|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Przemek 11 Styczeń 2012, 21:14 |
Kontrolka swiec zarowych |
Autor |
Wiadomość |
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 10 Styczeń 2012, 18:48
|
|
|
Świece nowe. Mają jakoś 3 miesiące. Dwie firmy hart a dwie firmy iskra. Drugą świece jak dokręcałem to masakrycznie ciężko szła. Możliwe że mogła się uszkodzić ? A czy mogę miernikiem sprawdzić opór każdej świecy przez kabel od świec?
EDIT a skad przekaźnik wie ile czasu ma grzać ? zimą dłuzej latem krócej. Możliwe że czujnik walnięty? |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
góral
góral
Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 29 Skąd: gniezno
|
Wysłany: 11 Styczeń 2012, 12:23
|
|
|
hej! też miałem problem ze świecami ale w moim przypadku uszkodzony był przekaźnik, i dawał napięcie powyżej 12v na dwie świece a na dwie tylko 3,5v więc zdecydowanie za mało. Zanim wymienisz świece to sprawdz wyjście z przekażnika na każdą świece czy jest prawidłowe napięcie.
[ Dodano: 11 Styczeń 2012, 12:27 ]
a to że ciężko szło wkręcić to nie było wcześniej osadu na świecy? miałem też taki przypadek że świeca którą wykręciłem po meczarni to była cała wręcz oklejona czarnym osadem. wyczyściłem ją i miejsce gdzie ją wkręcałem i weszła całkiem luźno. |
_________________ MERCEDES S202 2.2CDI 102KM |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 11 Styczeń 2012, 18:07
|
|
|
Sprawdzę przekaźnik jeszcze raz bo po wymianie świec właśnie miałem upaloną blaszke. I wstawiałem drut. Przejrzę wszystko jeszcze raz. |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 1 Luty 2012, 11:05
|
|
|
cześć, pozwolę sobie odświeżyć temat bo nigdzie nie znalazłem na forum odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie:
przy mrozach poniżej -10°C nie świeci mi kontrolka podgrzewania (sic!), a wtedy jest najważniejsza przecież. odliczam "na oko" do 10 sek. i palę bez problemu. skąd ten problem? co dziwne dotyczy to również kontrolki ABS, ale ona przestaje działać już w granicach 0°C. Macie jakiś pomysł, styki w obudowie żarówek w liczniku? |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
bodecki
Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 4 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 24 Sierpień 2012, 19:16
|
|
|
Witam
[ Dodano: 24 Sierpień 2012, 19:24 ]
Dołączę się tez do tematu bo odkąd skończyła się zima to tak jeżdżę z ta kontrolka
Otworzyłem dzisiaj sterownik bo mechanik mi powiedział ze jest do wymiany ,ale w środku nic nie jest upalone ani nie śmierdzi spalenizna a objawy zapalonej kontrolki dalej są ,byłem u trzech elektryków dwóch sprawdzało mi miernikiem i powiedzieli ze wszystko jest dobre świece dobre ,kable dobre ,sterownik dobry ,pojechałem do trzeciego wyciągnął kawałek kabelka przyłożył do wtyków sterownika i zdiagnozował błąd :trzecia świeca do wymiany : nie wiem komu wieżyc .
No i problem rozwiązany
miernik ani podłączenie do komputera nie pomogło widocznie mechanik miał słaby program bo mówił ze na 99% sterownik do wymiany dobrze ze go nie wymieniłem ,dzisiaj pojechałem do znajomego mechanika i powiedziałem mu żeby wymienił mi ta 3 świece która wskazał mi elektryk kupiłem świece firmy bosch za 70 zł jedną sztukę , no i kontrolka już się nie pali po odpaleniu. aha i zanim do niego pojechałem to pryskałem swiece odrdzewiaczem wurth i WD 40 ze świeca nie było problemu radze wam tak zrobic.
mam nadzieje ze komuś ten temat pomoże |
_________________ MB W202 DIESEL |
Ostatnio zmieniony przez bodecki 12 Październik 2012, 19:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mandrake
Marcel
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 23 Skąd: Złocieniec
|
Wysłany: 3 Wrzesień 2012, 11:53
|
|
|
Witam
Pozwolę się podczepić.
Mianowicie:
W202, zwykły diesel, 3/1997. Występuje niezależnie czy silnik zimny czy ciepły.
Od dwóch tygodni obserwuję zjawisko nie załączania świec żarowych (lampka spiralki raz się załącza, a raz nie).
Kroki.
Wkładam kluczyk, przekręcam na zapłon zapala się kontrolka podgrzewania świec.
Gaszę, odczekuję chwilkę. zapłon ponownie - kontrolka się nie zapala.
Nie odpalam silnika. Przekręcam w lewo, odczekuję chwilkę i jeszcze raz w prawo - zapala się - czyli podgrzewa. Nie zawsze to jest 1 za 1. Czasem nie zapala się kilka razy z rzędu. Wcześniej za każdym razem się paliło (czasem krócej - ale zawsze).
W kwietniu po odpaleniu silnika zapalała się na dłużej spiralka, po jakichś 3 minutach gasła. Mechanior wymienił 3 świece, podobno jedna była spalona. Ostatniej nie wymienił - bo była zapieczona.
Na kompie jak byłem ostatnio ze 3 tygodnie temu bo mi się EPC zapalało, wyskoczył m.in. błąd: 1482 - Końcowy stopień żarzenia.
