|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Camel- 27 Maj 2012, 09:36 |
olej silnikowy |
Autor |
Wiadomość |
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Czerwiec 2012, 21:01
|
|
|
zibi_43, należy się sprostowanie co do TBN. Może zacytuje sam siebie:
Cytat: | TBN to tylko liczba dodatków alkalicznych, których "czyszczenie" polega na neutralizowaniu kwaśnych produktów reakcji produktów spalania benzyny-olej silnikowy, tj. siarczków i siarczanów. Liczba zasadowa ma na celu ochronę korozyjną powierzchni silnika. Jest to kolejny mechanizm po mechaniźmie inhibitorów korozji, które działąją tylko słabsze kwasy, typu utlenione węglowodory oleju bazowego.
Za jakość mycia silnika odpowiadają związki nazwane detergentami, a nie liczba zasadowa. Liczbę oraz jakośc detergentów zawarta jest w pakiecie jakościowym dodatków uszlachetniających, których szczegółów producenci zazwyczaj nie podają. |
polofix, silniki to jednak porządne motory. W takim stanie silnik Hondy dawno by stracił kompresie i kopciłby na niebiesko zjadając przy tym znaczne ilości tloków. Porządne stopy/odkuwki. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
zibi_43
C250TD
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 101 Skąd: Kościan
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2012, 07:41
|
|
|
[quote="Camel-"]zibi_43, należy się sprostowanie co do TBN. Może zacytuje sam siebie:
Cytat: | TBN to tylko liczba dodatków alkalicznych, których "czyszczenie" polega na neutralizowaniu kwaśnych produktów reakcji produktów spalania benzyny-olej silnikowy, tj. siarczków i siarczanów. Liczba zasadowa ma na celu ochronę korozyjną powierzchni silnika. Jest to kolejny mechanizm po mechaniźmie inhibitorów korozji, które działąją tylko słabsze kwasy, typu utlenione węglowodory oleju bazowego.
Za jakość mycia silnika odpowiadają związki nazwane detergentami, a nie liczba zasadowa. Liczbę oraz jakośc detergentów zawarta jest w pakiecie jakościowym dodatków uszlachetniających, których szczegółów producenci zazwyczaj nie podają. |
Nie neguje tego, jednak wielkość i jakość pakietu dodatków jest dość ściśle dopasowana z wartością TBN. Nie można przecież doprowadzić do tego by produkty powstałe po neutralizacji bezpańsko tworzyły szlamy i osady.
Ale ogólna zasada jest taka że zmieniając olej nie przechodzi się na olej wyższej klasy.
I tyle. |
_________________ W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667 |
|
|
|
|
godzio
duży może więcej
Pomógł: 36 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 301 Skąd: żorek
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2012, 08:50
|
|
|
Najlepsza zasada jest taka że najlepiej używać oleju podanego w specyfikacji pojazdu przez producenta |
_________________
|
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2012, 15:14
|
|
|
zibi_43, no nie do końca. Jeździłem na półsyntetyku, zmieniłem uszczelniacze zaworowe, uszczelkę pod głowicą. Wycieków zero. Konsumpcji również więc dlaczego miałbym nie zalać teraz syntetyka?
W motocyklu zmieniłem olej z pól syntetycznego na syntetyk i motor odżył. Pracuje ciszej, równiej, znacznie lepiej wkręca się na obroty.
Chyba, że masz na myśli silnik który ma wycieki i zjada olej to Ok. Zmiana na olej klasy wyższej nie miała by sensu |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2012, 18:29
|
|
|
TraczU napisał/a: | zibi_43, no nie do końca. Jeździłem na półsyntetyku, zmieniłem uszczelniacze zaworowe, uszczelkę pod głowicą. Wycieków zero. Konsumpcji również więc dlaczego miałbym nie zalać teraz syntetyka?
W motocyklu zmieniłem olej z pól syntetycznego na syntetyk i motor odżył. Pracuje ciszej, równiej, znacznie lepiej wkręca się na obroty.
