Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 20:16 |
Pompa wspomagania |
Autor |
Wiadomość |
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2012, 18:22
|
|
|
Witam
Czy normalnym jest ze kolo pasowe pompy wspomagania wraz z walkiem ma luz ale tylko do przod/tyl tzn jakies 1 mm. Gdy biore w rece kolo pasowe i proboje ruszac góra dól i na boki to zadnego luzu nie ma. Hałasu wielkiego podczas pracy nie wydaje, moze minimalnie szumi pozatym uklad pracuje poprawnie, minimalnie sie ostatnio jakby spocila ale oleju nie ubylo.
Moze ktos sprawdzic ? ew jak ktos rozbieral i naprawial i podrzuci jakies wskazowki.
Pompa to zwykla z metalowym zbiornikiem |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2012, 19:56
|
|
|
Przemek napisał/a: | moze minimalnie szumi | Łożysko lekko wyciarchane i stąd ten luz. Wymień łożysko i uszczelniacz który pewnie zacznie ciec. |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2012, 20:09
|
|
|
Dzieki za info.
Moze ktos jeszcze cos napisze.
Do dobrania lozyska i uszczelniacza trzeba rozebrac stare i dobrac czy juz ktos przerabial i zna wymiary ? |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2012, 20:35
|
|
|
Olej jeszcze nowy jej kup i filterek. Jak już będzie wyjęta i koło ściągnięte to już wymiary będziesz miał. One wychodziły z różną wydajnością.....nie wiem czy miało to wpływ na zastosowany uszczelniacz czy wymiar łożyska
Wiesz jaka oliwa tam idzie i jaki filterek do puszki ?
Olej od Febiego Nr. 08972 Dexron II MB 236.3
Filtr do układu hydraulicznego A 000 466 21 04 - zamiennik np. Meyle 014 017 4500/S |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2012, 21:32
|
|
|
Aż muszę u siebie sprawdzić Choć niepokojących odgłosów nie zarejestrowałem |
|
|
|
|
koziknysa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 131 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 19 Październik 2012, 19:58
|
|
|
Chciałbym się dowiedzieć czy pompa wspomagania od silnika benzynowego będzie pasowała do diesla? |
_________________ W 202 96rok 2,5 TD
VIN: WDB2021281F504139 |
|
|
|
|
Gniewko20
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Wrz 2012 Posty: 1124 Skąd: TM
|
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 00:26
|
|
|
Witam. Mam oto taki problem:
http://w253.wrzuta.pl/fil...odzi_ten_dzwiek
Coś mi głupi mówiąc "cyka", wydaje mi się iż ten dźwięk dochodzi z pompy wspomagania lub z łożyska koła pasowego. Występowanie tego dźwięku jest nieregularne, czasami jest czasami go nie ma i nie zależne jest od tego czy silnik jest ciepły czy zimny. Może ktoś ma jakieś sugestie co sprawdzić? |
_________________ WDB2020241F410040
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=17718 <-- EX |
|
|
|
|
malyjunak
w201 om601
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Paź 2012 Posty: 30 Skąd: trzcianka
|
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 09:36
|
|
|
Zwal pasek i sprawdź. Pokręć kołem od pompy, klimy itp. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 22:41
|
|
|
Możesz na chwilę odpalić silnik bez paska - gdy cykanie zniknie, szukaj w osprzęcie napędzanym przez pasek.
Jak nie zniknie - ten osprzęt wyklucz i szukaj w tym, co napędzane bezpośrednio silnikiem... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
frutis
Pomógł: 48 razy Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 287 Skąd: Wałdyki
|
Wysłany: 23 Sierpień 2013, 19:04
|
|
|
Witam
Od jakiegoś czasu podczas kręcenia kierownicą, pompa wspomagania zaczęła głośno pracować. Kierownica chodzi lekko, poziom oleju w normie. Oznacza to że pompa się kończy i czeka mnie wymiana. |
_________________ Mercedes C 220D ELEGANCE
rok produkcji: 1996
VIN WDB2021211F423178 |
|
|
|
|
włosek
Dołączył: 29 Cze 2013 Posty: 76 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 10:42
|
|
|
Zaraz pewnie dostanę złotą łopatę za odkop roku ale nie chcę zakładać drugiego wątku dlatego napiszę tutaj:
Mam pytanie odnośnie wpomagania.
Przy skręcaniu słyszę jakby huczenie pompy. Im wyższe obroty silnika tym wyższy ton.
Zobaczyłem, że mam uszkodzony wąż od wspomagania i trochę uciekło płynu. (wąż już trochę połatałem prowizorycznie).
Najciekawsze w tym wszystkim jest to, że nie mogę określić jakiego koloru jest płyn. Raz mi się wydaje, że czerwony, raz że zielony a raz ze żółty (taki oleisty).
Powiedzcie mi co będzie najbezpieczniej wlać do wspomagania? Mam w202 po lifcie z plastikową pompą - tak ją nazwijmy.
Zrobiłem foto tego oleju na chusteczce higienicznej
|
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 11:02
|
|
|
U mnie jest czerwony przejrzysty.... |
|
|
|
|
włosek
Dołączył: 29 Cze 2013 Posty: 76 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 11:04
|
|
|
No a jak określasz kolor tego?
Zielony odpada.
Żółty? Czerwony tyle, że stary? |
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 11:08
|
|
|
A jeśli chodzi o buczenie, to miałem taki przypadek że założyli rury wysokiego cisnienia i dobrze nie dokrecili to przy skrecaniu słychać było takie wycie/szum pompy. Z tego przewodu gołym okiem było widać za cieknie. Dokrecili kawałek aż przestało cieknac i wycie ustało... |
|
|
|
|
|