Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:28 |
Automatyczna skrzynia biegów - obsługa, pytania ogólne |
Autor |
Wiadomość |
WaldekP
Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 6 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Lipiec 2013, 16:42
|
|
|
Udało mi sie zakupić skrzynię 722.4 do mojego 2.8B, ale niestety jest drobna różnica. W starej skrzyni jest okrągłe wejście 4-pin, natomiast w nowej podłóżne 5-pin. Co poradzić w tej sytuacji ? |
|
|
|
|
charwel
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 32 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12 Lipiec 2013, 00:24
|
|
|
A co poradzicie na taki problem. Po odpaleniu przy zimnym oleju przy wrzuceniu D lub R (bardziej R) mocno mi siadają obroty i tak z sekundę to trwa, aż w końcu coś "puści" i wraca do normalnych obrotów. Jakby za mocno moim zdaniem obciąża silnik przez chwilę. Porównując do manuala to wrzucić jedynkę, wcisnąć hamulec i lekko puścić sprzęgło. Po przejechaniu kilkuset metrów objaw bardzo słabnie lub znika. Jak to jest u was? Skrzynia po regeneracji sprzęgła i wcześniej chyba aż tak nie obciążało silnika. Biegi zmienia bez problemu i w ogóle pracuje bardzo dobrze. |
|
|
|
|
chechel
Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 65 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 15 Lipiec 2013, 11:35
|
|
|
Witam wszystkich. Mam dokładnie ten sam objaw co kolega charwel
Zwłaszcza na R i sporadycznie potrafi mi "zdusić" silnik. I zauważyłem jeszcze że zawsze jak wrzucam D to auto dość mocno szarpie. Natomiast na R nigdy tzn. prawie nie czuć że wrzucam jazdę do tyłu. Do przodu zawsze. Oczywiście wszystkie inne objawy są zachowane które tutaj opisujecie. Na zimnym silniku zaraz po ruszeniu auto z 2na 3 "przeciąga" (dodam że tak samo się dziej na rozgrzanym silniku ale podczas kilkuminutowego postoju i wyłączeniu silnika choć objaw jest znacznie łagodniejszy) i oczywiście kiedy rzekomo "dogrzewa się silnik" czuć szarpnięcie przy przełączaniu z 2 na 3. Oczywiście normalnie jeżdżąc skrzynia pracuje dobrze a czasem nawet nie czuję że zmienia biegi, widzę jedynie po obrotomierzu.
Kiedy 1,5 roku temu kupiłem auto skrzynia chodziła znacznie gorzej. Wtedy wymieniłem olej filtr i wyczyściłem miskę. Znacznie się poprawiła płynność pracy. Lecz biegi przerzucał na wyższych obrotach. Popuściłem troszkę linkę sterowania skrzynią i autko troszkę się zmuliło ponieważ zmienia biegi na niższych obrotach no ale za to płynnie i bez szarpnięć.... Niepokoi mnie to że szarpie kiedy wrzucam na postoju D i te spadanie obrotów kiedy z postoju wrzucam D a zwłaszcza R.
Aha dodam jeszcze że sprawdzałem jak zmienia biegi przy pełnym bucie, czyli startując na pierwszym biegu z pedałem w podłodze (bez KD) powinien przełączyć na 2 przy czerwonym polu czyli około 6200obr/m a u mnie dzieje się tak że przełącza około 5500obr/m niezależnie jak mam napiętą linkę regulacji skrzyni i obojętnie w jakim położeniu jest przełącznik S/E.
