Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:13
Zapowietrzenie układu paliwowego
Autor Wiadomość
Janao 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 218
Skąd: Bytom
Wysłany: 30 Styczeń 2013, 15:52   

Cytat:
Za drugim podejściem wymieniłem filtr wstępny (tam też jest oring) i wyciągnąłem zawór stop immobilizera, między nim a pompą jest jeden oring oraz sam zawór ma w sobie dwa oringi.

filtr wstepny wchodzi w obudowe, ktora trzyma filtr paliwa ? przynajmniej ja mam tam taki mały filterek.
Zawor stop immobilizera ? jak nie mam tego immobilizera w lusterku wstecznym. tzn nie mam tych 2 lampek, czerwonej i zielonej, ktore sie swiecą przy otwieraniu to tez mnie to tyczy ?

Edit: Juz zamowilem sobie filtr i jutro bedzie wymieniony.
_________________
C200 D Elegance 1994r. WDB2021201A098217
Przynajmniej tanio jeżdżę :D
 
 
 
siarak 
siarak

Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 48
Skąd: Radom
Wysłany: 30 Styczeń 2013, 16:13   

Filtr wstępny wchodzi w obudowę filtra, tak jak piszesz. Jest to takie sitko, można wypłukać, ale oring raczej do wymiany. Ja kupiłem w ASO filtr + oring.
Kontrolki pod lusterkiem to raczej od centralnego. Immo raczej po kluczyku rozpoznasz- jak zwykłym grotem odpalisz to nie ma mowy o immo, ale nie potwierdzę na 100% bo mam polifta z rybką.

Spróbuj znaleźć schemat układu paliwowego: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=47

Z Twojego VINu wychodzi coś takiego:




Nie mam pojecia który rysunek pasuje do tego co masz w swoim pod maską. Może ktoś mądrzejszy podpowie.
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11976
Skąd: Perzów
Wysłany: 30 Styczeń 2013, 18:52   

Nie każde auto ma filtr wstępny
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 30 Styczeń 2013, 20:22   

Filtr wstępny montowany w obudowie filtra głównego jest na pierwszych trzech rysunkach.
Wg mojego EPC, do auta kol. Janao podejdzie trzeci z załączonych rysunków.
Pierwszy dotyczy Vito w638, drugi Sprintera w901..4, a czwarty w124 i w201 :idea:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Janao 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 218
Skąd: Bytom
Wysłany: 1 Luty 2013, 00:56   

Niestety, wymiana filtra wstępnego nie pomogła. Chyba będę musiał udać się do wsi po komplet oringow..
_________________
C200 D Elegance 1994r. WDB2021201A098217
Przynajmniej tanio jeżdżę :D
 
 
 
ANGELA_MERC 

Dołączyła: 28 Gru 2010
Posty: 77
Skąd: opolskie
Wysłany: 5 Luty 2013, 12:55   

a ja nadal mam ten sam problem tzn od filtra do pompy przezroczystym przewodem dostaje sie ropa razem z powietrzem w zaleznosci od dodania gazu zasysa mniej powietrza badz wiecej rozkrecilam podstawe obudowy filtra akurat tam gdzie jest powietrze otworek w podstawie ma jakby fabryczny defekt :shock: uszczerbiony kawalek blachy nie wiem czy to bedzie przyczyna tego powietrza wszystko pozostale zostalo sprawdzone i wyeliminowane zamowilam sobie podstawe na allegro . Jaka jest wasza opinia bo juz rece idzie zalamac.
_________________
byl Mercedes C200 D 1993r. (bosch)
obecnie MERCEDES C220 D 1995r. (lucas)
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 5 Luty 2013, 18:43   

