|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 1 Luty 2012, 21:11 |
tryby pracy automata S-standart E-economy |
Autor |
Wiadomość |
MARR
Marcin33
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2006 Posty: 165 Skąd: PL
|
Wysłany: 22 Wrzesień 2006, 15:30 tryby pracy automata S-standart E-economy
|
|
|
Witam wszystkich szanownych forumowiczów i fanów gwiazdy
Jestem na forum pierwszy raz i jak to na forum proszę o porade, odpowiedź
Jestem posiadaczem MB C180 95r. z utomatem Chciałem zapytać posiadaczy takowych
skrzyń czy powinna być wyraźnie zauważalna różnica w pracy skrzyni w zależności od włączonego trybu : S-standart lub E-ekonomy.
Dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam
Marcin |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 22 Wrzesień 2006, 15:48
|
|
|
Powinna być wyraźna, odczuwalna różnica. Jaka - to zależy od typu skrzyni i sposobu jazdy kierowcy.... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
MARR
Marcin33
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2006 Posty: 165 Skąd: PL
|
Wysłany: 22 Wrzesień 2006, 16:01
|
|
|
Tzn na trybie S powinna szybciej zmieniac biegi i gwałtowniej i dłużej "trzymać" na biegu bo kurcze nie wiem czy to u mnie działa.
W cyklu miejskim jak Państwo jeżdżą na S czy E |
_________________ C180 Sport 95r. + LPG sekwencja
|
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 22 Wrzesień 2006, 16:06
|
|
|
MARR napisał/a: | Tzn na trybie S powinna szybciej zmieniac biegi i gwałtowniej i dłużej "trzymać" na biegu (...) |
Mniej więcej tak.
A działanie przełacznika programów najłatwiej zweryfikować tym, że na S auto rusza z I biegu, a na E z II.
Ja jeżdżę wyłącznie na S. W mieście jazda na E (tzn. u mnie W) kończy się tym, że samochód pali litr więcej.... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
MARR
Marcin33
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2006 Posty: 165 Skąd: PL
|
Wysłany: 22 Wrzesień 2006, 16:09
|
|
|
Dzięki Bardzo |
_________________ C180 Sport 95r. + LPG sekwencja
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2006, 10:35
|
|
|
sewan napisał/a: | Mniej więcej tak.
A działanie przełacznika programów najłatwiej zweryfikować tym, że na S auto rusza z I biegu, a na E z II.
Ja jeżdżę wyłącznie na S. W mieście jazda na E (tzn. u mnie W) kończy się tym, że samochód pali litr więcej.... |
Przepraszam, że tak wyskakuje, ale śmieszą mnie niektóre wypowiedzi
Automaty były w dwóch-trzech wersjach (pod względem guziczków ):
Najstarsze nie maja przełączników.
Potem był te, które mają E i S. I oznacza to Economy i Sport. W przypadku tego drugiego skrzynia jest bardziej agresywna, po spuszczeniu gazu, przez pare sekund trzyma bieg by po wcisnieciu nie bylo straty czasu na redukcje biegu. Ciagnie nie do maksymalnej mocy, ale prawie pod odcięcie. Dużo szybciej redukuje bieg (tzn w E redukcja biegu to ponad polowa pedału, w S tuż przed połową wciśniecia nastepuje redukcja).
Jakoś w podobnym czasie (głównie w W124 i W210 - z moich obserwacji ) montowano te, które ma Sewan. Masz S i W prawda? To wcale nie jest Sport i Economy zaczynające się na W. To Summer i Winter. To prawda, w Winterze startujesz z drugiego biegu, bo wtedy moment obrotowy na kole jest mniejszy, dzięki temu trudniej stracić przyczepność podłoża podczas ruszania. Do tego sprzęgło skrzyni pracuje troche bardziej miekko, jeszcze ograniczając moment na koło. Trybu Ekonomicznego i Sportowego brakuje, bo zastąpił go całkowicie pedał gazu |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
MARR
Marcin33
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2006 Posty: 165 Skąd: PL
|
Wysłany: 25 Wrzesień 2006, 15:47
|
|
|
Witam
No to ja już nie wiem jak mam jeździć w cyklu miejskim
Mam instrukcję (po niemiecku ) a w niej oznaczenia trybów: S-standart i E-economy
Załączam skan z instrukcji
Pozdrowienia
Marcin
guzik.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2015 raz(y) 102,89 KB |
|
_________________ C180 Sport 95r. + LPG sekwencja
|
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 25 Wrzesień 2006, 16:18
|
|
|
Camel - nie masz do końca racji.
Zresztą, jak zwał, tak zwał.
Czy to E, czy to W, czy to Standard czy Sport (IMO Sport to dobre dla BMW, ale nie dla szacownego ), chodzi o jedno: różnicę w trybie przełączania biegów.
