|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 26 Styczeń 2012, 18:40 |
kontrolka oleju |
Autor |
Wiadomość |
xmichux
szerokości!!!xD
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Paź 2008 Posty: 120 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Lipiec 2009, 22:42
|
|
|
Krzychs napisał/a: |
A tak nawiasem: kolega tymoteusz1978 nie spodziewał sie chyba tylu informacji | i chyba dalej nie wie co zrobić a więc...do wymiany te czujniki |
_________________ C240 V6 sport ASB '98 |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 14:50
|
|
|
Adaśko napisał/a:
Ale nie ma kontrolki ciśnienia, tylko poziomu oleju, sprawdź
Krzychs2 napisał/a:
Adaśko, to do czego podłączony jest czujnik ciśnienia oleju? i co syganalizuje niskie cisnienie?
Daniel napisał/a:
Nie ma kontrolki ciśnienia oleju.
Chyba w W202 rolę kontrolki ciśnienia oleju w silniku pełni kontrolka od poziomu oleju (ale mogę się mylić). Jak na wolnych obrotach zapala się ta kontrolka to przyczyną może być:
- bardzo niski poziom oleju,
- nieodpowiedni olej (xx W xx),
- nieszczelności silnika,
- uszkodzony czujnik ciśnienia oleju
Jednak się myliłem. Poniżej cytat z innego forum dotyczący funkcji ASSYST:
Istnieją dwie wersje systemu ASSYST różniące się czujnikami oleju:
-w silnikach 104,111,119,120,602.982,604,605,606 jest zamontowany włącznik
lampki kontrolnej poziomu oleju. Ponieważ jest to włącznik, system jest w
stanie zidentyfikować tylko zbyt niski poziom oleju (poniżej minimum)
-w nowszych silnikach: 112,113,166,611,688 stosuje się czujniki oleju,
sprawdzające jego poziom, temperaturę i jakość. Czujnik taki składa się z dwóch
układów kondensatorów z olejem silnikowym jako izolatorem. Zmiana zawartości
wody w oleju lub zmiana poziomu oleju powoduje zmianę pojemności kondensatora.
Pojemność stanowi więc miarę poziomu oleju. Czujnik oleju zawiera dodatkowo
czujnik temperatury, mierzący temperaturę oleju silnikowego. Układ
elektroniczny zintegrowany w czujniku przetwarza wszystko w sygnał cyfrowy
przesyłany następnie do modułu sterującego silnika.
Także motory w C180 (M111, M112) nie posiadają czujników ciśnienia oleju , tylko czujnik poziomu oleju |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 16:27
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: |
Także motory w C180 (M111, M112) nie posiadają czujników ciśnienia oleju , tylko czujnik poziomu oleju |
Tylko że M112 to nie C180 tylko C240. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 16:30
|
|
|
sewan napisał/a: | Także motory w C180 (M111, M112) nie posiadają czujników ciśnienia oleju , tylko czujnik poziomu oleju
Tylko że M112 to nie C180 tylko C240. |
co racja - to racja
Chodziło mi o motory M111.920 i M111.921 (a nie M112) |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 16:49
|
|
|
I to by się zgadzało, jak przed wymianą oleju dolałem trochę to assyst nie zwiększył mi limitu Dobił do 0 prawidłowo. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 21:47
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: |
Jednak się myliłem. Poniżej cytat z innego forum dotyczący funkcji ASSYST:
Istnieją dwie wersje systemu ASSYST różniące się czujnikami oleju:
-w silnikach 104,111,119,120,602.982,604,605,606 jest zamontowany włącznik
lampki kontrolnej poziomu oleju. Ponieważ jest to włącznik, system jest w
stanie zidentyfikować tylko zbyt niski poziom oleju (poniżej minimum)
-w nowszych silnikach: 112,113,166,611,688 stosuje się czujniki oleju,
sprawdzające jego poziom, temperaturę i jakość. Czujnik taki składa się z dwóch
układów kondensatorów z olejem silnikowym jako izolatorem. Zmiana zawartości
wody w oleju lub zmiana poziomu oleju powoduje zmianę pojemności kondensatora.
