samo, np. 1/4 czy 1/2 obrotu. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,149 sekundy. Zapytań do SQL: 12
| |
|