Powinna być wyrażna różnica pomiędzy trybami - jeśli jej nie ma, to najpewniej oznacza, że uszkodzony jest przełącznik, albo skrzynia pracuje w trybie awaryjnym.
O to chodziło w tym wątku.
Aby jeszcze trochę rozjaśnić (a może skomplikować... ) dodatkowo skan z mojej instrukcji
|
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Wrzesień 2006, 16:22
|
|
|
Nosz kurde, to zgłupiałem. Przez pare lat byłem pewien, że to Sport i Economy, a teraz patrze - Standard... Cholera by to wszystko wzięła |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
MARR
Marcin33
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2006 Posty: 165 Skąd: PL
|
Wysłany: 25 Wrzesień 2006, 16:53
|
|
|
No teraz może tak
Jak działa skrzynka w trybie awaryjnym?
I czy "E" to "W" i czy na "E" też rusza z II-ki?
[ Dodano: 26 Wrzesień 2006, 09:32 ]
Witam.
OK, przełącznik u mnie nie działa to pewne
Jeżdżę jednak automatami już parę ładnych lat i jeśli chodzi o skrzynie mojego obecnego MB to zauważyłem a raczej nie zauważyłem by skrzynia mnie nie słuchała tzn. jak się operuje gazem delikatnie to i skrzynka się odwdzięcza miłą pracą a jak się troche pogoni to się nie ociąga Tak więc drodzy forumowicze czy ten "guzik" jest aż tak bardzo potrzebny
I jeśli można to czy tryb awaryjny w działa tak samo jak w innych automatach tzn. skrzynia włącza jeden bieg i koniec ?
Dzięki i Pozdrowienia |
_________________ C180 Sport 95r. + LPG sekwencja
|
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 26 Wrzesień 2006, 13:36
|
|
|
Wyjmij przełącznik, oczyść styki, pomierz omomierzem.... Może to wystarczy - jak nie, to pewnie jest do wymiany....
Tryb awaryjny to w 99% skrzyń sterowanych elektronicznie to zablokowanie jednego biegu (z reguły trzeciego), ale to zależy od skrzyni (może być też drugi).
Nie zaszkodzi też podjechać na komputer i wykasować adaptację skrzyni. Resetuje się tym samym stare ustawienia, to też może pomóc poprawić (subiektywnie) pracę skrzyni. Dotyczy to skrzyń adaptowalnych oczywiście (722 5xx i 722 6xx) - nie wiem, jaką masz... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
MARR
Marcin33
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2006 Posty: 165 Skąd: PL
|
Wysłany: 26 Wrzesień 2006, 13:53
|
|
|
Dzięki Zacznę od przełącznika i styków.
Dam znać jak coś się zmieni
Pozdrawiam |
_________________ C180 Sport 95r. + LPG sekwencja
|
|
|
|
|
adrian.s
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 126 Skąd: Spoza PL
|
Wysłany: 26 Wrzesień 2006, 23:41 Re: tryby pracy automata S-standart E-economy
|
|
|
MARR napisał/a: | Witam wszystkich szanownych forumowiczów i fanów gwiazdy
Jestem na forum pierwszy raz i jak to na forum proszę o porade, odpowiedź
Jestem posiadaczem MB C180 95r. z utomatem Chciałem zapytać posiadaczy takowych
skrzyń czy powinna być wyraźnie zauważalna różnica w pracy skrzyni w zależności od włączonego trybu : S-standart lub E-ekonomy.
Dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam
Marcin |
Ja mam przycisk S i W i skrzynia jest pięciobiegowa PRND-4321. Wydaje mi się, że takie były montowane od 96. Wcześniej chyba były czterobiegowe PRND-32 i przycisk E-S. Ja zauważyłem, że z W startuje z 2-go biegu oraz inaczej działa kick-down, tj nie redukuje biegu przy większych prędkościach gdy jest W a redukuje gdy jest S. To by potwierdzało tezę W - winter/wet, S - standard
BTW, czy w W202 instalowano tiptronic? Wydaje mi się że gdzieś widziałem taką instalację.
Pozdrawiam!
Adrian S. |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 27 Wrzesień 2006, 10:10 Re: tryby pracy automata S-standart E-economy
|
|
|
adrian.s napisał/a: |
BTW, czy w W202 instalowano tiptronic? Wydaje mi się że gdzieś widziałem taką instalację.
|
Oczywiście, że montowano - jako opcję.
Ja mam takowego - jak zajrzysz parę postów wyżej, tam jest skan z instrukcji, tak wygląda dźwignia zmiany biegów. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,184 sekundy. Zapytań do SQL: 12
| |
|