Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana tarcz kotwicznych ?
Autor Wiadomość
domelfm 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 172
Skąd: gdansk
Wysłany: 19 Listopad 2013, 23:44   wymiana tarcz kotwicznych ?

Witam.


W kumpla aucie rozpadły się tarcze kotwiczne w z wiązko z czym ręczny nie istnieje.
Ktoś się orientuje jak ciężko się wymienia oraz gdzie je można dostać ?
W ASO są po 220zł.

Pozdrawiam.
_________________
C230 Kompressor ASB kombi 99r ESPRIT...
WDB2020851F922520
 
 
karolek

Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 37
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Listopad 2013, 14:48   

wymiana tych tarcz polega na zdemontowaniu koła samochodu potem bębna hamulcowego i odpięciu szczęk hamulcowych zamocowanych szpilkami. potem trzeba wymontowac piastę koła i odkręcić śrubymocujące tarczę kotwiczą. montaż oczywiście odwrotnie
 
 
mbsly 
Sylwester Zabadała

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 428
Skąd: Gdansk
Wysłany: 23 Listopad 2013, 22:23   

a wymontowujac piaste kola wymienic łożysko...
_________________
C 36 AMG WDB2020281F421896
 
 
 
karolek

Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 37
Skąd: Poznań
Wysłany: 25 Listopad 2013, 08:42   

mbsly napisał/a:
a wymontowujac piaste kola wymienic łożysko...


no najlepiej
 
 
domelfm 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 172
Skąd: gdansk
Wysłany: 28 Listopad 2013, 02:12   

Jak demontóje sie piastę ?
trzeba demontowac półoś ?
_________________
C230 Kompressor ASB kombi 99r ESPRIT...
WDB2020851F922520
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 28 Listopad 2013, 18:51   

domelfm, taka duża nakrętka w środku piasty klucz chyba ponad 30 najlepiej masywny nie pamiętam dokładnie ale chyba jest jeszcze w tej nakrętce śruba na imbus która trzyma całą nakrętkę na gwincie półosi, przynajmniej z przodu tak jest, a potem to delikatnie zbijanie piasty, najlepiej przez drewno żeby jej nie uszkodzic jak pójdzie z oporem
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 28 Listopad 2013, 19:10   

marcinns1991, prowadził ślepy kulawego.
Nie masz pojęcia o czymś, to lepiej nic nie pisz: taka moja rada.

Nakrętka jest dwunastokątna, zabezpieczona przez zagięcie jej na czopie od półosi, nie ma tam żadnych imbusów itp. Można to porównać do przodu, ale w FWD, nie w MB.
Po odkręceniu nakrętki i wysunięciu półosi można sobie stukać w piastę trzy dniu przez drewienko i tak pewnie nie wyjdzie. Tam jest łożysko dwurzędowe i piasta siedzi w nim konkretnie, także najlepiej wywalić całą "zwrotnicę" na stół i wyprasować piastę prasą. Łożysko i tak do zmiany, więc tego młotkiem na aucie nie zrobisz.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
domelfm 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 172
Skąd: gdansk
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 12:33   

Półośki już robiłem wykręcenie nakrętek 12 kątnych kluczem udarowym i tyle.
Ale myślałem ze zwrotnic nie trzeba demontować :(

Spoko

Thx
_________________
C230 Kompressor ASB kombi 99r ESPRIT...
WDB2020851F922520
 
 
Przemek88 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 162
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Styczeń 2014, 00:34   

mi też ostatnio się posypała tarcza kotwiczna w prawym tyle i mechanik powiedział, że to nie ma żadnego wpływu na hamulec ręczny tylko więcej błota na tarczę się dostaje.
_________________
W210 E200CDI "Elegance" 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573
S210 E220CDI Avantgarde 2000 Kombi 143KM
WDB2102061B221287
 
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 15 Styczeń 2014, 23:47   

Pioterek, sorka pomyliłem z przodem, z tylu jest faktycznie zagięta nakrętka na czopie
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
domelfm 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 172
Skąd: gdansk
Wysłany: 15 Luty 2014, 16:40   

To mechanik nie widział konstrukcji hamulca ręcznego :)
Do czego mocowane są okładziny hamulca pomocniczego ?

Mozę być taka opcja ze tarcze się rozleciały ale mocowania są jeszcze ok .
Niestety w wypadku kumpla już okładzin nie było do czego mocować ...
_________________
C230 Kompressor ASB kombi 99r ESPRIT...
WDB2020851F922520
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 17 Luty 2014, 00:07   

przecież okładziny sprężynkami mocuje się do tarcz kotwicznych, u mnie widziałem że rowki tez rudy chwyta ale jeszcze jest do czego montować , chyba że mechanik nie wiedział do czego sprężynki i zmontował na luźno, w rozpierak i gniazdo :D
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,127 sekundy. Zapytań do SQL: 10