Przesunięty przez: Camel- 12 Styczeń 2012, 08:58 |
Świece żarowe |
Autor |
Wiadomość |
mateusz_kr
220D
Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 33 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 21 Grudzień 2011, 16:59
|
|
|
Panowie a gdzie w 2.2d 95 rok mozna znalezc bezpiecznik do swiec zarowych? W starszych Vw byl przy podszybiu, byla to metalowa wygieta blaszka w plastikowej obudowie. W moim w202 nie moge tego znalezc. |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 21 Grudzień 2011, 18:12
|
|
|
Jednak miałem rację, że świece nie są winne...
[ Dodano: 21 Grudzień 2011, 18:17 ]
mateusz_kr, zpiecznik to nie wiem gdzie i czy w ogóle jest a przekaźnik świec znajduje się pod zbiorniczkiem spryskiwaczy. Odkręcasz taką nakrętkę i po prostu podnosisz zbiorniczek |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
mateusz_kr
220D
Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 33 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 21 Grudzień 2011, 19:49
|
|
|
wydaje mi sie ze cos podobnego jak opisany bezpiecznik u Vw widzialem gdzies w aucie, szukajac czegos innego, ale teraz nie jestem pewien gdzie ani czy na pewno
Tak czy tak, musi gdzieś być bezpiecznik od świec |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 21 Grudzień 2011, 21:36
|
|
|
perzu126 napisał/a: | Po odpaleniu silnika kontrolka świecy żarowej(ta spiralka) musi zgasnąc. Nie wiem ile sekund świeci w CDI, ale napewno krócej niz w starszych dieslach. |
Starszych, nie starszych. Kontrolka grzania świec gaśnie jeszcze przed odpaleniem. Stanowi to sygnał dla kierowcy aby zakręcił rozrusznikiem. Jeżeli natomiast zapala się po odpaleniu, świadczy to o usterce świec (najczęściej).
W przypadku uszkodzonego sterownika świec kontrolka ta może nie gasnąć w ogóle lub zachowywać się jak w przypadku opisanym wyżej. |
|
|
|
|
mateusz_kr
220D
Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 33 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 21 Grudzień 2011, 23:06
|
|
|
moje poszukiwania bezpiecznika świec spełzły na niczym, udało mi się natomiast sprawdzić, że do świec dochodzi prąd - wpiąłem żarówkę w poszczególne fajki.
Próbowałem wykręcić świece, ale składam gratulacje projektantowi który umieścił je tam gdzie są. Bez ściągnięcia kolektora nie ma możliwości, a na to nie miałem dziś czasu.
A chcę je sprawdzić, bo do pewnego dnia wszystko było super, auto paliło normalnie na dotyk. Aż pewnego dnia (po tygodniu niezapalania), silnik nadal zapala, ale po odpaleniu niemiłosiernie nim telepie, zrywa, klekocze, kopci na biało... Kontrolka od świec zachowuje się normalnie. Jak chwilę pochodzi to się uspokaja, choć klekocze nieco nadal, a jak się przejedzie z kilometr czy dwa to juz zupełnie znikają objawy.
Mam nadzieję, że dobrze szukam, że to świece?
Nie pozostaje nic innego niż wygospodarować dzień na wymontowanie kolektora i próbę ich wykręcenia.
gdybyscie mięli jakieś rady to z góry dzięki |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 22 Grudzień 2011, 00:17
|
|
|
mateusz_kr napisał/a: | silnik nadal zapala, ale po odpaleniu niemiłosiernie nim telepie, zrywa, klekocze, kopci na biało... Kontrolka od świec zachowuje się normalnie. Jak chwilę pochodzi to się uspokaja, choć klekocze nieco nadal, a jak się przejedzie z kilometr czy dwa to juz zupełnie znikają objawy. |
To jest właśnie typowy objaw nie grzejącej świecy. Miałem już dwa razy to u siebie. Pierwszy raz to sie okazało, że kabel od świecy jest przegryziony- choc straszyli zepsuta pompa wtryskową W styczniu działo mi sie tak jak sie spaliła swieca żarowa. Wymieniłem jedną i do dzis spokój. mateusz_kr, teraz musisz sprawdzic, czy problem leży w spalonej świecy, czy w module grzania świec, a może po prostu cos gdzieś nie łączy? Kontrolka nie masz sie co sugerować bo w moich przypadkach zachowywała się normalnie. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
mateusz_kr
220D
Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 33 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 22 Grudzień 2011, 00:44
|
|
|
ale co by było nie tak z modułem, skoro żarówka wpięta w każdą fajkę świeci kiedy świeci kontrolka świec po włączeniu zapłonu? Podobnie - jeśli coś nie łączy to wychodzi że jeśli już tylko w rdzeniu świecy.
