Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:13 |
Regeneracja alternatora |
Autor |
Wiadomość |
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 8 Maj 2009, 15:15
|
|
|
jesli posiada kondensator to tak |
_________________ C180 1999r WDB2020182F845343 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 8 Maj 2009, 15:43
|
|
|
Kondensator (lub kilka) służy tylko do wygładzania przebiegu napięcia, które jest "prostowane" przez mostek... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Maj 2009, 15:55
|
|
|
Reasumując prostownik to prostownik |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Vernier
Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 161 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Maj 2009, 22:14
|
|
|
Gwoli ścisłości, prostownik to układ służący do zmiany prądu z przebiegu zmiennego na prąd stały, np. popularny mostek Graetza (czyli 4 diody). Kondensator, ogólnie służy do wygładzania tętnień, w układzie alternatora do blokowania zakłóceń wytwarzanych przez alternator. Bez niego ładnie w radiu by świszczało. Ale dodatkowo mamy tam regulator napięcia, bez niego mielibyśmy w instalacji jakieś 16 do 20 V, w zależności od obrotów silnika. Tak więc układ ze szczotkami przy alternatorze to regulator A prostownik do ładowania akumulatora to prostownik Tak, wiem, wiem, wymądrzam się |
_________________ W201 2.0 E + Gaz '90 AUTOMAT
W202 220 CDI '00 CLASSIC SELECTION
W203 220 CDI '05 AVANTGARDE |
|
|
|
|
godaC
godaC
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sty 2009 Posty: 731 Skąd: 26-340
|
Wysłany: 9 Maj 2009, 16:42
|
|
|
Prostownik to prostownik ,regulator to regulator,układ prostowniczy to układ , pytanie tylko do CZEGO lub W CZYM to pracuje w alternatorze czy do ładowania akumulatora.
A *słowika* można bylo sprawdzic przed założeniem alternatora ,obracając bardzo mocno kolem pasowym. Jeżeli piszczał to do poprawy, a jeżeli nie to może byc pasek lub zbyt duże ładowanie. |
_________________ C 180 ESPRIT WDB2020181A245229
Astra I -EX
C 180 ELEGANCE WDB2020181A269483 -EX
i insze pojazdy
|
|
|
|
|
K@MIL
C 220 Diesel---93r.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2011 Posty: 179 Skąd: EKU
|
Wysłany: 12 Listopad 2011, 19:44
|
|
|
Jestem ciekaw czy ustało to świergotanie czy poprawili cos???
Bo tez jestem po regeneracji (łożyska, pierscienie, szczotki itd) i po okolo 300 km od regeneracji śłychać świergot Czy ktos tez tak miał ? |
|
|
|
|
ttoip
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 115 Skąd: lublin
|
Wysłany: 13 Listopad 2011, 11:49
|
|
|
jeżeli po zabiegu regeneracji jest świergot to stawiam raczej na : rolkę napinacza , amortyzatorek i pasek niż alternator !! |
_________________ C250TT ; WDB2021881F506924 ; 1996 |
|
|
|
|
KubaV
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 311 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 24 Listopad 2011, 10:39
|
|
|
Wczoraj sprawdzałem łożyska na kołach pasowych i na altku znalazłem bicie (przez co klekocze mi napinacz bo dobija do ogranicznika) Pytanie.. Czy to w tym momencie mam do wymiany cały wirnik? Nie wydaje mi się żey samo koło było krzywe bo ewidentnie widać że to na wałku jest bicie. + w razie czego mozna dostać sam wirnik? oprócz ASO oczywiście |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit 1997r.
VIN: WDB2020181A479527
kolor: Aquamarinblau |
|
|
|
|
K@MIL
C 220 Diesel---93r.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2011 Posty: 179 Skąd: EKU
|
Wysłany: 26 Listopad 2011, 15:17
|
|
|
ttoip napisał/a: | jeżeli po zabiegu regeneracji jest świergot to stawiam raczej na : rolkę napinacza , amortyzatorek i pasek niż alternator !! |
okazał sie piszczący pasek, polałem wodą i problem piszczenie znikł <na chwile> |
|
|
|
|
rosomak1983
Dołączył: 06 Gru 2011 Posty: 32 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 14 Styczeń 2012, 00:17
|
|
|
orientuje sie ktos jaki koszt regeneracji alternatora ??? |
|
|
|
|
K@MIL
C 220 Diesel---93r.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2011 Posty: 179 Skąd: EKU
|
Wysłany: 14 Styczeń 2012, 01:44
|
|
|
zalezy co bedzie do wymiany, ja za regeneracje tj wymiane łożysk, pierscieni, regulatora wraz ze szczotkami zaplacilem za calosc 240 zł i na pół roku gwarancja:) |
|
|
|
|
koper666
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: MIELEC
|
Wysłany: 4 Luty 2012, 17:37
|
|
|
Hej mi tez pojawil sie problem z alternatorem nie laduje kontrolka aku swieci miezezylem miernikiem .na zaciskach aku i jak silnik zapalony do napieie spada.... mam pytanie jak wymontowc altka i czy musze miec kanal ? Zaznaczam ze przestal ladowac nagle po ladowaniu prostownikiem ... |
_________________ Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651 |
|
|
|
|
rosomak1983
Dołączył: 06 Gru 2011 Posty: 32 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 5 Luty 2012, 13:17
|
|
|
koper666 napisał/a: | mam pytanie jak wymontowc altka i czy musze miec kanal ? |
niekoniecznie, zawsze mozna cos z góry powyjmowac albo podniesc na podnosniku troche.
Moim zdaniem regulator sie przepalił ale w sumie to wrózenie z fusów |
|
|
|
|
koper666
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: MIELEC
|
Wysłany: 5 Luty 2012, 21:43
|
|
|
dzieki regulator juz kupiłem i jak sie ociepli bede cos modził
[ Dodano: 12 Luty 2012, 00:05 ]
Dzisiaj wyciągnąłem alternator ale okazało sie ze do wymiany jeszcze łozyska szumia strasznie komutator bo zjechany strasznie i regulator bo spalił sie ..:)
Czy takie łozyska beda dobre :
http://allegro.pl/lozysko...2097825597.html
http://allegro.pl/wsk-175...2100836876.html |
_________________ Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651 |
|
|
|
|
Benz-Ema
Dołączył: 16 Kwi 2012 Posty: 22 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 11 Czerwiec 2012, 11:10
|
|
|
Witam.Mam ten sam problem,wymieniony pasek,łożyska...na początku było OK a potem okrutny świst nie wiem czy ma to coś wspólnego,ale od momentu pojawienia się świstu,autko zaczęło źle odpalać na gazie,trzęsie całą budą,trzeba od razu wrzucić duże obroty i powoli schodzić bo inaczej dławi się i gaśnie.Pasek wymieniony bo gwizdał jak było mokro/wilgotno,teraz ćwierka przy każdym odpalaniu,jak się nie wiem rozgrzeje to przestaje hałasować. |
_________________ "Jedź z taką prędkością z jaką może nadążyć za Tobą Twój Anioł Stróż "
Mercedes-Benz C-180 W202 1994r.
VIN: WDB2020181F075743 |
|
|
|
|
|