Chyba, że masz na myśli silnik który ma wycieki i zjada olej to Ok. Zmiana na olej klasy wyższej nie miała by sensu |
jeśli silnik był dbany, tzn olej wymieniany na czas i dobrej jakości to myślę że można wymienić np z półsyntetyka na syntetyk/ z mineralnego inny, tym bardziej w mercedesie, gdzie wszystko jest mocne, panewki szerokie i wszystko z dobrych materiałów.
a tak jak camel napisał; np w silniku hondy i podobnym kombinacje z olejami mogą się nie udać. w Honda to też dobra jakość, duża dokładność, ale materiału jest oszczędnie na każdym kroku. przegapisz wymianę oleju i może być po silniku. albo temperatura ponad 100*C może załatwić motor w szybkim czasie. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2012, 22:45
|
|
|
zibi_43 napisał/a: | Nie neguje tego, jednak wielkość i jakość pakietu dodatków jest dość ściśle dopasowana z wartością TBN. Nie można przecież doprowadzić do tego by produkty powstałe po neutralizacji bezpańsko tworzyły szlamy i osady. |
Kwas + zasada -> sól + woda. To taka ogólna reakcja, ale głównie chodzi o odczyn, który mógłby wpłynąc na agresywność korozyjną.
Z czego więc szlamy i osady?
Jeszcze pare dni i na forum wrzuce komendium olejowe. Tylko jeszcze muszę trochę popisać, a zbliżają mi się kolejne zaliczenia także prace wstrzymane. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 10 Czerwiec 2012, 09:35
|
|
|
Camel- napisał/a: | zibi_43 napisał/a: | Nie neguje tego, jednak wielkość i jakość pakietu dodatków jest dość ściśle dopasowana z wartością TBN. Nie można przecież doprowadzić do tego by produkty powstałe po neutralizacji bezpańsko tworzyły szlamy i osady. |
Kwas + zasada -> sól + woda. To taka ogólna reakcja, ale głównie chodzi o odczyn, który mógłby wpłynąc na agresywność korozyjną.
Z czego więc szlamy i osady?
Jeszcze pare dni i na forum wrzuce komendium olejowe. Tylko jeszcze muszę trochę popisać, a zbliżają mi się kolejne zaliczenia także prace wstrzymane. |
niech koś napisze o castrolu magnatec-u. ludzie tak go kupują. czy to za sprawą zachęcającej,głośnej reklamy w tv? |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 10 Czerwiec 2012, 18:17
|
|
|
polofix napisał/a: | czy to za sprawą zachęcającej,głośnej reklamy w tv? |
Na pewno tak. Ja kiedyś taki lalem do silnika. Smaruje silnik tak samo jak każdy inny olej i do tego cena się robi z kosmosu. Ostatnio przeskoczyłem na Shella bo tańszy i niby czemu miałby być gorszy? |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
wito74
Pomógł: 95 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 579 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 10 Czerwiec 2012, 21:16
|
|
|
godzio napisał/a: | Najlepsza zasada jest taka że najlepiej używać oleju podanego w specyfikacji pojazdu przez producenta |
I tego się trzymajmy. Od wymiany do wymiany nie mamm grama ubytku(270k przebiegu.) Wymieniam tak jak fabryka nakazał i nie mam problemów |
_________________ MB C200 T 1998r benzyna+lpg
WDB2020801F739780
|
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3312 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 18 Czerwiec 2012, 19:32
|
|
|
Jeśli ktoś by chciał kupować w ASO to
10W40 jest A 000 989 33 01 229.1
5 W40 to A 000 989 82 01 229.3 |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3312 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 18 Czerwiec 2012, 19:48
|
|
|
Koledzy jako że u mnie w W 124 siedzi silnik z pierwszej serii o kodzie 102 082 , na gorące dnii potrzebny jest mi olej 15w50.
Silnik ma 700tysi nalatane nie ma wycieków i nie pali oleju, nie bucha z pod korka , świece kolor opalenia szary ,ale gdy się mocno nagrzeje (tylko w gorące dni ) ciśnienie mu spada na wskaźniku . Myślę że "40" dla niego na lato jednak za mało.Gdzieś w swoich trzewiach ciepłe "40" nie robi roboty.
Miał ktoś przygodę z 15W50 ? Co polecacie ? 15W50 ale dobre dla "dziadka" |
Ostatnio zmieniony przez madzara31 27 Wrzesień 2012, 13:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Czerwiec 2012, 22:43
|
|
|
A czemu 15W?
Nie zdziwie się jak ten 15W40 co miałeś to zmienił mocno lepkośc przez przepracowanie a nie 40tkę.
Imho 10W40 jak nic się należy temu silnikowi |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 19 Czerwiec 2012, 00:50
|
|
|
niby to bardzo wyeksploatowanych silników zaleca się 15W50 |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3312 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 19 Czerwiec 2012, 08:05
|
|
|
10 W 50 robią ? |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Czerwiec 2012, 09:57
|
|
|
Do motocykli? Proponuje 10W40 i tyle. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,177 sekundy. Zapytań do SQL: 12
| |
|