Opóźnione działanie nastawnika obrotów biegu jałowego |
Autor |
Wiadomość |
tamara75
tamara75
Dołączył: 11 Sty 2007 Posty: 12 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 18 Lipiec 2012, 19:49 Opóźnione działanie nastawnika obrotów biegu jałowego
|
|
|
Witam
Problem polega na tym, że przy ciepłym silniku na luzie obroty spadają do 1500 i po około 20s do poziomu 800-900. Wiązka wymieniona, dolot szczelny, przepustnica czysta.
Odkręciłem obudowę nastawnika i obserwowałem co tam się dzieje. Silniczek i reszta zębatek rusza po ok 20 s i domyka przepustnice i dociska ramie do ogranicznika ze "sprężynka".
Sprawdzenie diodą nie wykazało żadnego błędu - jest jeden błysk.
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (czteropinowy) dobry.
Przewody podciśnienia i moduł sterowania wtryskiem benzyny są szczelne i czyste.
Proszę o pomoc bo już mi się pomysły skończyły, a wymiana przepustnicy na inną używaną może być tylko zbędnym wydatkiem, ponieważ moja działa ale z opóźnieniem. |
_________________ Niech gwiazda wskazuje wam drogę
E200K 2003
CE 200 1995
ex C 180 T Sport 2000
ex 260 SE 1988
ex 190 2.0 D 1987
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Lipiec 2012, 09:22
|
|
|
Sprawdziłbym mikroswitch biegu jałowego w przepustnicy i czy po wymianie wiązki sterownik silnika go poprawnie "widzi" |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
tamara75
tamara75
Dołączył: 11 Sty 2007 Posty: 12 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 19 Lipiec 2012, 09:54
|
|
|
Mikro-przełącznik jest OK.
Javoreczek napisał/a: | Sprawdziłbym (...) czy sterownik silnika go poprawnie "widzi" |
Jak to sprawdzić? |
_________________ Niech gwiazda wskazuje wam drogę
E200K 2003
CE 200 1995
ex C 180 T Sport 2000
ex 260 SE 1988
ex 190 2.0 D 1987
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Lipiec 2012, 14:26
|
|
|
Odłączyć złącze od sterownika i sprawdzić, czy się robi zwarcie po zamknięciu przepustnicy na odpowiednich pinach (chyba 17 z 9 lub z masą) |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
tamara75
tamara75
Dołączył: 11 Sty 2007 Posty: 12 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 20 Lipiec 2012, 00:37
|
|
|
Przy zamkniętej przepustnicy zwarte są styki 17 i 9. Jak otwieram i mikro-przełącznik się rozwiera to obwód się także otwiera. Według mnie jest wszystko OK.
Zastanawiam się czy czujnik temperatury na dobrą charakterystykę.
Czy ma ktoś dane na temat oporności czujnika temperatury płynu chłodzącego w zależności o temperatury? |
_________________ Niech gwiazda wskazuje wam drogę
E200K 2003
CE 200 1995
ex C 180 T Sport 2000
ex 260 SE 1988
ex 190 2.0 D 1987
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Lipiec 2012, 13:18
|
|
|
tamara75 napisał/a: | Przy zamkniętej przepustnicy zwarte są styki 17 i 9. Jak otwieram i mikro-przełącznik się rozwiera to obwód się także otwiera. Według mnie jest wszystko OK. |
OK
tamara75 napisał/a: | Czy ma ktoś dane na temat oporności czujnika temperatury płynu chłodzącego w zależności o temperatury? |
silnik zimny (temp. 15-30 st) rezystancja 1,6 - 3,2 kΩ
silnik ciepły (temp. 70-90 st) rezystancja 230 - 480 Ω |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
tamara75
tamara75
Dołączył: 11 Sty 2007 Posty: 12 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 20 Lipiec 2012, 18:44
|
|
|
U mnie są takie oporności, ale coś mi nie pasuje: pomiary muszę robić na 1-4 i 2-3 pinie, zaś na schematach mam opisane, że do sterownika mam mieć podłączone 1 i 2 pin (1 do 9 a 2 do 7). Dodam, że mam tak podłączone. Może to jest przyczyną tego zamieszania?
Jak powinien być podłączony czujnik 4-pinowy?
24.07.2012
Zamieniłem pin tj. pin nr 1 jest podłączony do 9 zaś pin nr 4 do 7 i jest chyba OK. Dla pewności poczekam do upałów, albo na jakom dłuższą jazdę. |
_________________ Niech gwiazda wskazuje wam drogę
E200K 2003
CE 200 1995
ex C 180 T Sport 2000
ex 260 SE 1988
ex 190 2.0 D 1987
|
|
|
|
|
|