Przesunięty przez: Camel- 12 Styczeń 2012, 08:45 |
Wszystko o C200 / C230 Kompresor |
Autor |
Wiadomość |
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 21 Grudzień 2006, 12:12
|
|
|
Kamil986 napisał/a: | Z większością samochodów tak jest że podana fabrycznie prędkość maxymalna jest mniejsza, większość samochodów idzie więcej... Jak widać w przypadku mercedesa tez sie to sprawdza |
Bo z założenia liczniki samochodowe są wyskalowane o ok. 6 - 10 % więcej niż rzeczywista prędkość samochodów.
Żaden producent samochodów nie poda niższej prędkości maksymalnej niż rzeczywista, bo po co? Żeby stracić na konkurencji? Przecież to bez sensu....
Więc żaden samochód nie "idzie" więcej, to bzdura. To tylko licznik przekłamuje.
Proponuję zrobić próbę ze stoperem i stałą prędkością np. 100 km/h. I zdziwicie się, że przejechanie 1 km zajmie np. 38 sekund.... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Frykas
Dołączył: 20 Gru 2006 Posty: 7 Skąd: lublin
|
Wysłany: 21 Grudzień 2006, 21:00
|
|
|
czy ktos sie spotkal z tuningiem tych silnikow przez zakladnie chipa? jakie moce mozna osiagnac i jak to wplywa na zywotnosc? |
_________________ CLK 200 Kompressor |
|
|
|
|
grz
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 352 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21 Grudzień 2006, 21:55
|
|
|
sewan napisał/a: | Bo z założenia liczniki samochodowe są wyskalowane o ok. 6 - 10 % więcej niż rzeczywista prędkość samochodów.
Żaden producent samochodów nie poda niższej prędkości maksymalnej niż rzeczywista, bo po co? Żeby stracić na konkurencji? Przecież to bez sensu....
Więc żaden samochód nie "idzie" więcej, to bzdura. To tylko licznik przekłamuje.
Proponuję zrobić próbę ze stoperem i stałą prędkością np. 100 km/h. I zdziwicie się, że przejechanie 1 km zajmie np. 38 sekund.... |
Dokładnie. Trzeba brać pod uwagę błąd licznika-im większa prędkość, tym większe przekłamanie. Nawet "auto motor i sport" zamieszczał czasami w testach porównanie prędkości licznikowej i rzeczywistej dla danego modelu samochodu. Często spore różnice wychodziły... |
_________________ V8
__________________________________________
www.gryuliczne.com |
|
|
|
|
Algreholt
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2006 Posty: 86 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21 Grudzień 2006, 22:33
|
|
|
Cytat: | czy ktos sie spotkal z tuningiem tych silnikow przez zakladnie chipa? jakie moce mozna osiagnac i jak to wplywa na zywotnosc? |
Ja znalazłem takie coś http://upsolute.pl/auto.html?kid=196, ale nie wiem nic o żywotności takiego silnika. |
_________________ C230 Kompressor, Sport, '96 LPG
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 22 Grudzień 2006, 13:51
|
|
|
Z tymi licznikami to chyba macie racje. Czasami jak na mieście są ustawione tablice które pokazują ile jade z tym czerwonym mrugajacym napisem "zwolnij" to zawsze pokazują z 10-15 km/h mniej niż u mnie licznik. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 16 Lipiec 2007, 10:38
|
|
|
Jako moj pierwszy post na forum przywitam sie ladnie . Poki co nie mam mercedesa,ale mocno sie nad nim zastanawiam. Napisze , co wynika z moich doswiadczen apropos wskazan licznika. Moja mazda 323f akurat pokazuje bardzo dokladnie predkosc (190 licznikowe to 188wg gpsa). Niestety primera 1.6 '99 klamie, ze az boli. Przy 190km/h licznikowych gps pokazywal 171-172... Nissan micra '03 rowniez klamie dosc mocno. 60 licznikowe to 55km/h wg gps-a. z tego co wiem, to przeklamania sa zalecane przez przepisy po to,aby ktos majac ograniczenie do 90 jechal rzeczywiscie <90. Nie wynika to z bledow konstrukcyjnych, bo wiekszosc samochodow ma juz liczniki cyfrowe (bez linek) , a tam mozna wyswietlic co sie chce. |
|
|
|
|
timble
BezGwiazdyNieMaJazdy
Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 12 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 16 Lipiec 2007, 11:42
|
|
|
Panowie nosze sie z zamiarem sprzedazy swojej laleczki.prawda jest taka ze aut z tym silnikiem jest malo.jak myslicie za ile warto wystawic autko? 99 rok wersja esprit 230 kompressor pierwszy wlasciciel stan bdb+ klima reczna elektryka przod nalatane 250 tys w swoim zyciu raz mial przerysowany bok ale naprawa dokonana w salonie mercedesa w gdansku. serwisowany.af "15 ciemny granat.ogolnie malinka |
_________________ C 230 Kompressor '99 Esprit |
|
|
|
|
grucha383
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 552 Skąd: asd
|
Wysłany: 17 Lipiec 2007, 15:08
|
|
|
// |
Ostatnio zmieniony przez grucha383 30 Listopad 2011, 08:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
marcin.mk
:)) C-200K '97 :))
Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 31 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17 Lipiec 2007, 22:08
|
|
|
Witam
Z tych wszystkich informacji o C200K/192KM, to jedynie spalanie mnie zastanawia. Mój poza trasą, gdzie krąży ok 9/100, nie chce palić tyle (czyli tak mało) co podają inni ale może to moja noga jest za ciężka ...
