|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:06 |
Ustawienie zbieżności |
Autor |
Wiadomość |
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Listopad 2011, 20:38
|
|
|
Globek01 napisał/a: | nie zaprzeczam, że kąt może mieć wpływ na jakość jazdy |
No jak nie...
Globek01 napisał/a: | ja w tym temacie Ciebie nie oceniam |
No jak nie!
Globek...
Jesteś nieuk i tyle!
To mój post z kwietnia tego roku
http://www.w202.pl/viewto...ghlight=#219618
Z takimi kątami kupiłem auto
A takie są na chwile obecna.
|
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
Ostatnio zmieniony przez Camel- 13 Styczeń 2012, 11:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Globek01
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 166 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 8 Listopad 2011, 20:47
|
|
|
I widać wyraźnie na tych obrazkach, że wartości które są regulowane mają albo kolor zielony albo czerwony. Masz tam stan pierwotny i po regulacji, kąt WSZ jak widać bez zmian.
A dlaczego kąt na drugim obrazku jest inny niż na pierwszym ? Ten kąt zmienia się w zależności od jakość zastosowanych zamienników ! ( kup tanie wahacze do np. a4 i zobaczysz cos się dzieje z kątami ). Jeśli dalej uważasz że to jest regulacja a nie wynik zastosowanych materiałów to ja nie wiem już naprawdę jak Ci udowodnić że ten kąt jest NIEREGULOWANY ! Nie zmienisz go w żaden sposób pod swój gust żadnymi śrubami. |
_________________
C320 '95 Elegance
Zdjęcia Cetki |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Listopad 2011, 20:50
|
|
|
Globek01 napisał/a: | ten kąt jest NIEREGULOWANY ! |
Kończ waść wstydu oszczędź.
Kończę ten doktorat.
[ Dodano: 8 Listopad 2011, 20:54 ]
|
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Globek01
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 166 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 8 Listopad 2011, 20:55
|
|
|
doktoratu napewno z tego by nie było
Dodanie tego zdjęcia dużo by zmieniło, bo jest opisane jak pod WSZ ale w efekcie poprawiamy tylko kąt pochylenia koła. WSZ to przesunięcie wahacza wzdłuż auta ( przód/tył ) a nie lewo prawo. |
_________________
C320 '95 Elegance
Zdjęcia Cetki |
Ostatnio zmieniony przez Globek01 8 Listopad 2011, 21:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Listopad 2011, 20:56
|
|
|
Globek01, stawiasz kratę piwa |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Globek01
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 166 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 8 Listopad 2011, 21:04
|
|
|
Strasznie mnie intryguje ten temat, ale krate piwa i tak mogę nawet postawić ja to sobie jeszcze rozkminie bo coś mi w tym wszystkim nie pasuje....
Niby tak, tą samą śrubą dało by radę podregulować WSZ ale ciekawe jak przy tym się zachowa PK. Chodzi o to czy zachowamy korzystne ustawienie dla dwóch wartości czy tylko jednej. W wolnej chwili napewno spotkam się z mesiem na kanale. |
_________________
C320 '95 Elegance
Zdjęcia Cetki |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Listopad 2011, 21:13
|
|
|
Globek01 napisał/a: | Niby tak, tą samą śrubą dało by radę podregulować WSZ ale ciekawe jak przy tym się zachowa PK. |
PK się nie zmieni, bo przednie mocowanie zostawiasz w spokoju. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Globek01
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 166 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 8 Listopad 2011, 21:36
|
|
|
Właśnie nie wiem czy przez trójkątny układ wahacza nie zmienimy dwóch ustawień. Jak napisałem, jak będzie czas to napewno się tym pobawię i poprę to jakimiś wydruczkami.
