|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:06 |
tuleja pływająca i sposób jej wymiany |
Autor |
Wiadomość |
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 12 Sierpień 2009, 07:25
|
|
|
koledzy wymenialem tuleje na przednim wahaczu i po wyjeciu tuleji znalazlem tylko mala tulejke laczaca te dwie tuleje i tak tez zamontowalem nowe ale patrzac na zdjecia zestawow naprawcczych widze wiecej elementow czyzbym czegos nie mial??
u mnie tylko 3 tuleje mala tulejka metalowa laczaca dwie gumowe, zwykle podkladki i nakretki a na zdjeciu papuga911, jest tego duzo wiecej |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
driver
Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 103 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 27 Grudzień 2011, 01:30 tuleja pływająca - sworzeń
|
|
|
Witam .
Ponownie poproszę Was o pomoc , otóż w ostatnim czasie borykałem się z dość nieprzyjemnymi luzami w zawieszeniu . Powymieniałem sporo poduszek i tulei metalowo gumowych . Jest już znaczna poprawa , ale to jeszcze nie do końca to co winno być .
Mam wrażenie że w łukach - zakrętach tył auta ( szczególnie przy mniejszych prędkościach ) ma ochotę poruszać się swoim innym niezależnym torem jazdy niż przód .
Wymienione już graty to :
z przodu
- tuleje tylne dolnych wahaczy
- górny wahacz
- dolny sworzeń
-kpl. drążek kierowniczy
-amory
- tuleja podpory drążka kier.
pozostałe graty z przodu zweryfikowane - bez potrzeby ich wymiany
z tyłu
-przednie poduszki ramy
-obydwa drążki kierownicze
-wszystkie tuleje met-gum pozostałych drążków tylnego zawieszenia .
- amory
(Wszystkie użyte do wymiany graty z najwyższej półki.)
pełna zbieżność
Nie wymieniane były tuleje związane z tylnym wahaczem czyli pływająca (zwana czasem sworzniem ) i ta z drugiej strony wahacza . Mechanior twierdzi że ta pierwsza jest w porządku (nie skrzypi i przy sprawdzaniu luzów góra/dół nie miała ich ) a ta druga praktycznie nie zdarza sie by siadała .
Jaka jest Wasza wiedza z tym związana , czy faktycznie jeśli brak skrzypienia w pływającej oznacza ze tam jest OK . Czy też mogą tam występować luzy a jednocześnie nie dawać innych ( akustycznych ) objawów .
Nie bardzo wiem jak ta tuleja jest zbudowana , czy jak się wysypie to mogą powstać luzy , które przeniosą się na układ jezdny ? No i jakie są Wasze doświadczenia z tą tuleją z przeciwnej strony - mocowaną do ramy , czy rzeczywiście nie ma z nią problemów .
Pokrewny temat jaki znalazłem a traktował o w/w tulei http://www.w202.pl/viewto...eja+p%B3ywajaca |
_________________ W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 27 Grudzień 2011, 10:20
|
|
|
driver napisał/a: | Pokrewny temat jaki znalazłem a traktował o w/w tulei |
A ja znalazłem obszerny temat w którym mogłeś się dopisać. //Scalone//. |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27 Grudzień 2011, 16:46
|
|
|
Wymieniaj wszystkie. Już w zasadzie wszystko wymieniłeś, więc te pływające zmienić to nie problem.
Jeśli w zakrętach masz wrażenie, że tył skręca, to może być też zła geometria. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
driver
Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 103 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 28 Grudzień 2011, 03:41
|
|
|
Łukasz napisał/a: |
A ja znalazłem obszerny temat w którym mogłeś się dopisać. //Scalone//. |
Masz rację , chyba to nawet wcześniej czytałem - ot skleroza , ale jak wczoraj wpisałem w szukajkę to tylko tamten temat mi zapodało. Dzięki za uporządkowanie .
Camel- napisał/a: |
Jeśli w zakrętach masz wrażenie, że tył skręca, to może być też zła geometria. |
I dlatego też wcześniej dopisałem sie do tematu dot. zbieżności . Co do samej geometrii
to gdy jakiś czas temu robiłem , jeszcze przed zmianą połowy duperszmitów o których pisałem powyżej to miałem dwa niepokojące odczyty :
przód - nierównoległość osi -25' (minut)
tył - nierównoległość osi -10' (minut)
co to znaczy znalazłem tutaj http://www.wwc.pl/kategorie/zbieznosc
co z przeliczenia z tangensa dawało by odpowiednio ok.11 i 4 mm przesunięcia . I to może być niepokojące . Wypadało by powtórzyć badanie z uwagi na wykonane później wymiany . I chyba od tego zacznę . |
_________________ W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Grudzień 2011, 07:59
|
|
|
Nierównoległość osi najprawdopodobniej nie bęzie miało miało wpływu na myszkowanie. Za to zła geometria tylu - jak najbardziej tak. To, że byłes ją ustawić, to nie znaczy, że zrobili Ci ją dobrze. Akurat tył można najobiektywniej sprawdzić na płycie (SKP). Z doświadczenia zauważyłem, że najstabilniej jest jak jest lekko zbieżny, w granicach +0-40' suma. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
driver
Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 103 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 28 Grudzień 2011, 19:35
|
|
|
Co do sprawdzenia na płycie to masz na myśli zbieżność a nie geometrię ?
Według mojej niewielkiej w sumie wiedzy , to z tyłu jedynym regulowanym parametrem jest zbieżność , a za pozostałe kąty odpowiada kondycja wszelkich drążków i zawartych w nich tulei met-gum , jak i sprężyn . Chyba że się mylę . |
_________________ W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Grudzień 2011, 21:10
|
|
|
driver, dobrze mówisz. W znaczeniu geometria akurat miałem na myśli zbieżnośc - moje niedopatrzenie. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
driver
Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 103 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 14:11
|
|
|
A co do samej wymiany tulei pływającej to ASO wyciągają starą za pomocą ściągacza , po uprzednim rozpięciu wahacza od piasty . Część ściągacza wprowadza się poprzez środek tulei na druga stronę , blokuje a następnie wyciąga tuleje z gniazda . W sumie taki ściągacz można sobie w warunkach garażowych samemu przygotować z długiej śruby i kawałka rury o dobranej średnicy nakrętek i grubych podkładek. Cała ta wymiana trwa 10-15 minut . Nie rozpina się przy tym żadnych innych drążków .
Co do ceny usługi nie pytałem , bo za samą tuleję liczą sobie jakieś 185 zł .
Camel , co do tego badania na płytach to mnie to zastanawia , przykładowo na kompie z czujnikami ustawiam zbieżność idealnie równo jak fabryka przykazała , jadę na płyty a na nich może się okazać że z uwagi na inne kąty , które są przecież wzorcowe wychodzą nie równe wskazania . I co wtedy , skąd wiedzieć jakiej korekty dokonać . Czy jest to działanie ma zasadzie kilku regulacji i powtórnego sprawdzenia .Cz też od razu na podstawie badania na płytach wiadomo jakie korekty wprowadzić i z której strony ? |
_________________ W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 15:11
|
|
|
Jeśli ustawiasz na laserowej/optycznej wg ksiązki czyli ok pół stopnia zbieżności, to na płycie tył może być minimalnie zbieżny. Wg ich wskazań ok 1-2 jednostek. Inne kąty raczej nie mają wpływu. Nie taki jaki Ty myślisz |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,119 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|