Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Przemek
11 Styczeń 2012, 21:14
Kontrolka swiec zarowych
Autor Wiadomość
tomi382 
;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 10 Styczeń 2012, 18:48   

Świece nowe. Mają jakoś 3 miesiące. Dwie firmy hart a dwie firmy iskra. Drugą świece jak dokręcałem to masakrycznie ciężko szła. Możliwe że mogła się uszkodzić ? A czy mogę miernikiem sprawdzić opór każdej świecy przez kabel od świec?
EDIT a skad przekaźnik wie ile czasu ma grzać ? zimą dłuzej latem krócej. Możliwe że czujnik walnięty?
_________________
C220 98r na boschu
WDB2021211A601521

ROZBITY :(
 
 
 
góral 
góral

Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 29
Skąd: gniezno
Wysłany: 11 Styczeń 2012, 12:23   

hej! też miałem problem ze świecami ale w moim przypadku uszkodzony był przekaźnik, i dawał napięcie powyżej 12v na dwie świece a na dwie tylko 3,5v więc zdecydowanie za mało. Zanim wymienisz świece to sprawdz wyjście z przekażnika na każdą świece czy jest prawidłowe napięcie.

[ Dodano: 11 Styczeń 2012, 12:27 ]
a to że ciężko szło wkręcić to nie było wcześniej osadu na świecy? miałem też taki przypadek że świeca którą wykręciłem po meczarni to była cała wręcz oklejona czarnym osadem. wyczyściłem ją i miejsce gdzie ją wkręcałem i weszła całkiem luźno.
_________________
MERCEDES S202 2.2CDI 102KM
 
 
tomi382 
;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 11 Styczeń 2012, 18:07   

Sprawdzę przekaźnik jeszcze raz bo po wymianie świec właśnie miałem upaloną blaszke. I wstawiałem drut. Przejrzę wszystko jeszcze raz.
_________________
C220 98r na boschu
WDB2021211A601521

ROZBITY :(
 
 
 
cracof 
Tomek


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 438
Skąd: kraków
Wysłany: 1 Luty 2012, 11:05   

cześć, pozwolę sobie odświeżyć temat bo nigdzie nie znalazłem na forum odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie:
przy mrozach poniżej -10°C nie świeci mi kontrolka podgrzewania (sic!), a wtedy jest najważniejsza przecież. odliczam "na oko" do 10 sek. i palę bez problemu. skąd ten problem? co dziwne dotyczy to również kontrolki ABS, ale ona przestaje działać już w granicach 0°C. Macie jakiś pomysł, styki w obudowie żarówek w liczniku?
_________________
:mb: W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
 
 
 
bodecki 

Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 4
Skąd: opolskie
  Wysłany: 24 Sierpień 2012, 19:16   

Witam

[ Dodano: 24 Sierpień 2012, 19:24 ]

Dołączę się tez do tematu bo odkąd skończyła się zima to tak jeżdżę z ta kontrolka
:( Otworzyłem dzisiaj sterownik bo mechanik mi powiedział ze jest do wymiany ,ale w środku nic nie jest upalone ani nie śmierdzi spalenizna a objawy zapalonej kontrolki dalej są ,byłem u trzech elektryków dwóch sprawdzało mi miernikiem i powiedzieli ze wszystko jest dobre świece dobre ,kable dobre ,sterownik dobry ,pojechałem do trzeciego wyciągnął kawałek kabelka przyłożył do wtyków sterownika i zdiagnozował błąd :trzecia świeca do wymiany : nie wiem komu wieżyc .

No i problem rozwiązany
miernik ani podłączenie do komputera nie pomogło widocznie mechanik miał słaby program bo mówił ze na 99% sterownik do wymiany dobrze ze go nie wymieniłem ,dzisiaj pojechałem do znajomego mechanika i powiedziałem mu żeby wymienił mi ta 3 świece która wskazał mi elektryk kupiłem świece firmy bosch za 70 zł jedną sztukę , no i kontrolka już się nie pali po odpaleniu. aha i zanim do niego pojechałem to pryskałem swiece odrdzewiaczem wurth i WD 40 ze świeca nie było problemu radze wam tak zrobic.
mam nadzieje ze komuś ten temat pomoże :lol:
_________________
MB W202 DIESEL
Ostatnio zmieniony przez bodecki 12 Październik 2012, 19:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mandrake 
Marcel

Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 23
Skąd: Złocieniec
Wysłany: 3 Wrzesień 2012, 11:53   

Witam
Pozwolę się podczepić.
Mianowicie:
W202, zwykły diesel, 3/1997. Występuje niezależnie czy silnik zimny czy ciepły.
Od dwóch tygodni obserwuję zjawisko nie załączania świec żarowych (lampka spiralki raz się załącza, a raz nie).

Kroki.
Wkładam kluczyk, przekręcam na zapłon zapala się kontrolka podgrzewania świec.
Gaszę, odczekuję chwilkę. zapłon ponownie - kontrolka się nie zapala.
Nie odpalam silnika. Przekręcam w lewo, odczekuję chwilkę i jeszcze raz w prawo - zapala się - czyli podgrzewa. Nie zawsze to jest 1 za 1. Czasem nie zapala się kilka razy z rzędu. Wcześniej za każdym razem się paliło (czasem krócej - ale zawsze).
W kwietniu po odpaleniu silnika zapalała się na dłużej spiralka, po jakichś 3 minutach gasła. Mechanior wymienił 3 świece, podobno jedna była spalona. Ostatniej nie wymienił - bo była zapieczona.
Na kompie jak byłem ostatnio ze 3 tygodnie temu bo mi się EPC zapalało, wyskoczył m.in. błąd: 1482 - Końcowy stopień żarzenia.
Wyskoczył mi też 610 - CAN/BUS przewód transmisji danych pomiędzy sterownikiem a instrumentami kombi - co to za przewód ??.