Trochę nieprecyzyjnie opisujesz Angelo :wink:
ANGELA_MERC napisał/a:
akurat tam gdzie jest powietrze
To znaczy, gdzie :?: Chodzi Ci o mocowanie przewodu paliwowego do podstawy filtra :?:
Jakie wyszczerbienie blachy :?: Może chodzi o krawędź otworu do wkręcenia śruby mocującej przewód :?:
Najlepiej gdybyś zapodała zdjęcie, ale jeśli dobrze zrozumiałem Twój opis, to tak - to może być wina tego wyszczerbienia, ale pewności brak...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
ANGELA_MERC 

Dołączyła: 28 Gru 2010
Posty: 77
Skąd: opolskie
Wysłany: 5 Luty 2013, 19:31   

jjankiello napisał/a:
Trochę nieprecyzyjnie opisujesz Angelo :wink:
ANGELA_MERC napisał/a:
akurat tam gdzie jest powietrze
To znaczy, gdzie :?: Chodzi Ci o mocowanie przewodu paliwowego do podstawy filtra :?:
Jakie wyszczerbienie blachy :?: Może chodzi o krawędź otworu do wkręcenia śruby mocującej przewód :?:
Najlepiej gdybyś zapodała zdjęcie, ale jeśli dobrze zrozumiałem Twój opis, to tak - to może być wina tego wyszczerbienia, ale pewności brak...


A bo mnie juz to wszystko dobija i plote trzy po trzy :D
Wiec tak patrzac na filtr paliwa masz dwie plastikowe rurki przezroczyste jedna idzie od baku do filtra a druga idzie od filtra na pompe .
Wiec uruchamiam samochod dodajac gazu powietrze pojawia sie w rurce przezroczystej od filtra paliwowego do pompy. Czyli wali powietrzem wymieszanym z paliwem na pompe z czasem mniej wiecej okolo 8km auto mi sie zapowietrza tak jakby nie dostawalo paliwa(skacze szarpie no i staje jakby z braku paliwa-oczywicie znow po kreceniu odpowietrza sie i jedzie dalej) bo im wiecej gazu dodaje tym wieksza ilosc powietrza zaciaga. Odkrecilam podstawe filtra paliwa(tzn dwie mocujace sroby pokrywy filtra i w miejscu tam gdzie wchodza te wezyki dwa z paliwem sa otwory i z wezyka z ktorego wali mi powietrze wchodzi do obudowy w ktorej po wyciagnieciu wezyka zauwazylam uszczerbienie na tyle widoczne ze wkladajac tam maly palec mozna go sobie rozciac . Jezeli cos niejasno wyjasnilam prosze o pytania :D

nie moge zamiescic zdjecia bo mi siadl aparat a komorka nie przeleje foty na kompa bo nie mam kabelka
_________________
byl Mercedes C200 D 1993r. (bosch)
obecnie MERCEDES C220 D 1995r. (lucas)
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 5 Luty 2013, 19:40   

Zdaje się, że walnąłem gafę, bo spojrzałem na Twoje ex-auto i skojarzyłem przewody paliwowe przykręcane śrubami do filtra.
U Ciebie są szybkozłączki z oringami zgadza się?
W każdym razie, jeśli w gnieździe przewodu jest taka nierówność/ubytek materii, to nic dziwnego, że łapie powietrze... rzeczywiście wymiana podstawy filtra powinna pomóc, zwłaszcza gdy dodatkowo wymienisz oringi na złączach przewodów. Te ostatnie tylko a ASO, inne szybko znów wymienisz...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
ANGELA_MERC 

Dołączyła: 28 Gru 2010
Posty: 77
Skąd: opolskie
Wysłany: 5 Luty 2013, 19:50   

jjankiello napisał/a:
Zdaje się, że walnąłem gafę, bo spojrzałem na Twoje ex-auto i skojarzyłem przewody paliwowe przykręcane śrubami do filtra.
U Ciebie są szybkozłączki z oringami zgadza się?
W każdym razie, jeśli w gnieździe przewodu jest taka nierówność/ubytek materii, to nic dziwnego, że łapie powietrze... rzeczywiście wymiana podstawy filtra powinna pomóc, zwłaszcza gdy dodatkowo wymienisz oringi na złączach przewodów. Te ostatnie tylko a ASO, inne szybko znów wymienisz...