Z góry dzięki za podpowiedzi. |
_________________ C180 Elegance\'96 WDB2020181F387997
W201 \'90 2.2D (od okulara) |
|
|
|
|
Axwell
C 220 od Brabusa
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 3494 Skąd: 42-200
|
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16 Lipiec 2013, 22:27
|
|
|
Panowie a co to może być, skrzynia piątka chodzi dobrze jeśli chodzi o zmianę biegów ale tylko do "D" na 4 nie da rady po prostu jest zblokowana
W czym tkwi problem |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
chechel
Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 65 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 16 Lipiec 2013, 23:13
|
|
|
jacon napisał/a: | Panowie a co to może być, skrzynia piątka chodzi dobrze jeśli chodzi o zmianę biegów ale tylko do "D" na 4 nie da rady po prostu jest zblokowana
W czym tkwi problem |
co znaczy zblokowana? jaki objaw? |
_________________ C180 Elegance\'96 WDB2020181F387997
W201 \'90 2.2D (od okulara) |
|
|
|
|
4stars
Jaguar XJ8
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sty 2013 Posty: 256 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 17 Lipiec 2013, 00:55
|
|
|
Jemu chyba chodzi o ograniczanie biegów. D -> 3 -> 2 |
_________________ Jaguar Xj8
Ex -Mercedes-benz C180 Elegance || wdb2020181A334852 || Nie znam się, ale postaram się nie udawać że tylko przechodzę... || http://www.w202.pl/viewto...t=18572&start=0
|
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 17 Lipiec 2013, 01:01
|
|
|
jacon w lewarku a dakladniej mowiac pomaga rozebranie i wyczyszczenie lewarka i tuleiki |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17 Lipiec 2013, 06:55
|
|
|
Dokładnie chodzi o to że jak mam na "D" to nie można lewarkiem odbić w lewo, czyli na 4 i dalej w dół. Tak jak pisałem biegi i redukcje skrzynia wykonuje perfekcyjnie tylko ten problem z 4.
Czyli myślicie że to tylko problem z zabrudzonym lub zastałym wybierakiem? |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
chechel
Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 65 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 17 Lipiec 2013, 08:17
|
|
|
Najprawdopodobniej tak. Skoro skrzynia działa normalnie i biegi działają to raczej problem z lewarkiem bo on nie zmienia biegów "fizycznie" tak jak manual wodzidłami lewarek na numerach od 4 w dól tak na prawdę tylko blokuje przełączanie biegu na wyższy niż wskazany.
Gdyby było inaczej to miałbyś zablokowaną skrzynie na najwyższym biegu. A przecież one działają. T będzie na pewno lewarek.
[ Dodano: 17 Lipiec 2013, 15:35 ]
Czy ktoś może wie jaki kolor wężyka do podciśnienia odpowiada za tryb S/E jest albo fioletowy albo zielony. I nie wiem który z nich bo do elektrozaworów gdzie są podczepione nie dochodzi w ogóle napięcie.
[ Dodano: 20 Lipiec 2013, 08:08 ]
Witam. I problem u mnie rozwiązany a okazało się że do przełącznika E/S przy lewarku kostka nie była podpięta no i musiałem sam przełącznik w środku prysnąć contactem.
Teraz mogę się cieszyć ekonomicznego trybu pracy. |
_________________ C180 Elegance\'96 WDB2020181F387997
W201 \'90 2.2D (od okulara) |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 22 Lipiec 2013, 19:11
|
|
|
Witam, czy ktoś wie jaki jest bezpieczny max moment obrotowy dla skrzyni 722 605 ? |
|
|
|
|
Krysti89
Dołączył: 15 Wrz 2011 Posty: 10 Skąd: polkowice
|
Wysłany: 23 Lipiec 2013, 14:55
|
|
|
Witam,
Mam pytanie:
Wymieniam wlasnie asb w C180 gdzie jest skrzynia o numerze 722.421, ta ktora zakupilem to 722.426. Czy obynapewno moge ja zamontowac do mojej wersji silnikowej?? Prosze o odpowiedz, bo zaraz ja montuje. |
_________________ W202 C180 94 r
VIN WDB2020181A107034 |
|
|
|
|
Axwell
C 220 od Brabusa
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 3494 Skąd: 42-200
|
Wysłany: 23 Lipiec 2013, 14:59
|
|
|
a moze podał byś więcej szczegółów dotyczacych auta? nikt tu nie ma czarodziejskiej kuli.
VIN to podstawa i zaktualizuj podpis o niego! |
_________________
|
|
|
|
|
Krysti89
Dołączył: 15 Wrz 2011 Posty: 10 Skąd: polkowice
|
Wysłany: 23 Lipiec 2013, 15:02
|
|
|
Zaktualizuje, jak dotre do domu- pisze z komorki. VIN WDB2020181A107034 |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 23 Lipiec 2013, 15:30
|
|
|
722.426 była montowana w dieslach więc raczej średnio pasuje. |
|
|
|
|
|