Ogromne kłopoty z zimnym 300td |
Autor |
Wiadomość |
phan
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 346 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Grudzień 2012, 16:10 Ogromne kłopoty z zimnym 300td
|
|
|
Witam !
Sprawa jest trochę dziwna a mianowicie: od dwóch miesięcy (dodam że nie zawsze wcześniej, bo były ciepłe noce) borykam się z problemem że gdy odpalę rano (pali super) to auto nie ma mocy, jedzie max do 3 tyś i koniec i tak mogę dojechać do chin i nic się nie zmieni, ale gdy nagrzeje się i zgaszę na 5-10 min i ponownie odpalę to auto śmiga bdb. potem przez cały dzień mogę gasić zapalać, może postać kilka godzin ale i tak będzie ok lecz po nocy powtórka. Lecz sytuacja się dość mocno pogłębiła od wczoraj... Odpaliłem i ruszam jadę z 500 metrów a tu auto słabnie, słabnie i słabnie aż tak obroty spadły że zgasł (z tyłu pełno niebieskiego, czarnego dymu) odpaliłem zjechałem na parking tam postałem na N aż się zagrzał potem zgasiłem na 10 min i w drogę, dziś to samo... tylko odpaliłem z odpiętym przepływomierzem bo myślałem że to jego wina ale sytuacja się powtórzyła. Nagrałem film jak auto "jedzie" z pedałem przyspieszania cały czas w podłodze, do 3 tyś potem słabnie, przyspiesza. Proszę filmik:
KLIK
zauważyłem również że gdy auto zachowuję się j/w to jest masa powietrza w wężyku filmik:
KLIK
gdy zagrzeje, zgaszę i odpalę powietrza nie ma wcale. Czy to coś z pompą ? |
_________________ W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359) |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 8 Grudzień 2012, 16:46
|
|
|
Z tym powietrzem w przewodach, to sprawdź oba filtry paliwa. U mnie też raz było powietrze, raz nie, a ogólnie samochód jechał słabiej i spalił więcej. Syf był w wstępnym filtrze paliwa. |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
gibaj
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 268 Skąd: LBL
|
Wysłany: 8 Grudzień 2012, 17:02
|
|
|
wymień filtry paliwa i spróbuj podmienić przepływkę
jeśli jest powietrze w przewodach paliwowych to gdzieś jest nieszczelność
aha i zawór sterowania turbiny sprawdź bo chyba łapie tryb awaryjny i odcina go przy 3000tys |
|
|
|
|
phan
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 346 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Grudzień 2012, 17:27
|
|
|
Greg_G napisał/a: | sprawdź oba filtry paliwa |
a są dwa ?
gibaj napisał/a: | wymień filtry paliwa i spróbuj podmienić przepływkę
jeśli jest powietrze w przewodach paliwowych to gdzieś jest nieszczelność
aha i zawór sterowania turbiny sprawdź bo chyba łapie tryb awaryjny i odcina go przy 3000tys |
Filtr paliwa był wymieniany zaraz jak się zaczęły te cyrki więc odpada, przepływka tak jak pisałem wyżej więc też. Podciśnienia też bym wykluczył. Będzie to coś z zasilaniem silnika tylko nie wiem co... |
_________________ W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359) |
|
|
|
|
gibaj
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 268 Skąd: LBL
|
Wysłany: 8 Grudzień 2012, 17:37
|
|
|
u ciebie chyba powinien też być bo ja mam u mnie w 2,5 TD
http://moto.allegro.pl/fi...2787314340.html
coś takiego jest przed filtrem paliwa normalnym
możesz go wyjąć i wymyć przynajmniej i pamiętaj o oringu który na nim siedzi bo będziesz miał dalej powietrze w przewodach jak źle poskładasz |
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 9 Grudzień 2012, 18:48
|
|
|
A może by tak wymienić wszystkie oringi na przewodach paliwowych ? Ja u siebie wymieniłem wszystkie oringi, na tej śrubie do filtra paliwa są o ile dobrze pamiętam 2 oringi nie zapominaj także o przewodach idących do podgrzewacza paliwa . Ja Jeszce wymieniłem gumki na sekcjach pompy wtryskowej bo paliwo mi leciało z jednej sekcji. Jak miałem kolektor ściągnięty to wszystkie gumki powymieniałem jakie tylko były na przewodach paliwowych. I teraz nie mam powietrza w przewodach paliwowych
Co prawda ja mam 2.0D ale takie czynności podstawowe można wykonać we większości silnikach. |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
phan
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 346 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 13:32
|
|
|
A więc nie zdążyłem tego zrobić a z dniem następnym ustało, a nadal pozostał stan poprzedni a mianowicie jak w/w "gdy odpalę rano (pali super) to auto nie ma mocy, jedzie max do 3 tyś i koniec i tak mogę dojechać do chin i nic się nie zmieni, ale gdy nagrzeje się i zgaszę na 5-10 min i ponownie odpalę to auto śmiga bdb. potem przez cały dzień mogę gasić zapalać, może postać kilka godzin ale i tak będzie ok lecz po nocy powtórka" pojechałem na SD:
PO180 - czujnik tem. paliwa
PO600 - CAN
P1403 - EGR
PO100 - przepływomierz
P1615 - napięcie zasilania
P1481 - świece żarowe
P1470 - ciśnienie doładowania
Faect powiedział że on nie wie które błędy są rzeczywiste a jakie historyczne, błąd EGR (kiedyś odłączyłem wężyk od niego i jechałem bez - może to dlatego?)