Do "timble" - przy sprzedaży zgadzam się z "grucha383" że należy wziąć ceny z Allegro / Gratka bo mają dobre poziomy, chociaż realnie zapewne pójdzie za mniej niż tam podają, chyba, że (czego życzę) znajdzie się koneser, który akurat tego będzie szukał.
Pozdrowionka
marcin.mk |
_________________ Niech niskie spalanie będzie z Wami wszystkimi i z Misiem-Mesiem moim
C200K LPG manual '97 WDB2020251F660013
|
|
|
|
|
METEORYT25
METEORYT25
Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 18 Skąd: WODZISŁAW ŚL.
|
Wysłany: 17 Lipiec 2007, 23:02 200k
|
|
|
Ja z chęcią się zamienię za 200k na moją 180t. Trochę brakuje mi mocy..... |
_________________ MERCEDES C180T |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 16 Sierpień 2007, 13:12
|
|
|
mój clk230 kompressor pali w mieście w granicach 15-17 litrów, ale w trasie około 9. nie wiem od czego to zależy ale nie ukrywam że to dojmująca róznica. zastanawiam się nad gazem, polecono mi brc sequenta 24, z większym kolektorem 3500 w wwa. moze ktos cos taniej wie? |
|
|
|
|
timble
BezGwiazdyNieMaJazdy
Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 12 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 6 Grudzień 2007, 10:27
|
|
|
napiszcie jakie numery macie na swoich przeplywomierzach bo ja swoj stary wyrzucilem. na pewno nie bylo to 0 280 217 114. danke
c 230 kompressor '99 esprit |
_________________ C 230 Kompressor '99 Esprit |
|
|
|
|
capritec
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 71 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 6 Grudzień 2007, 10:49
|
|
|
jotjot napisał/a: | mój clk230 kompressor pali w mieście w granicach 15-17 litrów, ale w trasie około 9. nie wiem od czego to zależy ale nie ukrywam że to dojmująca róznica. zastanawiam się nad gazem, polecono mi brc sequenta 24, z większym kolektorem 3500 w wwa. moze ktos cos taniej wie? |
moj w miescie przy spokojnej jezdzie bierze okolo 13.6l/100km.
osobiscie polecam instalacje BRC typu sequent 24 ale nie taka zwykla - sa specjalne wersje z bardzo krotkimi czasami reakcji instalacji dla silnikow doladowanych - tylko ona bedzie w stanie pracowac poprawnie przy kompressorze. Jest niewiele drozsza ale za to odwdziecza sie praktycznie brakiem roznicy w dynamice na benzynce i gazie. Z ciekawostek powiem ze takie instalacje czesto ukrywaja (tak ukrywaja:) w swich samochodach wlasciciele subaru impreza czy lancerow evo. Proponuje udac sie do Czakramu (chyba gdzies w okolicach Okęcia w WWA) i tam pogadać z fachowcami. |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 6 Grudzień 2007, 11:48
|
|
|
Witam.
Moja sprawdzona na trasie i w mieście pali następująco:
miasto-dojazd do pracy 5 km 12,5l/100km
trasa Gdynia-Poznań-Gdynia dwie osoby w jedną stronę, w drugą cztery dorosłe plus pelen bagażnik (wiejskie dobrodziejstwa :jaja, ziemniaki-po prostu zapas na zimę ) 760 km na zbiorniku czyli wyszło 8,5 l/100km, ale liczę 9l/100 km PB98
Pozdrawiam |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Axwell
C 220 od Brabusa
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 3494 Skąd: 42-200
|
Wysłany: 6 Grudzień 2007, 11:54
|
|
|
Sprawdzony Kompresor
trasa do 130km/h 7-8l na V-pover95 9-11 zwykła 95
miasto od 11 - 13 V-pover |
_________________
|
|
|
|
|
|