Pozdrawiam
Marcel

PS. Możecie w okolicy Goleniowa/zachodniopomorskie polecić jakiegoś sprawdzonego mechanika/elektronika od MB ??
_________________
Pozdrawiam
Marcin
-------------------------
C 220D KOMBI z 1997
silnik 2.2 (95KM), pompa lu..cyfer ;-)
 
 
notturnomarco 


Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 57
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 28 Wrzesień 2012, 00:08   

Witam. W moim :mb: od kilku dni jest tak, że kontrolka grzania świec świeci jeszcze z minutę po odpaleniu silnika - i to niezależnie od tego czy silnik zimny czy ciepły... :| czy to moduł grzania świec się sypie? czy on się znajduje w tej skrzynce za skrzynką bezpieczników? teściu w TIRze też tak ma - jeździ z tym i mówi że to normalne, ale ja w to nie wierzę... :P
_________________
Był Golf 2 (1,8 benz., ASB, 1985r)
Było BMW E36 (2,0 VANOS, benz., ASB, 1995r)
Był C250TD (2,5TD, ASB, 1997r)
Był Focus MK1 (2,0 benz., ASB, 2003r)
Było Audi A4 (2,4 benz., ASB, 1999r)
Jest BMW E39 (2,2 2xVANOS, benz., ASB, 2003r)
 
 
piotr1 

Pomógł: 53 razy
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 481
Skąd: Katowice
Wysłany: 28 Wrzesień 2012, 10:13   

Pewnie któraś świeca padła, też tak miałem i nawet ładnie się dała wykręcić.
_________________
C 220CDI 2000
WDB2021931F973818 sprzedana.
B 200CDI 2009
WDD2452081J499170
 
 
notturnomarco 


Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 57
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 28 Wrzesień 2012, 22:51   

Hmm...zatem zacznę sprawdzanie od świec - w końcu i tak miałem je sprawdzić bo te nie wiadomo ile już mają km i w jakim są stanie... :roll:
_________________
Był Golf 2 (1,8 benz., ASB, 1985r)
Było BMW E36 (2,0 VANOS, benz., ASB, 1995r)
Był C250TD (2,5TD, ASB, 1997r)
Był Focus MK1 (2,0 benz., ASB, 2003r)
Było Audi A4 (2,4 benz., ASB, 1999r)
Jest BMW E39 (2,2 2xVANOS, benz., ASB, 2003r)
 
 
bodecki 

Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 4
Skąd: opolskie
Wysłany: 21 Październik 2012, 18:42   

notturnomarco napisał/a:
Witam. W moim :mb: od kilku dni jest tak, że kontrolka grzania świec świeci jeszcze z minutę po odpaleniu silnika - i to niezależnie od tego czy silnik zimny czy ciepły... :| czy to moduł grzania świec się sypie? czy on się znajduje w tej skrzynce za skrzynką bezpieczników? teściu w TIRze też tak ma - jeździ z tym i mówi że to normalne, ale ja w to nie wierzę... :P


miałem to samo ,to normalny objaw świecy która już nie dogrzewa tak jak pozostałe. jeździłem z taka świeca pól roku i mnie to strasznie denerwowało a zwłaszcza odpalanie rano całym silnikiem telepało przez moment. na szczęście mam już zrobione.jedz do dobrego elektryka i niech ci namierzy która świeca jest na wykończeniu.


moduł _///chodzi ci o przekaźnik świec żarowych wszystko jest na YouTube albo w Google wpisz sterownik świec żarowych dałem też parę zdjęć http://www.youtube.com/watch?v=Ag1BNUGrmtM
_________________
MB W202 DIESEL
Ostatnio zmieniony przez bodecki 31 Październik 2012, 12:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
notturnomarco 


Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 57
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 22 Październik 2012, 18:49   

No u mnie jest tak samo z tą kontrolką jak w tym filmiku - dzięki kolego :) dobrze, że nie miałem do tej pory czasu się tym zająć bo pewnie wylądowałbym na serwisie i próbowaliby mnie naciągnąć... . A świece zawsze wymieniam kompletami - zawsze to pewność, że zaraz znów nie będę musiał się z tym grzebać - a i lżejszy start zimą się przyda :wink:
_________________
Był Golf 2 (1,8 benz., ASB, 1985r)
Było BMW E36 (2,0 VANOS, benz., ASB, 1995r)
Był C250TD (2,5TD, ASB, 1997r)
Był Focus MK1 (2,0 benz., ASB, 2003r)
Było Audi A4 (2,4 benz., ASB, 1999r)
Jest BMW E39 (2,2 2xVANOS, benz., ASB, 2003r)
 
 
expr3ss

Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 21
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 5 Listopad 2012, 12:23   

a gdzie w silniku znajduje się ten przekaźnik świec , i jak przeciścić mu styki?
 
 
tomi382 
;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 5 Listopad 2012, 13:40   

Pod zbiorniczkiem od spryskiwaczy jest przekaźnik
_________________
C220 98r na boschu
WDB2021211A601521

ROZBITY :(
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,063 sekundy. Zapytań do SQL: 6