Ustawienie geometrii: geometria w pojazdach mercedes w202 |
Autor |
Wiadomość |
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Styczeń 2014, 19:23
|
|
|
Camel- napisał/a: | jest tylna tuleja, która jest usztywniona w jednej płaszczyźnie i luźniejsza w drugiej. | chodzi koledze o tylnej tulei na wahaczu przednim? Ta dwuczęściowa? |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 9 Styczeń 2014, 19:40
|
|
|
Alexander napisał/a: | chodzi koledze o tylnej tulei na wahaczu przednim? Ta dwuczęściowa? |
Na wahaczu dolnym dwuczęściowa to jest z przodu, z tyłu jest jednoczęściowa i o tą chodzi koledze:
|
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Styczeń 2014, 19:46
|
|
|
Jeszcze jedna mała sprawa jeśli kolega pozwoli: jak koła się poruszają po drodze, wiadomo, przez nierówność powierzchni drogi, różne obciążenie każdego z kół pojazdu (ładunek, przyśpieszenie... itd) tym bardziej zwis nadwozia a siły działające na koła/przeguby/łożyska... nie są stałe, z kolei kąty nam ciągle się zmieniają. Delikatnie ale się zmieniają. Większe odchyłki od kątów statycznych będą się objawiać np jako pływanie auta po drodze (mam na myśli efekt łódki jak myszkowanie). I właśnie o to mi chodziło z tymi dynamicznymi kątami.
Prosty przykład: przednie koło ustawione na granicy zbieżności (nie wiem, ile producent przewiduje jeszcze pole błędu pomiaru) w chwili gwałtownego hamowania czy nagłego przyśpieszenia. Jeśli nam się ugnie zawieszenie na tyle, aby zmiana kąta zbieżności była znacząca na pewno będzie wyraźne ściąganie kół kierowanych. A mogłoby się wydawać wtedy, że mamy nadmierny luz w przekładni, czy na jakimś elemencie zawieszenia. Amen
[ Dodano: 9 Styczeń 2014, 19:46 ]
p.s. fotka się nie otwiera
[ Dodano: 9 Styczeń 2014, 19:47 ]
już wiem o co chodzi.... mówimy o tej samej... |
|
|
|
|
MERCmen
Merc w202
Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 50 Skąd: wyrzysk
|
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 10:43 geometria
|
|
|
Witam Panowie. Sprawa jest.. Wymieniłem na przodzie mojego w202 całe zawieszenie..wahacze,drazek głowny,koncowki..wszystko doslowinie.. pojechalem na geometrie i powiedzieli mi,ze nie ustawią geometrii,ponieważ muszę iśc kupic i wymienić przy wahaczach sruby-z zwykłych na jakies MIMOŚRODOWE.. Jezeli chodzi o auta to jestem ciemny.. gdzie takies sruby dostanie i jakiej sa srednicy..? pomocy |
_________________ był 1.8 Elegance 94r.
jest 2.3 Kompressor Elegance, 96r.
____________________ |
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 11:07
|
|
|
Witam. Zapewne chodzi o śruby febi-ego. To nie są śruby mimośrodowe tylko z wcięciem. Mają średnicę 14 mm (wcięcie są po obu stronach po 3 mm). Szczerze i ja mam zamontowane te śruby, ale to szajs totalny. Odradzam a to dlatego:
1. śruba o średnicy 14 mm to nie 20 mm (jak oryginał)
2. nie zapewniają płynnej możliwości regulacji,
3. maksymalna różnica kątów jaką możesz uzyskać to: 30 minut dla pochylenia i 20 minut dla wyprzedzenia
4. jest ryzyko przesunięcia śruby na mocowaniu, a dociskanie na siłę to czysta głupota
Już wolę dwie tulejki mimośrodowe. No chyba, że u ciebie odchylenie od normy jest tak mały, że te śruby rozwiążą twój problem. A tak się zapytam: czy masz wstępne pomiary?
[ Dodano: 14 Styczeń 2014, 11:09 ]
te śruby możesz dostać nawet w intercarsie.. jakieś 30 zł/szt. Rozumiem, że chodzi o przednie koła? |
|
|
|
|
MERCmen
Merc w202
Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 50 Skąd: wyrzysk
|
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 11:29
|
|
|
Alexander napisał/a: | Witam. Zapewne chodzi o śruby febi-ego. To nie są śruby mimośrodowe tylko z wcięciem. Mają średnicę 14 mm (wcięcie są po obu stronach po 3 mm). Szczerze i ja mam zamontowane te śruby, ale to szajs totalny. Odradzam a to dlatego:
1. śruba o średnicy 14 mm to nie 20 mm (jak oryginał)
2. nie zapewniają płynnej możliwości regulacji,
3. maksymalna różnica kątów jaką możesz uzyskać to: 30 minut dla pochylenia i 20 minut dla wyprzedzenia
4. jest ryzyko przesunięcia śruby na mocowaniu, a dociskanie na siłę to czysta głupota
Już wolę dwie tulejki mimośrodowe. No chyba, że u ciebie odchylenie od normy jest tak mały, że te śruby rozwiążą twój problem. A tak się zapytam: czy masz wstępne pomiary?
