Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 19:32 |
pada na mrozie akumulator?? |
Autor |
Wiadomość |
K@MIL
C 220 Diesel---93r.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2011 Posty: 179 Skąd: EKU
|
Wysłany: 31 Styczeń 2012, 21:16
|
|
|
a czy są jakie widełki napięcia podczas ładowania ? czy trzeba pilnowąć napięcia czy tylko natężenia? bo jeśli ja daje 1/10 pojemnosci to napiecie wskakuje kolo 15 czy 16 v... ale wtedy zmniejszam prąd aby był nie wiekszy niż 14,5V i natężzenie wynosi wtedy cos kolo 1 czy 2 A... |
|
|
|
|
Pyra
Latarkoholik
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 1106 Skąd: Gądki/Poznań
|
Wysłany: 31 Styczeń 2012, 22:14
|
|
|
Witam
Napięcie na zaciskach akumulatora podczas ładowania nie jest tak krytyczne, ważne aby starać się nie przekroczyć prądu 0,1C, dlatego też pisałem, że napięcie trzeba zmierzyć po odłączeniu prostownika. Staraj się jednak nie przekraczać napięcia 14,5V podczas ładowania (niektóre typy akumulatorów tego nie lubią, a szkoda ryzykować).
Samoistny spadek prądu ładowania oznacza zbliżanie się do końca procesu.
W zasadzie jeśli w trzech kolejnych pomiarach napięcia wykonanych co godzinę nie zauważysz wzrostu napięcia, to aku jest naładowany. Innym objawem końca ładowania jest gazowanie, czyli słyszalne bąbelki gazu wewnątrz. |
_________________ W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
|
|
|
|
|
Mayhem190d
WDB2011221A371711
Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 64 Skąd: Jarocin-Koźmin Wlkp
|
Wysłany: 31 Styczeń 2012, 22:17
|
|
|
Akumulator mam 2 letni. Ładowałem 8h. Nie mam miernika. Przed chwilą poszedłem wypróbować jak pali no i wszystko ok. Zakręcił niesamowicie i przy -12 teraz u mnie teraz odpalił od strzała. Zobaczymy jak dożyje rana. Zastanawiam się tylko ,dlaczego przez jedną noc rozładował się całkowicie Ostatnio ogólnie jakoś słabo kręcił... Alternator miałem niedawno sprawdzany. |
|
|
|
|
Pyra
Latarkoholik
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 1106 Skąd: Gądki/Poznań
|
Wysłany: 31 Styczeń 2012, 22:26
|
|
|
Niestety, ale 2 letni akumulator może już się nadawać do utylizacji, takie czasy.....
Częstą przyczyną takiego stanu jak u Ciebie, jest odpadnięcie pasty z płyt, która zalega na dole i robi zwarcia, czyli powoduje wysokie samorozładowanie akumulatora. Niestety sami sobie, po trosze, jesteśmy winni, chcemy kupować coraz tańsze produkty, a to z czymś się wiąże....
należy tez wspomnieć, że energia elektryczna jest produkowana w akumulatorze przez reakcje chemiczne, które mocna zwalniają przy mrozach. W dawnych czasach, zalecano w takich przypadkach włączyć na minutę światła celem podniesienia temperatury elektrolitu przepływającym prądem, co doprowadza do zwiększenia efektywności reakcji chemicznych, czyli aku daje potem większy prąd.
Starsi użytkownicy pamiętają zapewne, że wyczerpana płaska bateria położona w ciepłym miejscu "ożywała".
Pozdrawiam |
_________________ W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
|
|
|
|
|
Mayhem190d
WDB2011221A371711
Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 64 Skąd: Jarocin-Koźmin Wlkp
|
Wysłany: 31 Styczeń 2012, 22:32
|
|
|
Pyra, Lipa prawie 3 i pół stówki dałem za ten aku , jakiś matrix hybryd-a. |
|
|
|
|
bubu_piotr
TAXI DRIVER
Pomógł: 153 razy Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 1174 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 1 Luty 2012, 04:59
|
|
|
Mayhem190d, Też aby uniknąć pozostawania aku w stanie niedoładowanym (co wcale nie oznacza, że latem nie odpali) producent zaleca doładowywanie go co kwartał lub w zależności od użytkowania !