Zauważyłem dodatkowo, że kiedy się zdejmie fajkę ze świecy to kontrolka nie gaśnie w ogóle, pewnie jakiś czujnik. |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
mateusz_kr
220D
Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 33 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 22 Grudzień 2011, 07:44
|
|
|
Fakt. Ale info dla innych z podobnym problemem - trzeba pamiętać, że nie zawsze to, że iskrzy znaczy że świeca dobra. Może grzać słabo albo nie na końcu żarnika. Więc jeśli się da, to lepiej wykręcić świecę i sprawdzić jak grzeje przykładając do bloku |
|
|
|
|
jakubgruby
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 95 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 24 Grudzień 2011, 10:35
|
|
|
mateusz_kr napisał/a: | moje poszukiwania bezpiecznika świec spełzły na niczym, udało mi się natomiast sprawdzić, że do świec dochodzi prąd - wpiąłem żarówkę w poszczególne fajki.
Próbowałem wykręcić świece, ale składam gratulacje projektantowi który umieścił je tam gdzie są. Bez ściągnięcia kolektora nie ma możliwości, a na to nie miałem dziś czasu.
A chcę je sprawdzić, bo do pewnego dnia wszystko było super, auto paliło normalnie na dotyk. Aż pewnego dnia (po tygodniu niezapalania), silnik nadal zapala, ale po odpaleniu niemiłosiernie nim telepie, zrywa, klekocze, kopci na biało... Kontrolka od świec zachowuje się normalnie. Jak chwilę pochodzi to się uspokaja, choć klekocze nieco nadal, a jak się przejedzie z kilometr czy dwa to juz zupełnie znikają objawy.
Mam nadzieję, że dobrze szukam, że to świece?
Nie pozostaje nic innego niż wygospodarować dzień na wymontowanie kolektora i próbę ich wykręcenia.
gdybyscie mięli jakieś rady to z góry dzięki |
bezpiecznik jest na przekaźniku wygląda jak blaszka przykręcona na 2 śrubki
mateusz_kr napisał/a: | Fakt. Ale info dla innych z podobnym problemem - trzeba pamiętać, że nie zawsze to, że iskrzy znaczy że świeca dobra. Może grzać słabo albo nie na końcu żarnika. Więc jeśli się da, to lepiej wykręcić świecę i sprawdzić jak grzeje przykładając do bloku |
Najpewniej miernik uniwersalny za 10zł i sprawdzić opór |
_________________ C220 D 96' Elegance Kombi wdb2021821f427406 |
|
|
|
|
mateusz_kr
220D
Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 33 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 25 Grudzień 2011, 11:42
|
|
|
Po wymianie świec telepanie ustąpiło. Niestety nie udało mi się wykręcić ostatniej świeczki (najbliżej szyby). Nie mam aż tak giętkiego klucza, żeby do niej podejść (jeśli ktoś z Krakowa miałby pożyczyć to chętnie ). Przy okazji polecam środki od odkręcania zapieczonych śrob oparte na ochładzaniu CO2, trzeba przyznać, że to na prawdę działa.
Przy okazji - co oznacza olej w kolektorze dolotowym? Patrząc od przodu 2,3,4,5 kanały powietrza są zaolejone na ściankach, pozostałe suche. |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 25 Grudzień 2011, 13:53
|
|
|
1. Do wymiany świec nie trzeba wykręcać kolektora. Wystarczy powszechnie dostępny w sklepach zestaw kluczy nasadowych w rozmiarze 3/8 cala który zawiera przegub. Trzeba tylko oczywiście trochę inwencji jak takie coś najsprytniej użyć
2. Bezpiecznik na przekaźniku był w pierwszych seriach modelu 124. Nie ma go już w późniejszych 124 i 201. Nie było nigdy w modelu 202.
3. Pewne ilości oleju są rzeczą normalną w kolektorze silników turbodoładowanych. Wynika to ze sposobu smarowania osi turbosprężarki. |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 25 Grudzień 2011, 14:47
|
|
|
Gerri nasze 2.2D nie są turbodoładowane
Mi po wymianie Świec tzn pierwsze dwie są HART a drugie ISKRA i trochę skaczą obr przez 3 pierwsze sekundy. Mogą być różnice wynikające z marki świec? |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
mateusz_kr
220D
Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 33 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 24 Styczeń 2012, 13:20
|
|
|
mysle ze tak, w koncu moga miec inna cieplosc, jedne moga byc dlugogrzejace inne krotko |
|
|
|
|
omaster
omaster
Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 68 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 30 Styczeń 2012, 07:32
|
|
|
Witam.Panowie nie chce zakaldac nowego tematu wiec przylacze sie do tego. Planuje zakup nowych swiec i znalazlem na allegro okazje , tylko mam pytanie czy takie beda pasowaly i czy sa dobre? numer aukcji na allegro 2053053071. niby napisane jest ze pasuja ale wole sie upewnic.
[ Dodano: 31 Styczeń 2012, 15:04 ]
nikt nie doradzi? |
_________________ MB W202 2,2 CDI 1998r.
VIN WDB2021331F770088 |
|
|
|
|
|