Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana płynu hamulcowego - step by step
Autor Wiadomość
cracof 
Tomek


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 438
Skąd: kraków
Wysłany: 4 Luty 2014, 15:30   Wymiana płynu hamulcowego - step by step

Cześć,

ostatnio nadszedł czas wymiany płynu hamulcowego w mojej W202, dowiedziałem się o tym kiedy przy -10°C sprzęgło hydrauliczne po wciśnięciu nie chciało szybko wracać do pierwotnej pozycji :D
Gwoli ścisłości, płyn hamulcowy jest higroskopijny, tzn. woda wytrącona w układzie miesza się z płynem i przy niższych temperaturach krzepnie, stąd wrażenie gęstości płynu. Wymieniałem DOT 4 na DOT 4, mogłem wybrać również DOT 5.1 (droższy - wyższa temperatura wrzenia), natomiast DOT 5 nie zaleca się mieszkać z 4 - tutaj wchodzi w grę kwestia dolewek, my wymienialiśmy i tak.
Z ważnych kwestii:
- nie odpowietrzamy w ten sposób aut z ASR
- warto dzień wcześniej popryskać sobie WD40 wszystkie zaworki żeby lżej było odkręcać i ich nie pourywać, nie chcemy wymieniać całych zacisków
- do okręcania warto używać młotka - delikatnie obstukać klucz. ciągłe podanie siły może spowodować ukręcenie zaworka
- do zacisków używamy klucza płaskiego oczkowego 9 albo 11 mm, do wysprzęglika przy skrzyni 7 mm
- przyda nam się również pojemnik na stary płyn i ok 50 cm wężyka przeźroczystego do spuszczenia starego płynu o średnicy wewnętrznej 8 mm
- dużo wygodniej odpowietrza się / wymienia płyn odkręcając koła, osłonę pod skrzynią trzeba obowiązkowo w przypadku prac przy sprzęgle

Kolejność odpowietrzania: od zacisku najdalej umiejscowionego od pompy hamulcowej do oddalonego najmniej (tylne prawe, tyle lewe, przednie prawe, przednie lewe, na końcu sprzęgło).

Oto zdjęcia nowego płynu i spuszczonego:



A tutaj sam film z YT. Zamieszczam od 6 min bo ogólnie to film kumpla o układach hydraulicznych, który postanowił nagrać parę czynności przy wymianie płynu. Takimi tam różnościami się interesuje i robi filmy :)
http://www.youtube.com/wa...uwSNHbUnac&t=6m
_________________
:mb: W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
 
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 4 Luty 2014, 17:48   

Też muszę wymienić- Ile trzeba płynu ?
Cytat:
- nie odpowietrzamy w ten sposób aut z ASR

Nie robimy tak jak na filmie, czy o co chodzi?
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
cracof 
Tomek


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 438
Skąd: kraków
Wysłany: 4 Luty 2014, 20:13   

Greg_G, ja zużyłem prawie litr płynu, a w zbiorniczku mam minimum. Celowo tyle zostawiłem bo niedługo wymieniam klocki hamulcowe. Pół litra to zdecydowanie za mało na wymianę w całym układzie.

Wszędzie mówią i piszą, że do odpowietrzania układu z ASR trzeba użyć specjalne "urządzenie" :) Głębiej w temat nie wnikałem bo sam nie posiadam.
_________________
:mb: W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
 
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 5 Luty 2014, 17:59   

W takim razie, czy ktoś mógłby napisać jak wymienić poprawnie płyn w MB z ASR, by temat można było uznać za kompletny i przenieść do FAQ?
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
Piotrek1401 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 206
Skąd: Będzin
Wysłany: 6 Luty 2014, 20:09   

Cytat z książki "od 1.6.1994 układ ASR jest inny i odpowietrzanie przeprowadzane jest jak w innych modelach"

U siebie również mam ASR, odpowietrzam i wymieniam płyn sposobem pokazanym powyżej, ze stacyjką przekręconą na zapłon, jednak z jedną różnica - nie pozwalam na opróżnienie zbiornika wyrównawczego. Jak poziom płynu opada w pobliże dna zbiornika (na tyle aby pompa nie zaciągnęła powietrza) dolewam świeżego płynu. Przy operacji na pewno zużyje się więcej płynu niż przy opróżnieniu układu jednak nie ma zagrożenia wystąpienia komplikacji - płyn jest cały czas w układzie..
_________________
C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562
 
 
 
cracof 
Tomek


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 438
Skąd: kraków
Wysłany: 7 Luty 2014, 10:41   

Greg_G, Piotrek1401, rozmawiałem ze znajomym elektrykiem z ASO. Powiedział, że w ASR odpowietrzamy układ tak samo jak w układzie bez tego systemu ale dobrze potem podpiąć auto do komputera i "wymusić pracę elementów" - cokolwiek miał na myśli.

Zgadzam się z tym co Piotrek1401 pisze - przy wymianie bądź odpowietrzaniu trzeba pilnować żeby nie brakło płynu w zbiorniczku wyrównawczym bo zapowietrzymy układ.
_________________
:mb: W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 10