[ Dodano: 14 Styczeń 2014, 11:09 ]
te śruby możesz dostać nawet w intercarsie.. jakieś 30 zł/szt. Rozumiem, że chodzi o przednie koła? | Mowa jest tutaj o przednim zaiweszeniu!! Jeżeli chodzi o pomiar to był...nie mam pojecia ile stopni...opony perfidnie stoją do środka..auto sciaga w jedna strone... |
_________________ był 1.8 Elegance 94r.
jest 2.3 Kompressor Elegance, 96r.
____________________ |
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 11:36
|
|
|
http://allegro.pl/sruba-w...3808250448.html
Chodzi o tę śrubę szkoda, że nie znasz wartości kątów... Ale może i się uda zmieniając zbieżność czy zakładając te śruby uzyskać optymalny geometryczny tor jazdy... |
|
|
|
|
MERCmen
Merc w202
Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 50 Skąd: wyrzysk
|
Wysłany: 16 Styczeń 2014, 10:34
|
|
|
Alexander napisał/a: | http://allegro.pl/sruba-wahacza-mercedes-w124-w201-r129-przod-08073-i3808250448.html
Chodzi o tę śrubę szkoda, że nie znasz wartości kątów... Ale może i się uda zmieniając zbieżność czy zakładając te śruby uzyskać optymalny geometryczny tor jazdy... | gosc od geometrii mowil,ze mam te srubki wymienic i zrobi wtedy jak powinno byc.. tylko to jest dla mnie dziwne..skoro kupuje zamiennic to powinien byc taki jak oryginał..?a tu jednak psikus.. |
_________________ był 1.8 Elegance 94r.
jest 2.3 Kompressor Elegance, 96r.
____________________ |
|
|
|
|
Jawelkiewicz
Paweł_S.
Pomógł: 15 razy Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 217 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Styczeń 2014, 05:19
|
|
|
MERCmen napisał/a: | gosc od geometrii mowil,ze mam te srubki wymienic i zrobi wtedy jak powinno byc.. |
Niech Ci powie dokładnie jakie śruby masz kupic, żeby nie mógł powiedzieć, że z takimi jak kupiłeś nic nie może zrobić.
Zapytaj ile policzy sobie jeżeli sam kupi odpowiednie śruby. |
_________________ C 220 CDI kombi automat 1999-był
W210 2.2CDI 2001
Każdy inżynier wie, że matematyka jest jak kobieta - trzeba ją umieć wykorzystać, a nie zrozumieć. |
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Styczeń 2014, 11:14
|
|
|
507317036 zadzwoni kolega to coś poradzę... |
|
|
|
|
Tomek90
Tomek90
Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 20 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Luty 2014, 22:04
|
|
|
Mam pytanie czy w w202 zbierznosc i geimetrie ustawia sie rownierz z tylu ? |
_________________ w202 95' 2.2benz Esprit WDB2020221A229997 |
|
|
|
|
Jawelkiewicz
Paweł_S.
Pomógł: 15 razy Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 217 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Luty 2014, 06:39
|
|
|
Przeczytaj pierwszy post w tym temacie. Czytaj aż zrozumiesz. ( co to jest zbierzność?) |
_________________ C 220 CDI kombi automat 1999-był
W210 2.2CDI 2001
Każdy inżynier wie, że matematyka jest jak kobieta - trzeba ją umieć wykorzystać, a nie zrozumieć. |
|
|
|
|
caliber
Pomógł: 6 razy Dołączył: 11 Lip 2009 Posty: 1077 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 16 Marzec 2014, 22:42
|
|
|
jak zrobić z tyłu negatyw w mercu ? tylko ustawijac zbieznośc ? |
_________________ VIN WDB2020281F166477
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=11502
Zakochany od pierwszej przejażdżki |
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Marzec 2014, 13:00
|
|
|
zależy jak duży ma być ten negatyw. Ale to wychodzi mniej więcej tak: jeden milimetr=10 minut. Jest duże pole do manewru, tak czy owak trzeba będzie zmodyfikować zawieszenie. |
|
|
|
|
|