Przesunięty przez: Łukasz 26 Styczeń 2012, 18:33 |
świeci się kontrolka SRS |
Autor |
Wiadomość |
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25 Maj 2011, 10:04
|
|
|
Klakson działa, sprawdzę czy ta wtyczka co jest wpięta w poduchę się nie wypięła, bo chyba nic innego bez podłączenia na kompa się nie zrobi samemu
[ Dodano: 22 Czerwiec 2011, 19:43 ]
No i klakson też mi się niespodziewanie skończył, czy to oznacza że na 100% padła taśma ? |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
g4jo5
C 180 '95
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 71 Skąd: Wwa Wawer Wiązowna
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2012, 12:37
|
|
|
Witam
Żeby nie zakładać nowego tematu piszę tutaj. Niedawno miałem małą przygodę ze stacyjką (złamany kluczyk, zablokowana kierownica). Stacyjkę udało mi się wymontować dopiero razem z częścią kolumny kierownicy. Zregenerowana stacyjka wróciła na swoje miejsce (wszystko było robione bez podłączonego akumulatora). Specjalną uwagę zwracałem na taśmę AIRBAGa, co by jej nie uszkodzić. Po tej naprawie wszystko było OK. Do dzisiaj. W trakcie jazdy włączyły mi się na raz kontrolki SRS i ABS'u (i zaczęła żarzyć się kontrolka ładowania). ABS i SRS niestety nie chcą już zgasnąć. Najgorsze jest to, że samochód po kilku minutach (3-5min.) gaśnie w trakcie jazdy. Po 2-3 minutach można go odpalić, choć przychodzi mu to z trudem, jakby miał rozładowany akumulator. Po dłuższym postoju odpala bez zająknięcia. W trakcie powrotu do domu (na przestrzeni ok 10km) miałem tak 2 razy. Jakoś udało mi się dokuśtykać do domu, odpiąłem aku na pół godziny, ale niestety nic to nie dało. Wyczytałem, że SRS może świecić się zarówno od maty jak i od uszkodzonej taśmy, ale do tej pory było wszystko w porządku. Czy może to być kwestia np. sypiącego się alternatora (nie mam miernika, żeby sprawdzić ladowanie). Akumulator jest nowy, kupiony tydzień temu. |
_________________ C 180 Esprit '95
Blauschwarz
WDB2020181A312159
Systemy nawadniające
Ogrody, projektowanie, budowa
|
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2012, 14:03
|
|
|
Czy masz klakson ? |
|
|
|
|
g4jo5
C 180 '95
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 71 Skąd: Wwa Wawer Wiązowna
|
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2012, 17:02
|
|
|
Może faktycznie kwestia ładowania. ABS i SRS odłączyło ze zwykłej oszczędności prądu.Teraz się świecą bo wywala sobie błąd.Dobrym rozwiązaniem będzie sprawdzenie jakim prądem ładowany jest akumulator. Przy sprawdzeniu włącz długie światła, dmuchawę na max i koniecznie grzanie tylnej szyby. Sprawdź i napisz ile idzie na akumulator. |
|
|
|
|
g4jo5
C 180 '95
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 71 Skąd: Wwa Wawer Wiązowna
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2012, 19:31
|
|
|
Z długimi może być problem, bo mam uwalony zespolony przełącznik Ale coś wykombinuję. Już się cieszyłem, że chwilowo naprawy samochodu mam za sobą :/ Muszę tylko wykombinować jakiś miernik. |
_________________ C 180 Esprit '95
Blauschwarz
WDB2020181A312159
Systemy nawadniające
Ogrody, projektowanie, budowa
|
|
|
|
|
dobermannn
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 362 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2012, 19:34
|
|
|
gdy jest zbyt niskie napięcie w pierwszej kolejności wyłączają się systemy bezpieczeństwa i komfortu żeby tylko było można dostać się do warsztatu więc na mój gust jest to kwestia ładowania czyli mierzymy ładowowanko a bez miernika tego się nie da zrobić |
_________________ Mercedes C200 "Czarna Perła" - Szlachetny i wykwintny rocznik `94
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15094
