|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Koszty utrzymania W202. |
Autor |
Wiadomość |
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 16 Sierpień 2012, 06:51
|
|
|
Ja bym podsumował tak: jesli stać na auto większe niz Matiz to możesz śmiało brać C klasę. Wiadomo z racji tego, że auto jest dośc duże to części są droższe niz do Matiza. C klasa w dobrym stanie, nie będzie sprawiać kłopotów nagłymi i bardzo drogimi awariami, więc i kieszeni nie zrujnuje. Trzeba sie jednak liczyć z tym że auto ma już ponad 10lat i kiedyś coś tam przestanie w niej działać. Poczytaj sobie forum i będziesz wiedział czego się spodziewać po tym modelu.
boney, kliknij sobie w ikonkę ze spalaniem w stopce mojego postu a przeniesiesz się na strone Motostat. Niemal od początku użytkowania każdy wydatek notuje w internecie. Więc bedziesz wiedział co psuje się w aucie, która ma ponad 300tys km.
infosoft napisał/a: | 100kkm to może zdarzą się jakieś paski | TAKICH AUT JUZ RACZEJ NIE MA NA RYNKU
infosoft napisał/a: | przy dużych przebiegach (300kkm) |
W w202 to już na obecną chwilę normalny przebieg i nie ma co się łudzić, że jest poniżej 200tkm
infosoft napisał/a: | ewentualnie jakiś alternator - starzy elektrycy - fachowcy zrobią ci prawie na poczekaniu za 200-300 zł. |
Ja u siebie robiłem alternator- nie pamiętam już przy jakim przebiegu dokładnie, ale za wymiane szczotek oraz regenerację komutatora(to ta powierzchnia, po której ślizgają sie sczotki), bo był po prostu wyślizgany zapłaciłem 120zł. Z tym, że alternator wyjąłem sam. Ale jest to tak prosta czynność, że glupio to zlecać mechanikowi |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
boney
Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 59 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Sierpień 2012, 09:40
|
|
|
No Panowie, wielkie dzięki za wyczerpujące wypowiedzi
Wiem już sporo. Przejrzałem sobie te statystyki i ceny są naprawdę OK.
Już przynajmniej wiem, że z utrzymaniem nie powinienem mieć problemu. Natomiast faktem jest, że mam troszkę ochotę na to E39 o którym wspominałem na początku , aczkolwiek raczej się na BMW nie porwę - ze względu na koszta eksploatacji.
Teraz czekam na pieniążki z ubezpieczalni no i rozpoczynam szukanie.. Mam jeszcze takie szybkie pytanie odnośnie pojemności silnika: tą "granicą" jest 2L i co wtedy wzrasta? Opłata skarbowa (od wzbogacenia się , jest większy procent?) oraz ubezpieczenie? |
_________________ Trwają poszukiwania: Moc, Elegancja, Kombi. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Sierpień 2012, 10:03
|
|
|
boney, jak rejestrujesz auto peirwszy raz w Polsce to akcyza rośnie z 3 procent do 19. Czyli zamiast zapłacić 250zł zapłacisz np. 1500zł. Mowa o autach sprowadzonych z Unii. OC również rośnie przy pojemności powyżej 2 litrów, ale przy maks zniżkach jest to różnica rzędu 50-100zł. Ale jakie będą dokłądnie ceny to zapytaj się bezpośrednio u ubezpieczyciela (agenta). |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
boney
Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 59 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Sierpień 2012, 10:18
|
|
|
Rozumiem. Czyli różnica żadna, bo na pewno chcę auto zarejestrowane w PL.
Reasumując , kupując auto nawet z silnikiem 2.4 , wzrośnie mi tylko ubezpieczenie o około 100zł (wiadomo - zależy od zniżek etc) w skali roku?
A ten podatek 2% od czynności cywilno-prawnych jest bez zmian? |
_________________ Trwają poszukiwania: Moc, Elegancja, Kombi. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Sierpień 2012, 10:37
|
|
|
boney napisał/a: | Reasumując , kupując auto nawet z silnikiem 2.4 , wzrośnie mi tylko ubezpieczenie o około 100zł (wiadomo - zależy od zniżek etc) w skali roku?
A ten podatek 2% od czynności cywilno-prawnych jest bez zmian? |
Tak
Bez zmian |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
infosoft
WDB2020871F986615
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 403 Skąd: Saska Kępa
|
Wysłany: 16 Sierpień 2012, 11:02
|
|
|
perzu126 napisał/a: | ...
infosoft napisał/a: | 100kkm to może zdarzą się jakieś paski |
TAKICH AUT JUZ RACZEJ NIE MA NA RYNKU
... |
to otwórz sobie maskę i spójrz prosto do dołu, a od razu dostrzeżesz ...
Ja nie miałem na myśli łańcucha rozrządu (!), bo akurat w202 jest w tym b.dobre, ale już następny model w203 miał na początku (do liftu w 2006) też z tym problem.
A poza tym aktualnie nawet b.dobre marki (Lexus) mają paski na rozrządzie wymieniane co 150kkm. |
_________________ MB C200 TK Elegance'00,paint:emerald black metallic,interior:fabric Minos gray;manualne 6 biegów z kompresorem 194KM. Super niezawodny. |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
ml87
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 44 Skąd: PL
|
Wysłany: 4 Wrzesień 2012, 23:13
|
|
|
odnośnie porownania kosztów w202 vs e39, mogę coś dodać, gdyż dobry znajomy uzytkuje taki model bmw - 523i. Generalnie e39 mimo wszystko jest to auto jednak o klasę wyżej od celiny IMO mimo że auta te potaniały, ceny częsci nie są tanie. Z tego co wiem kumpel w ostatnim czasie wymieniał zawieszenie przód, na dobrych gratach :
aluminiowe wahacze chyba lemfordera ok 300zł/szt - z tego co wiem są 4 + amortyzatory przod Bilstein'a ok 900zł + robocizna, wyszło w granicach 2,5k. Miał również problem z układem chłodzenia,wymieniał wisko, pompe wody, coś z termostatem, myślę ze 1k zł lekko.
Tak naprawdę sa to rzeczy eksploatacyjne które mają prawo się popsuć, ale kwota jaka włozył w auto wciągu poł roku jest spora. Pod tym względem ceny cześci do są dużo tansze - chociazby w przypadku samego zawieszenia., także w kwestii kosztów na + dla merca. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Wrzesień 2012, 23:48
|
|
|
I jeszcze jedna różnica.
W BMW jak się zepsuje układ chłodzenia to się na 99% wygnie głowica i silnik trzeba zmienić. bo pewnie blok też dostanie.
W jak się zpesuje układ chłodzenia to w najgorszym przypadku puści uszczelka pod głowicą. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,127 sekundy. Zapytań do SQL: 9
| |
|