A im większy mróz, tym sprawność (procent jego wydajności) spada nawet o 2/3. |
_________________ C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554
|
|
|
|
|
Mayhem190d
WDB2011221A371711
Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 64 Skąd: Jarocin-Koźmin Wlkp
|
Wysłany: 1 Luty 2012, 09:41
|
|
|
Po nocy jak rano startowałem do sklepu akumulator przez noc nie stracił mocy i kręcił elegancko ale ,że auto ma ćwierk wieku to trochę kręcić musiałem. -17 było rano. |
|
|
|
|
K@MIL
C 220 Diesel---93r.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2011 Posty: 179 Skąd: EKU
|
Wysłany: 1 Luty 2012, 15:30
|
|
|
Pyra napisał/a: | Witam
Napięcie na zaciskach akumulatora podczas ładowania nie jest tak krytyczne, ważne aby starać się nie przekroczyć prądu 0,1C, dlatego też pisałem, że napięcie trzeba zmierzyć po odłączeniu prostownika. Staraj się jednak nie przekraczać napięcia 14,5V podczas ładowania (niektóre typy akumulatorów tego nie lubią, a szkoda ryzykować).
Samoistny spadek prądu ładowania oznacza zbliżanie się do końca procesu.
W zasadzie jeśli w trzech kolejnych pomiarach napięcia wykonanych co godzinę nie zauważysz wzrostu napięcia, to aku jest naładowany. Innym objawem końca ładowania jest gazowanie, czyli słyszalne bąbelki gazu wewnątrz. |
Czyli ładować tak żeby napięcie na bolcach akumulatora podczas ładowania nie przekraczało 14,5V ? Kontrolować napięcie i wrazie co zmniejszać natężenie prądu? |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 1 Luty 2012, 16:10
|
|
|
K@MIL napisał/a: | Pyra napisał/a: | Witam
Napięcie na zaciskach akumulatora podczas ładowania nie jest tak krytyczne, ważne aby starać się nie przekroczyć prądu 0,1C, dlatego też pisałem, że napięcie trzeba zmierzyć po odłączeniu prostownika. Staraj się jednak nie przekraczać napięcia 14,5V podczas ładowania (niektóre typy akumulatorów tego nie lubią, a szkoda ryzykować).
Samoistny spadek prądu ładowania oznacza zbliżanie się do końca procesu.
W zasadzie jeśli w trzech kolejnych pomiarach napięcia wykonanych co godzinę nie zauważysz wzrostu napięcia, to aku jest naładowany. Innym objawem końca ładowania jest gazowanie, czyli słyszalne bąbelki gazu wewnątrz. |
Czyli ładować tak żeby napięcie na bolcach akumulatora podczas ładowania nie przekraczało 14,5V ? Kontrolować napięcie i wrazie co zmniejszać natężenie prądu? |
Najlepiej lub ew zrobic przerwe zeby elektrolit ostygl. Oczywiscie jesli masz akumulator obslugowy to odkrec korki od cel zeby czasem nie rozsadzilo, sprawdzaj tez poziom elektrolitu i ew braki uzupelniaj woda destylowana |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2 Luty 2012, 14:14
|
|
|
Stało się po nocy -30 Centra padła, łąduję żeby odpalić ale minęło akurat dwa lata niedawno, ehhh szkoda gadać. Rano Sprintek na Boschu tak dawał prądu że silnik chodził prawie na rozruszniku zanim zapalił a tu klapa |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
TM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 389 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 4 Luty 2012, 08:31
|
|
|
Akumulator udało mi się zreanimować dolałem litr wody destylowanej dwa lata tam nie zaglądałem i ładowałem go 8 godz. Autko zapala nawet jak stoi 2 dni nie ruszane dzisiaj 6 rano -18*c. |
_________________ MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
|
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 4 Luty 2012, 16:37
|
|
|
Ja podładowałem ostatnio krótkie odcinki robię i teraz pali bezproblemowo nawet po -32 |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
|
|
|
|
|