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15741
|
|
|
|
|
g4jo5
C 180 '95
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 71 Skąd: Wwa Wawer Wiązowna
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 19:51
|
|
|
Dzięki za wyjaśnienie, jak tylko uda mi się pożyczyć od kogoś (albo kupić) miernik - sprawdzę ładowanie i wszystko będzie jasne. |
_________________ C 180 Esprit '95
Blauschwarz
WDB2020181A312159
Systemy nawadniające
Ogrody, projektowanie, budowa
|
|
|
|
|
dobermannn
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 362 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
g4jo5
C 180 '95
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 71 Skąd: Wwa Wawer Wiązowna
|
Wysłany: 6 Czerwiec 2012, 11:41
|
|
|
Dziś po uruchomieniu silnika i włączeniu świateł oraz ogrzewania momentalnie znów zaświeciły się kontrolki - najpierw ABS zaraz po tym SRS więc nie wiem czy trzeba jeszcze mierzyć ładowanie, bo chyba wszystko jest już jasne. Szykuje się remont alternatora :/
Dobermannn, już nie tyle z Warszawy, co z podwarszawskiej Wiązowny, ale jak miałbyś chęć to zapraszam |
_________________ C 180 Esprit '95
Blauschwarz
WDB2020181A312159
Systemy nawadniające
Ogrody, projektowanie, budowa
|
|
|
|
|
dobermannn
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 362 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
g4jo5
C 180 '95
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 71 Skąd: Wwa Wawer Wiązowna
|
Wysłany: 14 Czerwiec 2012, 17:47
|
|
|
Poradziłem sobie Wymieniłem altek i na razie tylko rolkę napinacza, bo nie mogłem sobie poradzić z odkręceniem wiatraka (śruby tak się zapiekły, że w żaden sposób nie mogłem ich ruszyć), a muszę jeszcze zmienić pompę wody bo strasznie hałasuje :/ Na razie samochód chodzi i nawet jeździ, hamuje i trąbi więc jest w miarę OK
W każdym razie dzięki za pomoc merytoryczną |
_________________ C 180 Esprit '95
Blauschwarz
WDB2020181A312159
Systemy nawadniające
Ogrody, projektowanie, budowa
|
|
|
|
|
Shaft
W202 C220D
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 130 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 31 Lipiec 2012, 12:25
|
|
|
A ja mam świecącą cały czas kontrolkę SRS, pojechałem na komputer i ukazał się błąd:
Obwód lampki kontrolnej A1e15
Po podłączeniu do komputera, nie dało się skasować tego błędu. Nie mam również klaksonu.
Czy w moim przypadku przyczyną jest również ta taśma do poduszki powietrznej w kierownicy? Ktoś mógłby przybliżyć jej wymiane? |
_________________ Ja nie myślę co mówię... Ja mówię co myślę... |
|
|
|
|
chechel
Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 65 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 7 Sierpień 2012, 20:15
|
|
|
Witam. Potrzebuję pomocy bo szukam i znaleść nie mogę.
A mianowicie mam autko po dzwonku były wystrzelone napinacze.
Podłączałem go pod Star Diagnosis i właśnie pokazało te pasy i problem z opornością.
W sobotę wymieniłem pasy i teraz pokazuje mi komp jako błąd zapamiętany a nie aktualny, ale wykasować go nie mogę. Może powinienem jeszcze coś wymienić?
Ma ktoś może jakiś pomysł? Z góry dziękuję. |
_________________ C180 Elegance\'96 WDB2020181F387997
W201 \'90 2.2D (od okulara) |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Sierpień 2012, 21:02
|
|
|
Sterownik poduszek i napinaczy w zamierzeniu konstruktorów jest jednorazowy, więc po odpaleniu któregos z systemów bezpieczeństwa błędu się w prosty sposób nie usunie. Magik ze specjalnym softem do kasowania takich rzeczy potrzebny. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
|