zgadza sie szybkozlaczki z oringami. No wszystko sie okaze czy to oby to bo juz innego wyjscia nie ma wszystko zostalo przegladniete pod katem lapania powietrza wez trzymaj kciuki :D :D :D :D :D
_________________
byl Mercedes C200 D 1993r. (bosch)
obecnie MERCEDES C220 D 1995r. (lucas)
 
 
notturnomarco 


Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 57
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 6 Luty 2013, 02:59   

Witam po dłuższej przerwie na forum (problemy w pracy+brak czasu) :) Nie wiem czy to Wam pomoże, ale mój C250TD pół roku się zapowietrzał przy nocnym i dłuższym postoju - musiałem długo kręcić żeby się odpowietrzył (nie raz brakło prądu w aku) - nie pomagała wymiana oringów na szybkozłączkach, podgrzewaczu paliwa i zaworze stop - pęcherzyki powietrza cały czas leciały przewodami przy filtrze paliwa - kilka razy jeździłem z tym problemem do serwisu i nazajutrz rano nie chciał odpalić - myślałem że mnie szlag trafi z tym autem - ale któregoś razu otworzyłem browara ( :mrgreen: ) i przyjrzałem się uważniej pod kolektorem ssącym i zauważyłem że kapie spod zaworu STOP w immobiliserze (przy bloku silnika/pod pompą wtryskową), a szybkozłączki i wężyki wokół są mokre - pojechałem do mechanika, który orzekł że się rozszczelnił i trza go wymienić - ostatecznie go skleił na próbę - pomogło tylko na dzień lub dwa - wizyta u drugiego mechanika zakończyła się wymianą sklejonego immobilisera (a zamiast go kleić wystarczyło w nim wymienić 2 oringi :!: (ponoć ciężko je dostać)) - od tamtej pory 0 zapowietrzania się - pali na dotyk i mniej ropy żre :wink: Pozdrawiam.
_________________
Był Golf 2 (1,8 benz., ASB, 1985r)
Było BMW E36 (2,0 VANOS, benz., ASB, 1995r)
Był C250TD (2,5TD, ASB, 1997r)
Był Focus MK1 (2,0 benz., ASB, 2003r)
Było Audi A4 (2,4 benz., ASB, 1999r)
Jest BMW E39 (2,2 2xVANOS, benz., ASB, 2003r)
 
 
ANGELA_MERC 

Dołączyła: 28 Gru 2010
Posty: 77
Skąd: opolskie
Wysłany: 6 Luty 2013, 11:04   

[quote="notturnomarco"]Witam po dłuższej przerwie na forum (problemy w pracy+brak czasu) :) Nie wiem czy to Wam pomoże, ale mój C250TD pół roku się zapowietrzał przy nocnym i dłuższym postoju - musiałem długo kręcić żeby się odpowietrzył (nie raz brakło prądu w aku) - nie pomagała wymiana oringów na szybkozłączkach, podgrzewaczu paliwa i zaworze stop - pęcherzyki powietrza cały czas leciały przewodami przy filtrze paliwa - kilka razy jeździłem z tym problemem do serwisu i nazajutrz rano nie chciał odpalić - myślałem że mnie szlag trafi z tym autem - ale któregoś razu otworzyłem browara ( :mrgreen: ) i przyjrzałem się uważniej pod kolektorem ssącym i zauważyłem że kapie spod zaworu STOP w immobiliserze (przy bloku silnika/pod pompą wtryskową), a szybkozłączki i wężyki wokół są mokre - pojechałem do mechanika, który orzekł że się rozszczelnił i trza go wymienić - ostatecznie go skleił na próbę - pomogło tylko na dzień lub dwa - wizyta u drugiego mechanika zakończyła się wymianą sklejonego immobilisera (a zamiast go kleić wystarczyło w nim wymienić 2 oringi :!: (ponoć ciężko je dostać)) - od tamtej pory 0 zapowietrzania się - pali na dotyk i mniej ropy żre :wink: Pozdrawiam.quote]

