Problem przy skręcaniu |
Autor |
Wiadomość |
reptaill
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Gru 2012 Posty: 232 Skąd: Opole
|
Wysłany: 18 Sierpień 2013, 19:10 Problem przy skręcaniu
|
|
|
Witam
Mam pytanie odnośnie zawieszenia i układu kierowniczego w naszych autach. Podczas jazdy na gładkim asfalcie jest wszystko super (prowadzi się pewnie i precyzyjnie) ale... problemy zaczynają się na większości pozostałych naszych dróg. Otóż podczas normalnej jazdy 80-90 km/h na dziurawej drodze auto zaczyna być nerwowe a odczucia są takie jakby zaczynał pojawiać się luz na kierownicy, przy dużych nierównościach wręcz odczucia są takie jakby ktoś rozłączył kierownice z kołami - zaczyna chodzić luźno a zmuszenie auta aby jechało tam gdzie chce graniczy z cudem (tylko szybkie gwałtowne ruchy kierownicą ala kierowca rajdowy pozwala utrzymać auto na kursie). Ostatnio pojawił się nowy objaw, podczas skręcania w uliczkę po kątem 90 stopni, coś przeskakuje w zawieszeniu. Objaw ten można dokładnie opisać i przypomina najechanie na kamień albo inną rzecz na drodze. Na początku byłem w ogóle święcie przekonany że własnie na coś najechałem ale za dużo razy się to zdarzyło, jak zacząłem testy to za każdym razem objaw się powtarza nawet na gładkim jak stół asfalcie.
Ostatnia rzecz to również skręcanie, jeśli to łagodny skręt to kierownica sama się odkręca i wraca ale przy ciaśniejszym skręcie kierownica zachowuje się wręcz odwrotnie do tego co powinna robić, sama zacieśnia zakręt i zaczynamy jeżdzić w kółko
ps. wymieniałem już poduszki tylnego wózka (nic się nie zmieniło)
Co u mnie może szwankować? Nie wiem czy dobrze myślę ale to moje typy do wymiany:
- amortyzator drążka kierowniczego
- końcówki drążka kierowniczego
- sworznie wahacza (boję się stracić koło podczas jazdy)
Pytam się o wasze zdanie bo jakby się okazało że po wymianie tych rzeczy nic się nie zmieniło to mnie chyba krew zaleje |
_________________ W202 c180 M111.920
WDB2020181a370223 |
|
|
|
|
sebeq
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Maj 2013 Posty: 44 Skąd: Lublin/Warszawa
|
Wysłany: 18 Sierpień 2013, 20:21
|
|
|
ja miałem podobne objawy, okazało się że drążek środkowy do wymiany miał taki luz że można nim gibnąć jak wężem ogrodowym |
_________________ Jest: W202 C240T Sport '99
EX: W202 C280 Sport '96
EX: W201 2.0E '90 |
|
|
|
|
reptaill
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Gru 2012 Posty: 232 Skąd: Opole
|
Wysłany: 18 Sierpień 2013, 21:15
|
|
|
miałeś wszystkie te objawy? Jak pisałem wcześniej nie chce kolejny raz wymieniać sprawnych części |
_________________ W202 c180 M111.920
WDB2020181a370223 |
|
|
|
|
Tomek 007
W211 E220 cdi 150KM
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 123 Skąd: okolice Tarnowa
|
Wysłany: 18 Sierpień 2013, 21:51
|
|
|
reptaill napisał/a: | Co u mnie może szwankować? |
Najlepiej jedź do jakiejś dobrej stacji kontroli pojazdów i przetrzep całe auto, niestety nikt przez komputer Ci nie sprawdzi co masz do wymiany. |
_________________ S124 200TE (87 kw)metallic blue-black (SPRZEDANY)
C220cdi-125KM (744 brillantsilber-metallic)
(SPRZEDANY)
w211 E220cdi |
|
|
|
|
reptaill
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Gru 2012 Posty: 232 Skąd: Opole
|
Wysłany: 18 Sierpień 2013, 21:52
|
|
|
Na stacji mówią że jest wszystko ok a nie jest bo auto źle się prowadzi |
_________________ W202 c180 M111.920
WDB2020181a370223 |
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Grudzień 2013, 22:32
|
|
|
a jak wyglada geometria pojazdu? |
|
|
|
|
|