przepływomierz również odłączałem bo chciałem sprawdzić czy to on nie jest winny.
Napięcie zasilania ? kiedyś wpadłem w mega kałuże i się zaświeciło brak ładowania - może to?
świece żarowe kilka razy były spalone.
Ciśnienie doładowania ? może pompa vacum pada jak jest zimny ? niby patrzył na sd jak turbo pracuje i mówił że jest w miarę ok.
wszystkie te błędy skasował i nie wracały ale błąd czujnika temp. paliwa ciągle wracał. Ale pokazywał na kompie 35C i mówił że niby ok. Pytanie gdzie jest ten czujnik ? gdzieś w pompie ? i za co on odpowiada. |
_________________ W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359) |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 13:58
|
|
|
phan napisał/a: | Ciśnienie doładowania ? może pompa vacum pada jak jest zimny ? niby patrzył na sd jak turbo pracuje i mówił że jest w miarę ok. |
Padła pompa? A na heble się nie skarżysz, więc jak mogła paść? Wspomagania hamulców byś nie miał tzn. pedał jak beton.
phan napisał/a: | wszystkie te błędy skasował i nie wracały ale błąd czujnika temp. paliwa ciągle wracał. Ale pokazywał na kompie 35C i mówił że niby ok. Pytanie gdzie jest ten czujnik ? gdzieś w pompie ? i za co on odpowiada. |
Czujnik masz w zaworze stop na pompie.
Link, ostatni post ze zdjęciem: http://www.w210.pl/viewto...er=asc&start=30
Temacik do forum W210, gdzie masz rozpisaną wymianę oringów w zaworze stop.
Jak rano dalej masz pęcherzyki powietrza w przewodach, to IMO nie usunąłeś podstawowego problemu od którego należy zacząć dalszą dyskusję. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
gibaj
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 268 Skąd: LBL
|
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 18:29
|
|
|
zmień fachowca i np napewno nie złapał ci błedu z odpiętego wężyka
zlikwiduj te pęcherzyki powietrza w paliwie i podmień ten zawór sterujący turbiną |
|
|
|
|
phan
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 346 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11 Styczeń 2013, 13:16
|
|
|
Witam,
Tak więc na dziś dzień nie mam już powietrza w przewodach (zdarzyło się to tylko dwa razy przy bardzo ujemnych temperaturach i ustały mrozy wraz z usterką).
Na dziś problem jest tego typu:
Odpalam rano auto jest mega mega mułem i gdy się nagrzeję i dam do podłogi obroty pójdą do 4,2 i koniec stoi i dwójki nie wrzuci.
Gdy ściągnie się wtedy wężyk z zaworu idący od serva to ssie ale gdy się ściągnie wężyk z OUT wychodzący do turbo to nic. Sprawdzałem miernikiem i zawór dostaje 11,5V. Wtedy gaszę czekam 5 minut odpalam i auto śmiga ale nie tak jak powinno. Jedzie jak 3.0D ma z 12-13 sekund do 100km/h. Wtedy już ssie powietrze, wchodziłem pod auto a druga osoba dawała gazu i gruszką na turbinie pracuje.
Teraz mam pytania:
1.Jak działa ten zawór sterujący turbo ? jeśli ciągle idzie do niego 11,5V bez różnicy czy daję się gazu czy nie to skąd on wie kiedy ma zasysać gruszkę a kiedy odpusicić ?
2.Do Zawóru od EGRu idzie tylko 7V to normalne ?
I ostatnia ciekawostka, gdy rano nie chce jechać kompletnie i ciągnie tylko do 4,2 i nie wrzuca dwójki to ok nie ssie wcale gruszki od turbo. Ale gdy poczekam i auto zaczyna już jako tako jechać i odepnę całkowicie wężyk od turbo to idzie dużo gorzej ale już ciągnie do 4,5 i zmienia biegi. Więc już nic nie rozumiem . Pomoże ktoś ? |
_________________ W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359) |
|
|
|
|
|