Tak tylko ze ja nie mam problemow z odpalaniem pali na dotyk. on sie zapowietrza podczas jazdy. I moj jest suchy jak pieprz wszytko tam jest suche zero wyciekow zadnej plamki w tym problem ze wteyd bysmy wiedzieli co jest a moj nic mechaniki patrzy i mowi no suchy zero kropelki nic .. nic okaze sie wszytsko mysle ze dzis jutro.. Trzymac kciuki :evil:

[ Dodano: 6 Luty 2013, 23:31 ]
Pytanko kolo baku znajduje sie u mnie zaworek zwrotny czy mozecie mi powiedziec czy ktos go ma przy baku. .zalozylam dzis zaworek zwrotny na wezu doprowadzajacym paliwo od baku do filtra i sie nie cofa ale w calym przewodzie od baku do tego dzisiejszego zalozonego zaworka jest pustka-brak paliwa -pompa na ile mopze wyssie paliwo z filtra i koniec , stad moje pytanie czy ten zaworek kolo baku zalozyc taki standardowy zwrotny czy jest jakis specjalny tam.
_________________
byl Mercedes C200 D 1993r. (bosch)
obecnie MERCEDES C220 D 1995r. (lucas)
 
 
Janao 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 218
Skąd: Bytom
Wysłany: 8 Luty 2013, 12:10   

Mój problem wracającego się paliwa, rozwiązała uszczelka, ktora znajduje sie na tym bolcu, ktory wkreca sie w filtr paliwa. są tam dwie uszczelki (większa i mniejsza) pomiedzy nimi jest otwór (chyba odpowietrznik, albo cos w tym rodzaju). dolna uszczelka byla zniszczona. Wymieniłem na nową tylko ze duzo grubszą i to nie pomoglo. To też troche zbiło mnie z tropu, bo nie sprawdzalem juz tej uszczelki, a okazało się ze ona przy wkręcaniu pękła. wymieniłem na nową mniejszą i problem z wracającym sie paliwem znikl. Jedyne co zostało to troche powietrza razem z paliwem podczas pracy silnika, ale silnik normalnie chodzi i nie dusi sie podczas jazdy.
_________________
C200 D Elegance 1994r. WDB2021201A098217
Przynajmniej tanio jeżdżę :D
 
 
 
tomi382 
;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 8 Luty 2013, 20:02   

@ Janao wiesz jak to ma wyglądać ? gdzie idzie mały oring? On jest na śrubie? Przy wymianie filtra śrubę miałem gołą
Mile widziane jakieś foto poglądowe. Do filtra dostałem dwa oringi ale nie widziałem dla nich miejsca
_________________
C220 98r na boschu
WDB2021211A601521

ROZBITY :(
 
 
 
ANGELA_MERC 

Dołączyła: 28 Gru 2010
Posty: 77
Skąd: opolskie
Wysłany: 8 Luty 2013, 20:08   

tomi382 napisał/a:
@ Janao wiesz jak to ma wyglądać ? gdzie idzie mały oring? On jest na śrubie? Przy wymianie filtra śrubę miałem gołą
Mile widziane jakieś foto poglądowe. Do filtra dostałem dwa oringi ale nie widziałem dla nich miejsca


tomi382 te dwa oringi jeden maly drugi wiekszy ten wiekszy wkladasz na srobe ktora potem skrecasz filtr a tenb maly zachowaj na pamiatke ;-)
_________________
byl Mercedes C200 D 1993r. (bosch)
obecnie MERCEDES C220 D 1995r. (lucas)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,211 sekundy. Zapytań do SQL: 10