Wyskoczył mi też 610 - CAN/BUS przewód transmisji danych pomiędzy sterownikiem a instrumentami kombi - co to za przewód ??.
Pozdrawiam
Marcel
PS. Możecie w okolicy Goleniowa/zachodniopomorskie polecić jakiegoś sprawdzonego mechanika/elektronika od MB ?? |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
-------------------------
C 220D KOMBI z 1997
silnik 2.2 (95KM), pompa lu..cyfer |
|
|
|
|
notturnomarco
Dołączył: 30 Mar 2012 Posty: 57 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 28 Wrzesień 2012, 00:08
|
|
|
Witam. W moim od kilku dni jest tak, że kontrolka grzania świec świeci jeszcze z minutę po odpaleniu silnika - i to niezależnie od tego czy silnik zimny czy ciepły... czy to moduł grzania świec się sypie? czy on się znajduje w tej skrzynce za skrzynką bezpieczników? teściu w TIRze też tak ma - jeździ z tym i mówi że to normalne, ale ja w to nie wierzę... |
_________________ Był Golf 2 (1,8 benz., ASB, 1985r)
Było BMW E36 (2,0 VANOS, benz., ASB, 1995r)
Był C250TD (2,5TD, ASB, 1997r)
Był Focus MK1 (2,0 benz., ASB, 2003r)
Było Audi A4 (2,4 benz., ASB, 1999r)
Jest BMW E39 (2,2 2xVANOS, benz., ASB, 2003r) |
|
|
|
|
piotr1
Pomógł: 53 razy Dołączył: 03 Paź 2007 Posty: 481 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28 Wrzesień 2012, 10:13
|
|
|
Pewnie któraś świeca padła, też tak miałem i nawet ładnie się dała wykręcić. |
_________________ C 220CDI 2000
WDB2021931F973818 sprzedana.
B 200CDI 2009
WDD2452081J499170 |
|
|
|
|
notturnomarco
Dołączył: 30 Mar 2012 Posty: 57 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 28 Wrzesień 2012, 22:51
|
|
|
Hmm...zatem zacznę sprawdzanie od świec - w końcu i tak miałem je sprawdzić bo te nie wiadomo ile już mają km i w jakim są stanie... |
_________________ Był Golf 2 (1,8 benz., ASB, 1985r)
Było BMW E36 (2,0 VANOS, benz., ASB, 1995r)
Był C250TD (2,5TD, ASB, 1997r)
Był Focus MK1 (2,0 benz., ASB, 2003r)
Było Audi A4 (2,4 benz., ASB, 1999r)
Jest BMW E39 (2,2 2xVANOS, benz., ASB, 2003r) |
|
|
|
|
bodecki
Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 4 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 21 Październik 2012, 18:42
|
|
|
notturnomarco napisał/a: | Witam. W moim od kilku dni jest tak, że kontrolka grzania świec świeci jeszcze z minutę po odpaleniu silnika - i to niezależnie od tego czy silnik zimny czy ciepły... czy to moduł grzania świec się sypie? czy on się znajduje w tej skrzynce za skrzynką bezpieczników? teściu w TIRze też tak ma - jeździ z tym i mówi że to normalne, ale ja w to nie wierzę... |
miałem to samo ,to normalny objaw świecy która już nie dogrzewa tak jak pozostałe. jeździłem z taka świeca pól roku i mnie to strasznie denerwowało a zwłaszcza odpalanie rano całym silnikiem telepało przez moment. na szczęście mam już zrobione.jedz do dobrego elektryka i niech ci namierzy która świeca jest na wykończeniu.
moduł _///chodzi ci o przekaźnik świec żarowych wszystko jest na YouTube albo w Google wpisz sterownik świec żarowych dałem też parę zdjęć http://www.youtube.com/watch?v=Ag1BNUGrmtM |
_________________ MB W202 DIESEL |
Ostatnio zmieniony przez bodecki 31 Październik 2012, 12:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
notturnomarco
Dołączył: 30 Mar 2012 Posty: 57 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22 Październik 2012, 18:49
|
|
|
No u mnie jest tak samo z tą kontrolką jak w tym filmiku - dzięki kolego dobrze, że nie miałem do tej pory czasu się tym zająć bo pewnie wylądowałbym na serwisie i próbowaliby mnie naciągnąć... . A świece zawsze wymieniam kompletami - zawsze to pewność, że zaraz znów nie będę musiał się z tym grzebać - a i lżejszy start zimą się przyda |
_________________ Był Golf 2 (1,8 benz., ASB, 1985r)
Było BMW E36 (2,0 VANOS, benz., ASB, 1995r)
Był C250TD (2,5TD, ASB, 1997r)
Był Focus MK1 (2,0 benz., ASB, 2003r)
Było Audi A4 (2,4 benz., ASB, 1999r)
Jest BMW E39 (2,2 2xVANOS, benz., ASB, 2003r) |
|
|
|
|
expr3ss
Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 21 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 5 Listopad 2012, 12:23
|
|
|
a gdzie w silniku znajduje się ten przekaźnik świec , i jak przeciścić mu styki? |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 5 Listopad 2012, 13:40
|
|
|
Pod zbiorniczkiem od spryskiwaczy jest przekaźnik |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,063 sekundy. Zapytań do SQL: 6
| |
|