Pojemność stanowi więc miarę poziomu oleju. Czujnik oleju zawiera dodatkowo
czujnik temperatury, mierzący temperaturę oleju silnikowego. Układ
elektroniczny zintegrowany w czujniku przetwarza wszystko w sygnał cyfrowy
przesyłany następnie do modułu sterującego silnika. |
Przypadkowo nawet wiem, kto to zamieścił |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 5 Sierpień 2009, 09:20
|
|
|
Gerri napisał/a: | Marcin Pop. napisał/a: |
Jednak się myliłem. Poniżej cytat z innego forum dotyczący funkcji ASSYST:
Istnieją dwie wersje systemu ASSYST różniące się czujnikami oleju:
-w silnikach 104,111,119,120,602.982,604,605,606 jest zamontowany włącznik
lampki kontrolnej poziomu oleju. Ponieważ jest to włącznik, system jest w
stanie zidentyfikować tylko zbyt niski poziom oleju (poniżej minimum)
-w nowszych silnikach: 112,113,166,611,688 stosuje się czujniki oleju,
sprawdzające jego poziom, temperaturę i jakość. Czujnik taki składa się z dwóch
układów kondensatorów z olejem silnikowym jako izolatorem. Zmiana zawartości
wody w oleju lub zmiana poziomu oleju powoduje zmianę pojemności kondensatora.
Pojemność stanowi więc miarę poziomu oleju. Czujnik oleju zawiera dodatkowo
czujnik temperatury, mierzący temperaturę oleju silnikowego. Układ
elektroniczny zintegrowany w czujniku przetwarza wszystko w sygnał cyfrowy
przesyłany następnie do modułu sterującego silnika. |
Przypadkowo nawet wiem, kto to zamieścił |
A kto by mógł. Guru, a jakże. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 13 Grudzień 2010, 13:33
|
|
|
To gdzie motor M 111 2,2 litra stosowany w W 124 ma wpięty klasyczny czujnik ciśnienia? |
|
|
|
|
bart1527
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 451 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 4 Luty 2014, 10:23
|
|
|
Mam podobny objaw jak autor tego tematu, tzn zapala mi się kontrolka poziomu oleju na wolnych obrotach. Teraz zimno, zapalam auto i wychodze skrobać szybki, wsiadam po 1-2 min, świeci się kontrolka oleju, przegazuje - gaśnie. Myśle sobie, zimny, gęsty olej nie nadąża spływać, ale ostatnio zapala się też na ciepłym silniku - stoje pod światłami, silnik sobie klekocze i zapala się kontrolka, przegazuje - gaśnie, o co chodzi?
Na bagnecie stan prawie MAX, tak na 4/5!
Co to może być??
[ Dodano: 7 Luty 2014, 08:44 ]
Nikt, nic nie podpowie...? |
_________________ W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86 |
|
|
|
|
Sido69
Marcin
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 60 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 9 Luty 2014, 14:47
|
|
|
Ja proponuje sprawdzić ciśnienie oleju, dopóki jest zimny gęsty olej doszczelnia pompę oleju po rozgrzaniu olej jest bardziej rzadki i traci te właściwości
To samo dot. wolnych obrotów, kontrolka świeci bo pompa nie generuje takiego ciśnienia a jak dasz w piec ciśnienie wzrasta kontrolka gaśnie |
_________________ C280 SPORT AMG 94'
202 028 1F 098 610
https://plus.google.com/109718316023911912026/posts/138WEhEaZB7
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
bart1527
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 451 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10 Luty 2014, 09:10
|
|
|
Sido69 napisał/a: | Ja proponuje sprawdzić ciśnienie oleju, dopóki jest zimny gęsty olej doszczelnia pompę oleju po rozgrzaniu olej jest bardziej rzadki i traci te właściwości | - kontrolka zapala się na zimnym i na ciepłym silniku, a to jest kontrolka POZIOMU oleju, więc ciśnienie niema tu nic do rzeczy...
perzu126 napisał/a: | Ja proponuje wymiane czyjnika poziomu oleju. Z tego co pamietam, to dochodza do niego tylko dwa przewody. | - dochodzi tylko jeden przewód, a czujnik był wymieniany jakieś 2 lata temu na nowy, więc raczej nie jest to sprawa czujnika.
Dzięki za podpowiedzi, poczekam jeszcze do wymiany oleju i zrobie płukanie silnika, zobaczymy czy coś się zmieni.
Pozdrawiam, |
_________________ W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86 |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10 Luty 2014, 10:15
|
|
|
bart1527, Ja bym nie lekceważył tej kontrolki nie wiem ale morze się mylę morze sak jest przytkany |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
bart1527
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 451 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10 Luty 2014, 10:47
|
|
|
No właśnie nie lekceważe, ale jak widzisz nie padła żadna sensowna odpowiedź co z tym zrobić, poza "wymień czujnik"... |
_________________ W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,143 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|