Swoją drogą przypomniał mi się Pan który też poprawiał u jakiegoś mechanika swoje kąty i najlepsze jest to, że panowie skorygowali kąty przez podgięcie łącznika przednich wahaczy ( foto poniżej ) za dużo nie poprawili, ale przynajmniej byli symetryczni
allegrosz.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 334 raz(y) 105,45 KB |
|
_________________
C320 '95 Elegance
Zdjęcia Cetki |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 9 Listopad 2011, 06:14
|
|
|
Globek01, to co wskazałeś nazywa się "wąs" czy jakoś tak.
No cóż. (Prawie) każda metoda dobra |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 9 Listopad 2011, 17:27
|
|
|
u mnie też znajomy chciał to zrobić. palnik i breszka. ale ja się nie zgodziłem.prawe przednie koło było bardzo minimalnie schowane górą do środka. a gdy przykręcałem wahacz do podwozia to na uszach był minimalny luz, i to mi wystarczyło do regulacji tego kąta. ptem tylko zbieżność i wszystko jest git. |
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 9 Listopad 2011, 18:35
|
|
|
Globek01 napisał/a: | bo jest opisane jak pod WSZ ale w efekcie poprawiamy tylko kąt pochylenia koła | ta regulacja to KWSZ ale teoretycznie jesli sie nie myle to seryjnie ta sruba nie jest montowana CAMEL czy mam racje?
[ Dodano: 9 Listopad 2011, 18:44 ]
Globek01 napisał/a: | nie zaprzeczam, że kąt może mieć wpływ na jakość jazdy, |
tak dla przypomnienia
Globek01 napisał/a: | Zbieżność z tyłu jak najbardziej może mieć wpływ na ściągnie, ale napewno nic wspólnego nie mają do tego kąty |
|
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
driver
Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 103 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 3 Styczeń 2012, 19:13
|
|
|
Witam , od pewnego czasu śledzę tematy zawiązane z zawieszeniem / zbieżnością / geometrią .
Chciałbym się tutaj powołać na zdjęcie zamieszczone parę postów wyżej przez Camel-a .
Otóż zakładając że założę opisywaną tu śrubę regulacyjną na tylnym mocowaniu wahacza (czyli dal uściślenia przez pojedynczą długą tuleję na wahaczu ) , tak że ta przysunie tą stronę wahacza bliżej osi pojazdu ( albo jak ktoś woli bliżej skrzyni biegów ) - to jaki wpływ będzie to miało na WSZ ( to jest czy kąt się zmniejszy czy ulegnie zwiększeniu ) ?
Bo jeż się trochę pogubiłem . Z położenia podkładek ustalających ( na rysunku ) nie do kończ wynika jak się faktycznie przemieszcza wahacz . Ustalając wahacz tak jak opisałem powyżej przesuwam jednocześnie i sworzeń ku tyłowi pojazdu . Czyli zgodnie z obrazkiem kąt powinien się zwiększyć . Właśnie taki efekt chciałbym uzyskać .
Obrazek Camel-a |
_________________ W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454 |
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 3 Styczeń 2012, 20:56
|
|
|
poprzez opisane przesuniecie wahacza zmniejszysz kat WSZ przesuwajac w przeciwnym kierunku czyli tyl waczacza przesuwajac w strone zewnetrzna pojazdu kat WSZ zostanie zwiekszony |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
driver
Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 103 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 3 Styczeń 2012, 21:24
|
|
|
No właśnie , przesuwając do wewnątrz sworzeń się przesunie do tyłu auta czyli na poniższym fragmencie rysunku pozycja -3 , co według opisu obok wynosi + 25"
dlatego moje wątpliwości .
Może trzeba by zacząć od teorii - czym jest ( gdzie się zawiera ) kąt WSZ .
teraz nie mam czasu ale później się temu przyjrzę
http://www.wimad.com.pl/b...0korekcyjne.php
dodano 04.01.2012
Zgadza się jest tak jak 13696 napisałeś , dzięki . |
_________________ W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454 |
|
|
|
|
SAMO
Try Mercedes..
Dołączył: 16 Kwi 2010 Posty: 60 Skąd: Białystok
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,204 sekundy. Zapytań do SQL: 12
| |
|